Hyra Model S i Stockholm?
Moderator: Redaktion
Hyra Model S i Stockholm?
Finns det inget bolag som hyr ut Model S i Stockholmsområdet? Måste få ett gäng timmar i en riktig bil innan jag blir galen 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: Hyra Model S i Stockholm?
Om du betalar kan jag hyra en här i Sveriges framsida, köra till dig och hämta upp dig? Deal?chpaulin skrev:Finns det inget bolag som hyr ut Model S i Stockholmsområdet? Måste få ett gäng timmar i en riktig bil innan jag blir galen
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Ser dåligt ut om man googlar på det lite snabbt.
Kan du inte boka 3 provkörningar i rad i olika namn?

Kan du inte boka 3 provkörningar i rad i olika namn?

- FruDrakbana
- Teslaägare
Vi hyrde en på Sixt. Tror dom bara har S70 i sin vagnspark. Men den bör ju absolut finnas i stockholm.
Fri SuC = http://---
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Dom brukar ju kunna ha möjlighet att beställa bilarna till den ort man vill ha dom.FruDrakbana skrev:Vi hyrde en på Sixt. Tror dom bara har S70 i sin vagnspark. Men den bör ju absolut finnas i stockholm.
Eller så kanske dom bara tar din bokning, sen när du kommer dit, så säger dom. "Din bil finns inte tillgänglig, vi har uppgraderat dig till en Prius"

JaMartinen skrev:Dom brukar ju kunna ha möjlighet att beställa bilarna till den ort man vill ha dom.FruDrakbana skrev:Vi hyrde en på Sixt. Tror dom bara har S70 i sin vagnspark. Men den bör ju absolut finnas i stockholm.
Eller så kanske dom bara tar din bokning, sen när du kommer dit, så säger dom. "Din bil finns inte tillgänglig, vi har uppgraderat dig till en Prius"

Hittar inget om det hela på Google och väljer jag uthämtningsställe i Stocholm har Sixt ingen Tesla på den orten står det

Ingen som vill byta mot en dieselgate för en dag då

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
När och hur lång tid pratar vi om?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Har du provkört en S? Jag vet inte om jag vågar. Sist jag provkörde en sportbil så vart jag tvungen och köpa en.chpaulin skrev:Finns det inget bolag som hyr ut Model S i Stockholmsområdet? Måste få ett gäng timmar i en riktig bil innan jag blir galen
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Hade tänkt mig en dag under hösten för att få en känsla av hur det är att äga världens bästa bil. Lite lokala utflykter, testa å ladda på supercharger osvPontus skrev:När och hur lång tid pratar vi om?

Jag har haft en provkörning hos Tesla men upplevde det som en ganska stel tillställning och hann varken slappna av eller njuta ordentligt under den korta åkturen. Men det gav absolut mersmakbjelkeman skrev:Har du provkört en S? Jag vet inte om jag vågar. Sist jag provkörde en sportbil så vart jag tvungen och köpa en.

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Haha, jag har varnat folk flera gånger för att provköra Model S om de inte har råd att köpa en senbjelkeman skrev:Har du provkört en S? Jag vet inte om jag vågar. Sist jag provkörde en sportbil så vart jag tvungen och köpa en.chpaulin skrev:Finns det inget bolag som hyr ut Model S i Stockholmsområdet? Måste få ett gäng timmar i en riktig bil innan jag blir galen

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag börjar med att säga att jag är långt ifrån säkert på detta men ändå. Jag ska bort mellan 7-25 feb, ska jag låta bilen stå eller höra om någon vill "ta hand" om henne?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Elektrokungen
- Teslaägare
Tibor kanske kan offra sig?Pontus skrev:Jag börjar med att säga att jag är långt ifrån säkert på detta men ändå. Jag ska bort mellan 7-25 feb, ska jag låta bilen stå eller höra om någon vill "ta hand" om henne?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
- 100procent
- Teslaägare
Hade jag haft mod att ta över ett sådant ansvar så hade jag definitivt tackat ja. Tibor är kanske villigPontus skrev:Jag börjar med att säga att jag är långt ifrån säkert på detta men ändå. Jag ska bort mellan 7-25 feb, ska jag låta bilen stå eller höra om någon vill "ta hand" om henne?

Det bör väl vara Tibor eller någon jag kan lita lika mycket på.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Min fru kan man alltid lita på!
O hon vill gärna ha en blå...
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Låter intressant!Pontus skrev:Jag börjar med att säga att jag är långt ifrån säkert på detta men ändå. Jag ska bort mellan 7-25 feb, ska jag låta bilen stå eller höra om någon vill "ta hand" om henne?

- FruDrakbana
- Teslaägare
Jag kan ta hand om henne *viftar ivrigt med armen*
Är hon dessutom blå så ligger hon extra varm on hjärtat... Även om den som är vit som snö är snygg också
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är hon dessutom blå så ligger hon extra varm on hjärtat... Även om den som är vit som snö är snygg också

Fri SuC = http://---
- 100procent
- Teslaägare
FruDrakbana skrev:Jag kan ta hand om henne *viftar ivrigt med armen*
Hela familjen samlad här ser jagdrakbane skrev:Min fru kan man alltid lita på!

En kanske långsökt tanke är att om det är någon i närheten som sitter och väntar på en Model X så skulle hen kunna få låna min bil nu mot att vi senare kan byta för en vecka eller ett par dagar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Om tibor hoppar av så kan jag "offra" mig o ta hand om/hyra den. Skulle göra mig helt överlycklig. Ingen aning om hur jag ska kunna övertyga dig men det skulle betyda såå mycket. Du får självklart låna min model 3 när jag fått den 

Är det någon som vill hyra ut sin Model S under vecka 29? Jag och min syster ska åka till Östersund och är på jakt efter en hyrbil. Vi vill ju självklart köra Tesla upp och om någon ägare i Stockholm är intresserad är det bara att ta kontakt så kan vi diskutera formalia.
Hej!
Som jag skrev tidigare ska jag resa till Jämtland med min syster och hennes sambo. Resan kommer att ske v 29 (tis-sön) med fossilbil. Finns det någon som reser bort eller av annan anledning kan tänka sig att låna ut sin Tesla för en överenskommen deal?
Som jag skrev tidigare ska jag resa till Jämtland med min syster och hennes sambo. Resan kommer att ske v 29 (tis-sön) med fossilbil. Finns det någon som reser bort eller av annan anledning kan tänka sig att låna ut sin Tesla för en överenskommen deal?
Inte det svar du vill höra, men dessa bilar är ofta ägarnas ögonsten, så de flesta lånar nog inte ut sina bilar annat än till någon de känner väl och som de litar på, även om de inte behöver bilen just då.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Dessutom kan det säkert vara strul med både försäkring och garantier om man bestämmer sig för att hyra ut sin privatbil. Alltid lättare att ta sånt via hyrbilsfirmor.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Tack för svaret! Försäkringen gäller om ägaren tecknat en sådan. Man kan säga att det är bilägaren som har ansvaret för att fordonet är besiktat, försäkrat och skattat. Vid utlåning av bil till privatperson får båda parter komma överens om en summa per dag samt om den summan täcker in självrisk eller inte vid en eventuell olycka.danni skrev:Dessutom kan det säkert vara strul med både försäkring och garantier om man bestämmer sig för att hyra ut sin privatbil. Alltid lättare att ta sånt via hyrbilsfirmor.
Jag har lånat bil förut mot betalning och det har fungerat väldigt bra. Dock är det ju som 'bylund' skriver. Det handlar om förtroende för den man lånar ut sin ögonsten till. Jag hade inte frågat här om jag inte ansett mig ha en chans att bygga det förtroende som krävs för att någon ska låta sig låna ut sin bil till mig. Det kan dessutom bli återkommande utlåningar då jag åker till Linköping med min sambo då och då. Så om det är någon som använder sin bil måttligt kan detta vara ett bra alternativ av ekonomiska skäl, samtidigt som det är bra för mig ur säkerhetsskäl (det såg vi inte minst från 'boreno's unika berättelse idag!).
Jag hoppas i alla fall, även om jag finner det vara liten chans, att jag kan komma i kontakt med någon här som tycker det kan vara en bra idé, för vart ska jag annars vända mig när jag redan kollat hyrbilsfirmorna? Taxi Stockholm?