tredjeparts laddpunkter

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
CharlyTwoTimes
Teslaägare

tredjeparts laddpunkter

Inlägg av CharlyTwoTimes »

Hej

Jag har lagt till i bilen att jag vill få upp tredjeparts laddpunkter i navigeringen men får ändå inte att den navigerar till någon med automatik. någon som vet vilka vilka leverantörer som ska ingå i detta samarbete?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: tredjeparts laddpunkter

Inlägg av mikebike »

CharlyTwoTimes skrev: 02 mar 2026 14:10
Hej

Jag har lagt till i bilen att jag vill få upp tredjeparts laddpunkter i navigeringen men får ändå inte att den navigerar till någon med automatik. någon som vet vilka vilka leverantörer som ska ingå i detta samarbete?
De som är mest frekventerade av Teslor tydligen.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Inlägg av AAKEE »

Hej

Det är inte ett samarbete utan det är krav på tillräckligt många lyckade laddningar per vecka för att de ska synas.
Snabbladdare från tredje part som uppfyller våra standarder för prestanda och tillförlitlighet kan automatiskt läggas till i Teslas navigationssystem som kvalificerade laddare från tredje part. Syftet är att utöka utbudet av laddningsalternativ och säkerställa en smidig laddningsupplevelse för Tesla-förare. När förare navigerar till en kvalificerad tredjepartsladdare förkonditioneras batteriet automatiskt för att anlända med en optimal temperatur, vilket minskar den tid det tar att ladda.

Krav för kvalificerade laddstationer

För att betraktas som en kvalificerad laddstation måste den uppfylla följande villkor under en 60-dagarsperiod:

-den har minst en kompatibel laddningskontakt
-den används ofta av Tesla-förare, minst en gång var fjärde dag
-dess genomsnittliga nivå för lyckad laddning är 90 % eller högre.

För att snabbt upptäcka defekta laddare och ge bästa möjliga upplevelse för våra kunder kommer stationer att tas bort från Teslas navigationssystem om något av följande sker under en 14-dagarsperiod:-
inga laddningssessioner registreras
den genomsnittliga nivån för lyckad laddning är under 70 %.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare

Inlägg av Jojje167 »

Hej

"Laddstationer från andra leverantörer" betyder att teslas egna listan över laddstationer (Navigera > Laddning) kommer att visa fler laddstationer än bara sina egna. Detta alternativ påverkar inte vad ruttplaneraren väljer för laddstopp vid navigering utan det kommer fortsatt vara superchargers.
Screenshot_20260302_175351_Gallery.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21 *Såld*
Model 3 LR AWD -25