Gift of appreciation
Moderator: Redaktion
Gift of appreciation
Det verkar som Tesla börjar skicka ut tackkort för oss som stod i kö för attbeställa.
Undrar vem av oss som får det första i Sverige?
https://teslamotorsclub.com/tmc/forums/model-3.137/
Undrar vem av oss som får det första i Sverige?
https://teslamotorsclub.com/tmc/forums/model-3.137/
Senast redigerad av Stefan, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Re: Gift of application
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Gift of appreciation
Ja det var inte mycket.
Å andra sidan 400,000 modellbilar (som många gissade det skulle bli) skulle kostat för mycket.

Å andra sidan 400,000 modellbilar (som många gissade det skulle bli) skulle kostat för mycket.
Men gällde inte det här bara dem som stått och köat vid en butik? Har för mig att han formulerade sig så.
Den blir snygg på kontoret.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Så här såg Elons tweet ut:
Som jag tolkar detta vände han sig enbart till den som köat vid butik före eventet.Token of appreciation for those who lined up coming via mail. Thought maybe 20-30 people per store would line up, not 800. Gifts on order.
Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte alltJerker skrev:Så här såg Elons tweet ut:
Som jag tolkar detta vände han sig enbart till den som köat vid butik före eventet.Token of appreciation for those who lined up coming via mail. Thought maybe 20-30 people per store would line up, not 800. Gifts on order.

Om någon får en M3-skiss från Elon skulle det vara snällt om hen kunde scanna in den och posta här så kunde dom som är intresserade (t.ex jag) printa ut en egen att sätta upp på väggen. Det blir ju inte som originalet men det vore fint att ha något att vila ögonen på under den långa väntan. 

Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
"Gift on order" ska väl översättas med att en present är beställd.Stefan skrev:
Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte allt
Han menar ju 800 per butik! Var det inte 135000 som hade lagt en order före eventet?Stefan skrev:Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte alltJerker skrev:Så här såg Elons tweet ut:
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
115 000 precis i slutet på eventet!Jerker skrev:Han menar ju 800 per butik! Var det inte 135000 som hade lagt en order före eventet?Stefan skrev:Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte alltJerker skrev:Så här såg Elons tweet ut:
Tesla Model Y
OK!gellerstam skrev:115 000 precis i slutet på eventet!Jerker skrev:Han menar ju 800 per butik! Var det inte 135000 som hade lagt en order före eventet?Stefan skrev:Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte alltJerker skrev:Så här såg Elons tweet ut:
Fast det var bedömt inte mer än 40-60k som beställde i butik innan webbordern öppnade och max 10k som stod i kö innan butikerna öppnade.
Model S85D -15, "Voltaire"
Nej, det tror jag inte. Det skall nog tolkas som att man får present när man lägger beställningen.LarsL skrev:"Gift on order" ska väl översättas med att en present är beställd.Stefan skrev:
Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte allt
Det finns väl ungefär 200 butiker och 800 vid varje get 160 tusen... Fast i Sverige så var det närmare 100-200 per butik. 800 måste vara ett extrem fall. 115 tusen ger >500 per butik. Tycker detta låter högt.gellerstam skrev:115 000 precis i slutet på eventet!Jerker skrev:Han menar ju 800 per butik! Var det inte 135000 som hade lagt en order före eventet?Stefan skrev:Så tolkade jag det också. Men det är mer än 800! Han skrev också "Gift on order." Ingen har ju kunnat beställa än, så detta tackkort är kanske inte alltJerker skrev:Så här såg Elons tweet ut:
Låter mer rimligt. I Mölndal var vi nog runt 100 när butiken öppnade.Seregon skrev:Fast det var bedömt inte mer än 40-60k som beställde i butik innan webbordern öppnade och max 10k som stod i kö innan butikerna öppnade.
Du kanske kan använda denna?kenhag skrev:Om någon får en M3-skiss från Elon skulle det vara snällt om hen kunde scanna in den och posta här så kunde dom som är intresserade (t.ex jag) printa ut en egen att sätta upp på väggen. Det blir ju inte som originalet men det vore fint att ha något att vila ögonen på under den långa väntan.
Tack! Skall försöka printa ut denStefan skrev:Du kanske kan använda denna?kenhag skrev:Om någon får en M3-skiss från Elon skulle det vara snällt om hen kunde scanna in den och posta här så kunde dom som är intresserade (t.ex jag) printa ut en egen att sätta upp på väggen. Det blir ju inte som originalet men det vore fint att ha något att vila ögonen på under den långa väntan.

Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
- alset srotom
- Teslaägare
La märke till bilden på ratten...
Men kanske blir nått helt när part 2 avslöjas.
Men kanske blir nått helt när part 2 avslöjas.
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Hm, kan den där ratten vara vad Elon menar med "it looks like a space ship"? Givetvis autopilot-förberedd och kanske en HUD, men finns det nån fördel med att ha sån tv-spelsratt?Stefan skrev:Du kanske kan använda denna?kenhag skrev:Om någon får en M3-skiss från Elon skulle det vara snällt om hen kunde scanna in den och posta här så kunde dom som är intresserade (t.ex jag) printa ut en egen att sätta upp på väggen. Det blir ju inte som originalet men det vore fint att ha något att vila ögonen på under den långa väntan.

En slutsats man kan dra av dessa skisser är väl att den kommer ha STORA hjul
Fast det brukar väl alla skisser på ny modeller ha eller är det någon som sett något annat i bilvärlden?

Fast det brukar väl alla skisser på ny modeller ha eller är det någon som sett något annat i bilvärlden?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
... och nästan inga däck alls. Jag har alltid undrat varför bildesignerna uppenbarligen tycker att man ska rulla omkring på blanka metallhjul med lite svart eltejp runt.Pontus skrev:En slutsats man kan dra av dessa skisser är väl att den kommer ha STORA hjul![]()
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
"gifts on order" = gåvor beställda
Gåvor i plural till de tusentals som har beställt, inte nödvändigtvis att varje person ska få flera gåvor. En tryckt poster är en gåva, så det finns ingen anledning att läsa in något mer i det hela utan snarare se eventuella saker utöver detta som ren bonus.
Gåvor i plural till de tusentals som har beställt, inte nödvändigtvis att varje person ska få flera gåvor. En tryckt poster är en gåva, så det finns ingen anledning att läsa in något mer i det hela utan snarare se eventuella saker utöver detta som ren bonus.
Model S85D -15, "Voltaire"