Ljus klädsel

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Re: Ljus klädsel

Inlägg av Kilowatt »

Mitt ljusgråa skinn (i bilen alltså) ser som nytt ut efter första året!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

Kilowatt skrev:
Har du Next Gen eller "classic" stolar?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
lasse62

Inlägg av lasse62 »

Kör min som taxi och efter 6000 mil är det ljusgråa lädret mer slitet än någon annan bil som jag haft. På min gamla v 70 med 60000 mil på mätaren var faktiskt lädret i bättre skick än på teslan
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

japp min har gått 6000 mil med skitklädsel
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Tesla har öppet sagt dom snålar in väldigt på skinnet. Går inte jämföra med Jaguar el dyl.

Tygsätena e riktigt bra kvalitet
micke_

Inlägg av micke_ »

synd att lädret fortfarande är så kasst i en sådan dyr bil... billig amerikansk kvalite..

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
X-Model
Teslaägare

Inlägg av X-Model »

kontakten2 skrev:
Tesla har öppet sagt dom snålar in väldigt på skinnet. Går inte jämföra med Jaguar el dyl.

Tygsätena e riktigt bra kvalitet
Verkligen trist om Tesla snålar på skinnet - har du någon källa?

Jaguar har bra skinn, kört ett par till över 20 000 mil och hur fint som helst men Land Rover är vassare. Över 20 000 mil och haft stora hundar som hoppat runt i bilen och det är som nytt. Så då är det sorgligt att höra om Teslas snik när man betalar så mycket för bilarna.
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

Till Teslas fördel ska sägas att jag inte har nextgen, demobil samt att jag inte prinsessbehandlad lädret utan mer försökt vänja bilen vid att han fick nitlotten angående putsopolerägare. Det har fungerat på landrover och volvo utan problem , kanske nextgen är bättre ?
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Jag har just läder, uttagen för 2 år sedan, dvs gamla stolarna. Ser ut som nytt! Inga behandlingar, bara normal omvårdnad.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Värt att tillägga att mina är nexgen och slitna där gamla stolar haft mocka
Så jag kan tänka mig att bilar med mocka stolar ser mindre slitna ut
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

jpetters skrev:
Kilowatt skrev:
Next gen.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Mickeren
Teslaägare

Inlägg av Mickeren »

Kilowatt skrev:
jpetters skrev:
Kilowatt skrev:
Next gen.
Min är oxå next gen såg i morse att tom sömmarna håller på att spricka.
Har en audi av som är 4år och 15000 mil ljusa klädsel samma färgen som teslan. Är som nya i jämförelse. Bilen är fantastisk men mtrl kvalite specialare.vi på stolpar och andra intresserad delar är under alla kristiansand. Tror LADA har bättre Bild

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Mickeren skrev:
Kilowatt skrev:
jpetters skrev:
Kilowatt skrev:
Next gen.
Min är oxå next gen såg i morse att tom sömmarna håller på att spricka.
Har en audi av som är 4år och 15000 mil ljusa klädsel samma färgen som teslan. Är som nya i jämförelse. Bilen är fantastisk men mtrl kvalite specialare.vi på stolpar och andra intresserad delar är under alla kristiansand. Tror LADA har bättre Bild

say what? :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Mickeren
Teslaägare

Inlägg av Mickeren »

Spellchecker :'( skall stå " bilen är i sig fantastisk men materialkvaliten på stolar och andra inredningsdetaljer är under all kritik "

Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Mickeren skrev:
Spellchecker :'( skall stå " bilen är i sig fantastisk men materialkvaliten på stolar och andra inredningsdetaljer är under all kritik "

Hatar autokorrekt, speciellt när man har bråttom.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

Min bil är på service och jag fick en BMW m3 med nån hybriddrift men jag vill ha tillbaka min bil även om jag måste sätta i en tältstol klädd i ljus plysch och jag kommer aldrig mer gnälla på läderklädseln, för jag spyr om det blir mer än dom 16 milen imorgon i urtidsmonstret. Det är ju ljusårs skillnad. Vi provkörde även en Passat gte en annan dag den var " ok" men designerna har inte fattat något.. det är två jättestora avgasrör bak så den ska vara cool men vem fn vill köpa en miljöbil med ett litet sött batteri och avgasrör till en trimmad epa-traktor

ursäkta offtopic
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jjmaskin skrev:
Min bil är på service och jag fick en BMW m3 med nån hybriddrift men jag vill ha tillbaka min bil även om jag måste sätta i en tältstol klädd i ljus plysch och jag kommer aldrig mer gnälla på läderklädseln, för jag spyr om det blir mer än dom 16 milen imorgon i urtidsmonstret. Det är ju ljusårs skillnad. Vi provkörde även en Passat gte en annan dag den var " ok" men designerna har inte fattat något.. det är två jättestora avgasrör bak så den ska vara cool men vem fn vill köpa en miljöbil med ett litet sött batteri och avgasrör till en trimmad epa-traktor

ursäkta offtopic
Det är nog inte en bmw M3 om den har hybriddrift. Sen har jag aldrig hört om någon hyrbil som är en M3, det är toppmodellen i 3-serien med fetaste motorn, även om det är en fossilare, så är det en riktigt kul bil och jag hade gärna kört en sån för en dag. Hybriden däremot har en liten 2-liters fyra om jag inte minns fel, den är inte lika kul :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Jonas H »

Äntligen är min order låst och bekräftad så jag slipper grubbla mera :D . Skönt och slippa våndas längre :) . Vet inte hur många gånger jag byggt till och byggt om min bil i designstudion. Helt galet så velig jag har varit kring alla dessa val. Helst vill man ju ha allt, men tyvärr är plånboken för liten för det :(

Ingenting blev i princip så som jag specade min bil för första gången i början av 2015 när tankarna på Tesla dök upp :)

Slutade med följande: 70D, Deep blue metallic, gråa Nextgen (får bära eller brista), panorama, bakåtvända säten, Premiumpaket, Svart innertak och 19" cyklonhjul (gillar verkligen inte de nya fälgarna). Har aldrig längtat så mycket till januari som nu trots att det är mörkaste och kallaste perioden i Norrland :D
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Var inte rädd för färgen på lädret. Det är lädrets kvalitet som är dålig i Tesla. Att få rent lädret är en baggis med rätt grejer. Det kommer bli toppen med grått läder. Se till att behandla den direkt när du får den och sedan ofta bara.

...säger jag med två små ungar i bakåtvända bilbarnstolar i teslan med beige läder.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare

Inlägg av muran »

Vilka produkter kör ni med på era skinnklädslar? Har själv den beige:a klädseln.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

muran skrev:
Vilka produkter kör ni med på era skinnklädslar? Har själv den beige:a klädseln.
Swisswax wax leather care kit innehåller produkter samt utrustning som behövs, allt i ett praktiskt etui.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

muran skrev:
Har lämnat min PHEV till Mr Cap i Falun. Först som ny sen två efterbehandlingar. Är mkt nöjd.
Förarsätet 26månader och 6200mil
Förarsätet 26månader och 6200mil
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Mickeren
Teslaägare

Inlägg av Mickeren »

Tars skrev:
Mickeren skrev:

Hatar autokorrekt, speciellt när man har bråttom.
Bild

Skriv svar