MYP fälgskydd

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

lujoman

MYP fälgskydd

Inlägg av lujoman »

Har lyckats skrapa fälg rätt ordentligt.Har aldrig gjort detta tidigare men med dessa hjul har jag lyckats med bägge fram.

Någon som har tips på vettiga fälgskydd till en MYP 2026? Har hittat dessa men tycker att dom sticker ut för mycket.

https://www.evbase.com/products/model-y ... F3lQDOSmpX
heldiggrisen
elbilist

Re: MYP fälgskydd

Inlägg av heldiggrisen »

lujoman skrev: 28 mar 2026 11:24
Har lyckats skrapa fälg rätt ordentligt.Har aldrig gjort detta tidigare men med dessa hjul har jag lyckats med bägge fram.

Någon som har tips på vettiga fälgskydd till en MYP 2026? Har hittat dessa men tycker att dom sticker ut för mycket.

https://www.evbase.com/products/model-y ... F3lQDOSmpX
Jag har köpt gummilister på Temu. Återkommer när jag monterat
Användarvisningsbild
BaronHellJug
Teslaägare

Inlägg av BaronHellJug »

Jag körde min MY (LR) som hade 20” turbin med rimsavers, en list som man klistrar på fälgen. Tycker att det funkade bra som skydd, när jag i förra veckan lämnade ifrån mig bilen så jag att det fanns ett par ställen där det var skavt på rimsavern men inte på fälgen under.

Vad de däremot inte hjälpte mot var att mellan det att jag beställde rimsavers och att jag fått dem levererade (&monterade) lyckades jag ordentligt dundra upp på en trottoar, men det är knappast produktens fel :oops:
iX3 50 xDrive -26, DS3 etense -22
prev/sold: MY LR -22, i3s 120ah -19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

BaronHellJug skrev: 28 mar 2026 13:39
Jag körde min MY (LR) som hade 20” turbin med rimsavers, en list som man klistrar på fälgen. Tycker att det funkade bra som skydd, när jag i förra veckan lämnade ifrån mig bilen så jag att det fanns ett par ställen där det var skavt på rimsavern men inte på fälgen under.

Vad de däremot inte hjälpte mot var att mellan det att jag beställde rimsavers och att jag fått dem levererade (&monterade) lyckades jag ordentligt dundra upp på en trottoar, men det är knappast produktens fel :oops:
Jag har haft Rimsavers på mina Uberturbine sedan dag ett. Det är lite skav och några hack i dem, men fälgarna är helt oskadda.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015 - 2015