Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Japp, har tänkt på det men ville testa andra metoder först då det kan bli jobbigt med en avbruten pitt i skruven.
Nu ser planen ut såhär.
1: Sattsen fr biltema(Se tidigare i tråden.)
2: Grispitt
3: Svets hos en arb kollega.
4: Verkstad ...
(Pittarna är oftast härdade. Dvs om den går av så är den ett h-vete att borra ur. Dessutom är låsskruven troligen härdad då den är super hård att borra i även med borr avsedd för rostfritt-stål.)
Köp lite modellera, tryck in i ett rör som passar utvändigt på muttern så får du en avgjutning. Gå sedan till den bästa däckverkstaden i trakten och fråga om de inte har en som passar. De brukar ha.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Du inser att du kommer att hitta nyckeln så fort du meckat bort bulten på annat sätt? Särskilt om det andra sättet förstört bulten...
Dvs om du anlitar mig att ta bort den så kommer följande hända:
- Jag är ute och mecka med dina hjul.
- Det låter som hela bilen håller på att falla isär.
- Jag kommer in glad och kan meddela att hjulen är borta och att bara två fälgar gick sönder.
- Du blir mindre glad och 1 min senare hittar du nyckeln.
- Jag kan då meddela att du kan försöka själv att få bort hjulen eftersom jag inte lyckats.
Kanske har jag nu förstört detta alternativ?
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
(Ja, jag fick googla... ska jag typ moderera honom för svordom eller menar han nåt annat?)
Aha finns det ett verktyg som kallas så.
Jag vart bara sur och svor i medlidande med gellerstam...
OK, tack alla för fina och bra tipps. samt för medlidande.
I kväll besegrade jag sista skruven.
Den som satt hårdast satt med ca 530NM .... Ojjdå Liiite för hårt. Nu har jag även köpt mig en momentnyckel! Nu får det vara slut på vansinnesmoment.
Skruvat.JPG
Efter att ha använt Biltemas sats för att ta bort låsskruvar upptäckte jag en intressant sak. Hur får jag loss en skruv i från hylsan som sitter fast med 530Nm??! => Vinkelslip för att göra skruven kantig så att den bet fast i skruvstädet...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.