Robin glöm inte alla som mobbar dig(jag) för att du deltar i sveriges tråkigaste motor tävling.
Fsst tyvärr måste jag erkänna att jag följer tävlingen ganska hårt pga Joels utmärkta filmande. Och att jag inte haft tid o möjlighet att delta själv.
SECC 2026 - 30:e juni (Ystad - Haparanda)
Moderator: Redaktion
-
G-Johansson
- Teslaägare
-
col
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christer492317
Re: SECC 2026 - 30:e juni (Ystad - Haparanda)
Jag bor drygt två mil väster om Ystad så tävlingsdagen åker jag hemifrån vid lunchtid.
Kör ner från Haparanda på morgonen två dagar senare och övernattar i Stockholm.
Kommer alltså hem på eftermiddagen dag fyra, drygt tre dygn efter att jag körde hemifrån på tävlingsdagen.
-
Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Förra året gick starten 8 juli. Vid tretiden dagen innan åkte jag iväg och rekade delar av rutten. Efter övernattning i Ljungbytrakten kom jag till Ystad förmiddagen den 8 juli. Tyvärr fick jag punktering i Örnsköldsvik strax efter 03.00 den 9 juli, så jag kom inte till Haparanda förrän efter lunchtid den 9 den dagen. Dagen därpå åkte jag tydligen vilse på något vis, för i stället för att åka raka vägen hem till Uppsala körde jag på fel sida Bottenviken och blev tvungen att ta färjan från Helsingfors till Tallinn. Färden fortsatte söderut in i Polen, där jag till slut hittade färjeläget i Gdynia och kunde köra iland utanför Karlskrona den 19 juli. Väl där blev det inte några omvägar till Uppsala.
Jag har för mig att även Jojje något år hade problem med lokalsinnet. Han satte kurs norrut från Haparanda dagen efter målgång och hamnade vid Nordkap.
Min och Jojjes irrfärder visar att man kan bli lite förvirrad av 160 mils körning. Eller så är det ett bra tillfälle att planera in lite bilsemester när man ändå är ute och åker.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
-
Erxon
- elbilist
Jobbigt när Putin stör ut GPS-signalerna så man hamnar lite vilse...Niklas Z skrev: ↑29 apr 2026 13:28Förra året gick starten 8 juli. Vid tretiden dagen innan åkte jag iväg och rekade delar av rutten. Efter övernattning i Ljungbytrakten kom jag till Ystad förmiddagen den 8 juli. Tyvärr fick jag punktering i Örnsköldsvik strax efter 03.00 den 9 juli, så jag kom inte till Haparanda förrän efter lunchtid den 9 den dagen. Dagen därpå åkte jag tydligen vilse på något vis, för i stället för att åka raka vägen hem till Uppsala körde jag på fel sida Bottenviken och blev tvungen att ta färjan från Helsingfors till Tallinn. Färden fortsatte söderut in i Polen, där jag till slut hittade färjeläget i Gdynia och kunde köra iland utanför Karlskrona den 19 juli. Väl där blev det inte några omvägar till Uppsala.
Jag har för mig att även Jojje något år hade problem med lokalsinnet. Han satte kurs norrut från Haparanda dagen efter målgång och hamnade vid Nordkap.
Min och Jojjes irrfärder visar att man kan bli lite förvirrad av 160 mils körning. Eller så är det ett bra tillfälle att planera in lite bilsemester när man ändå är ute och åker.
-
Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Ja precis. Men jag fick en trevlig resa. Besökte bland annat Narva, där jag kunde blicka över floden som bildar gräns mellan Estland och Ryssland. På den östra sidan ligger den gamla fästningen Ivangorod, som syntes väl från den estniska sidan. Jag såg dock inte till Putin. Han var väl längre bort antar jag. Ryssland är ju stort.Erxon skrev: ↑29 apr 2026 16:45Jobbigt när Putin stör ut GPS-signalerna så man hamnar lite vilse...Niklas Z skrev: ↑29 apr 2026 13:28Förra året gick starten 8 juli. Vid tretiden dagen innan åkte jag iväg och rekade delar av rutten. Efter övernattning i Ljungbytrakten kom jag till Ystad förmiddagen den 8 juli. Tyvärr fick jag punktering i Örnsköldsvik strax efter 03.00 den 9 juli, så jag kom inte till Haparanda förrän efter lunchtid den 9 den dagen. Dagen därpå åkte jag tydligen vilse på något vis, för i stället för att åka raka vägen hem till Uppsala körde jag på fel sida Bottenviken och blev tvungen att ta färjan från Helsingfors till Tallinn. Färden fortsatte söderut in i Polen, där jag till slut hittade färjeläget i Gdynia och kunde köra iland utanför Karlskrona den 19 juli. Väl där blev det inte några omvägar till Uppsala.
Min och Jojjes irrfärder visar att man kan bli lite förvirrad av 160 mils körning. Eller så är det ett bra tillfälle att planera in lite bilsemester när man ändå är ute och åker.![]()
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.