Har fått VIN
Moderator: Redaktion
Re: Har fått VIN
Hej,
Vad har du för "reservationsnummer" som du fick när du beställde den? Alltså INTE RN eller VIN nr...Har inte läst hela tråden, ledsen ifall det nämnts...
Vad har du för "reservationsnummer" som du fick när du beställde den? Alltså INTE RN eller VIN nr...Har inte läst hela tråden, ledsen ifall det nämnts...
Jag har det i min signatur men den ser man nog inte i Tapatalk eller i mobilen. Jag har/hade #588 som Signature reservationsnummer. Hade från början bara General Production och beställde Signature när jag hörde att Model X skulle bli försenad igen. Mitt reservationsnummer för General Production var #2369. Dessa nummer känns som löjligt låga nummer nu med tanke på att mitt Model 3-nummer är #(421 444 - 350 000 typ) även ifall jag reserverade den en timme innan eventet startade.Teslanorr skrev:Hej,
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tack, lite märkligt...jag TROR jag beställde och bokade före dig..måste givetvis kolla igen....men har reservationsnummer på 4000 nivån...Har nån koll på vilket område man blandar våra reservationsnummer med? Norden, Europa... !?
Reservationsnumren för Model X delades upp i USA, Kanada, Europa, Kina, Japan och Australien. Jag reserverade Model X i augusti 2014 och mina reservationsnummer gäller naturligtvis för Europa. Själva ordern lade jag samma dag som Design Studion öppnades för Signature.Teslanorr skrev:Tack, lite märkligt...jag TROR jag beställde och bokade före dig..måste givetvis kolla igen....men har reservationsnummer på 4000 nivån...Har nån koll på vilket område man blandar våra reservationsnummer med? Norden, Europa... !?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Är det konstigt att jag inte fått något VIN?
Beställde en 90D, 6-sits, extra allt. Reserverade i maj 2015 och lade beställning 14:e mars 2016.
Känns som att andra med samma spec har fått vin, har väntat några veckor och inget vin fortfarande..? :/
Beställde en 90D, 6-sits, extra allt. Reserverade i maj 2015 och lade beställning 14:e mars 2016.
Känns som att andra med samma spec har fått vin, har väntat några veckor och inget vin fortfarande..? :/
Man ser det på mobilen om man lägger mobilen i landskaps läge. Då ser man även bild och antal inlägg.Svenssons skrev:Jag har det i min signatur men den ser man nog inte i Tapatalk eller i mobilen. Jag har/hade #588 som Signature reservationsnummer. Hade från början bara General Production och beställde Signature när jag hörde att Model X skulle bli försenad igen. Mitt reservationsnummer för General Production var #2369. Dessa nummer känns som löjligt låga nummer nu med tanke på att mitt Model 3-nummer är #(421 444 - 350 000 typ) även ifall jag reserverade den en timme innan eventet startade.Teslanorr skrev:Hej,
Beror bland annat på upplösningen eller snarare antal pixlar i bredd, webbläsare och om man kör desktop-version eller inte.apkungen skrev:Man ser det på mobilen om man lägger mobilen i landskaps läge. Då ser man även bild och antal inlägg.Svenssons skrev:Jag har det i min signatur men den ser man nog inte i Tapatalk eller i mobilen. Jag har/hade #588 som Signature reservationsnummer. Hade från början bara General Production och beställde Signature när jag hörde att Model X skulle bli försenad igen. Mitt reservationsnummer för General Production var #2369. Dessa nummer känns som löjligt låga nummer nu med tanke på att mitt Model 3-nummer är #(421 444 - 350 000 typ) även ifall jag reserverade den en timme innan eventet startade.Teslanorr skrev:Hej,
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det där är nåt "smart" som phpBB (forummotorn vi använder) håller på med. Stylesheeten är en djungel kring det där. Det är på min Todo-lista att fixa nåt bättre... blir väl färdig till torsdagSvenssons skrev:Beror bland annat på upplösningen eller snarare antal pixlar i bredd, webbläsare och om man kör desktop-version eller inte.apkungen skrev:Man ser det på mobilen om man lägger mobilen i landskaps läge. Då ser man även bild och antal inlägg.

På TMC står det nu att 7 Model X levereras till Norge den 29 juni. Vem blir först i Sverige?
NajsMartinG skrev:På TMC står det nu att 7 Model X levereras till Norge den 29 juni. Vem blir först i Sverige?

Vet inte om det är samma eller andra Model X som har sätts här.
http://electrek.co/2016/06/14/tesla-model-x-europe-q2/
Fler som har samma färg och fälgar som mig i alla fall... Signature Red med 22" Onyx:

Yes, äntligen!
Nu har jag fått VIN-nummer också

Då kanske det finns hopp om att jag också får snart...
När beställde du?flaco skrev:Yes, äntligen!
Fremont, Founders-F:et sitter ett steg till höger, på samma plats som Signature - S:et.Teslanorr skrev:Ja...nu ramlar VIN numren in tydligen...fick även mitt...5YJXCCE42GF0XXXXX......men funderar...vad betyder F i mitten...Hittade en VIN dekoder som sade "Founders"....
Bra, så det inte blivit nåt fel. Du har koll på grejorna du!
Vilken VIN decoder är bäst/enklast? Kanske vi kan dokumentera nu när alla får sina VIN....
Vilken VIN decoder är bäst/enklast? Kanske vi kan dokumentera nu när alla får sina VIN....
Jag reserverade i februari i år och bokningen bekräftades 21 mars.MartinG skrev:När beställde du?flaco skrev:Yes, äntligen!
Väntar på min Model X 90D
Den 30:e juni ska en Model X levereras till sin ägare i Schweiz
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1582738/
Intressant...vigge50 skrev:Den 30:e juni ska en Model X levereras till sin ägare i Schweiz
Jag fick 112xx och i den tråden verkar de ha räknat ut en produktionstakt på ca 1000 MX i veckan baserat på de sekvensnummer som folk fått.
Jag har själv kört främst med http://teslatap.com/vin-decoder/ samt kollat de officiella dokumenten för USA. Svaret jag gav dig tog jag dock från huvudet...Teslanorr skrev:Bra, så det inte blivit nåt fel. Du har koll på grejorna du!
Efter att mitt script hade gått lång, lång tid och jag väntat länge, länge har jag äntligen fått ett VIN-nummer. 
124xx

124xx
Att vara founder eller signature i detta fallet kan inte givit mycket i köplats väl?flaco skrev:Jag reserverade i februari i år och bokningen bekräftades 21 mars.MartinG skrev:När beställde du?flaco skrev:Yes, äntligen!
Väntar på min Model X 90D
BMW i3 REX i väntan på Model3
Grattis! När reserverade och beställde du?m4gic skrev:Efter att mitt script hade gått lång, lång tid och jag väntat länge, länge har jag äntligen fått ett VIN-nummer.
124xx