Spännande! Beställde min samma dag. Borde det vara nära för mig nu.
Vilken färg samt upphämtningsort valde du?
Moderator: Redaktion
Spännande! Beställde min samma dag. Borde det vara nära för mig nu.
Ska hämta i Trelleborg! Vit.
De säger att man fortfarande får 0-ränta om man beställer när kampanjen är aktiv.
vilket leveranscenter?
Så irriterande. Kan dom inte bara skriva ut i klartext att det gäller beställningar innan x-datum snarare än leveransdatum kunden ändå inte kan påverka. Helt bakvänt.
ESP låter spännande.Tomp1337 skrev: ↑17 apr 2026 21:02Hej hopp!
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här, beställde 7/4.
Stått beräknad leverans 1-23 juni i appen sedan dess.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till ESP.. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma. Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Spännande väntan detta!
Haha.. ESP = ElectricSpeedPower..mikebike skrev: ↑17 apr 2026 21:15ESP låter spännande.Tomp1337 skrev: ↑17 apr 2026 21:02Hej hopp!
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här, beställde 7/4.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till ESP.. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma. Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Spännande väntan detta!
Grattis till köp! Håller tummarna för snabb leverans! (Offtopic) En undran, vad var det som avgjorde att du valde till FSD för 77700?Tomp1337 skrev: ↑17 apr 2026 21:02Hej hopp!
Ytterligare en ny framtida Tesla ägare här, MY Premium AWD, svart/vit 7-sits. Beställde 7/4.
Dock alldeles nyss ändra jag beställningen, ändra från EAP till FSD. Allt uppdaterades i appen men leveranstiden är ff den samma.
Tesla ringde i veckan och vi diskuterade just detta och han sa att sådana ändringarna ändrar inte leveranstiden eller "kön". Vi prata också om leveranstiden försenades till juli(Q3), han sa då som andra nämnt att historiskt har man alltid hedrat kampanjen, för dom vill ju ff sälja bilen och tjänar ju rätt dåligt på om alla dessa avbokar. Men han kunde ju inte lova ngt ofc.
Spännande väntan detta!