Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

atj

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av atj »

Har fortfarande inte hänt nånting med min sedan förflyttningen från 23 april - 8 maj till 8 maj - 30 maj.

Hade en förhoppning att det för vissa här i tråden blivit en liknande förflyttning sen har det helt plötsligt rasslat till och hamnat inom det gamla spannet ändå.

Men det är bara fortsätta vänta... :) Inne på fjärde veckan med bara fossilbil (V40) sedan jag lämnade tillbaka ID4an och är redan dötrött på det.
MY Premium RWD LR Beställd 8/2
Tomp1337

Inlägg av Tomp1337 »

Börjar bli fundersam över att det inte är så positivt att mitt beräknade datum inte ändrats på 2v. Känna som datumet börjar hoppa först när något faktiskt händer med bilen. Så min beställning har legat orörd. Skulle vilja ha någon sorts timeline man kan följa. TOST vågar jag inte testa, känns olustigt att logga in på 3e part sida 😅
MY AWD Premium, 7-sits, svart/vit
Beställt: 7/4
Est.
20260407: 1-23 juni
Don Tompa

Inlägg av Don Tompa »

Tomp1337 skrev: 21 apr 2026 17:33
Börjar bli fundersam över att det inte är så positivt att mitt beräknade datum inte ändrats på 2v. Känna som datumet börjar hoppa först när något faktiskt händer med bilen. Så min beställning har legat orörd. Skulle vilja ha någon sorts timeline man kan följa. TOST vågar jag inte testa, känns olustigt att logga in på 3e part sida 😅
Skitsvårt, men försök att inte stressa upp dig. Tesla säljer bilar och känslomässiga bergochdalbanor. Jag hade exakt samma som dig, var orört länge, sen blev det bra datum, sen sköts det ut en månad eller mer för att sedan dras tillbaka.

När jag beställde var det ”April” och jag kommer hämta min bil 28April. Så de höll sig till orginallöftet.

Grejen är att man får höra så mycket från både Teslas delivery agents, forum och folk som ”tror de vet”.

Sitt still i båten, din bil kommer!
Det är trögt som fan i början men sen händer allt mycket intensivt i slutet (och så får man vänta två veckor till när allt är ”klart”)
Beställt MY LR AWD 9/2 - Svart/Svart
Tomp1337

Inlägg av Tomp1337 »

Don Tompa skrev: 21 apr 2026 17:37
Tomp1337 skrev: 21 apr 2026 17:33
Skitsvårt, men försök att inte stressa upp dig. Tesla säljer bilar och känslomässiga bergochdalbanor. Jag hade exakt samma som dig, var orört länge, sen blev det bra datum, sen sköts det ut en månad eller mer för att sedan dras tillbaka.

När jag beställde var det ”April” och jag kommer hämta min bil 28April. Så de höll sig till orginallöftet.

Grejen är att man får höra så mycket från både Teslas delivery agents, forum och folk som ”tror de vet”.

Sitt still i båten, din bil kommer!
Det är trögt som fan i början men sen händer allt mycket intensivt i slutet (och så får man vänta två veckor till när allt är ”klart”)
Hehe tack, detta gjorde mig lite lugnare 😁
MY AWD Premium, 7-sits, svart/vit
Beställt: 7/4
Est.
20260407: 1-23 juni
ttiissaa

Inlägg av ttiissaa »

Nytt leveransfönster för min del. Denna gång ett spann på 5 dagar (4 maj - 9 maj). Borde rimligtvis vara till det positiva som jag förstått det. Kortare leveransfönster = mer säkert? Eller har ni motbud på det?
MY RWD Svart
Beställningsort: Stockholm
Beställd - 15/3
-20260315: 9 april - 3 maj
20260403: 19 april - 4 maj
20260419: 3 maj - 18 maj
20260421: 4 maj - 9 maj
Användarvisningsbild
Spid3r

Inlägg av Spid3r »

ttiissaa skrev: 21 apr 2026 19:32
Nytt leveransfönster för min del. Denna gång ett spann på 5 dagar (4 maj - 9 maj). Borde rimligtvis vara till det positiva som jag förstått det. Kortare leveransfönster = mer säkert? Eller har ni motbud på det?
Då kanske kommer våra bilar med samma lastbil :D
MY RWD 2023
MY RWD LR beställd 2026-01-26