Internationella miljödagen 5:e juni i Kungsbacka
Moderator: Redaktion
Internationella miljödagen 5:e juni i Kungsbacka
Hej på er
Jag har under 3 veckor försökt att få Tesla, Mölndals butiken, att säga om de kan komma till Kungsbacka söndagen den 5:e juni mellan 11 och 15.
Den dagen är internationella miljödagen, och i Kungsbacka anordnas en demonstration av miljöfordon. Arrangemanget kommer att ske på K-E:s bussar som ligger utanför Kungsbacka i ett område som heter Fjärås.
Värdar för detta evenemang är K-E's bussar i Fjärås, Sveriges Åkeriföretag Halland, VIAVEST Kungsbacka samt Centerpartiet i Kungsbacka.
Under den dagen har jag fått information om att det kommer vara flera olika typer av miljöfordon på plats. Allt från elbilar som VW och Nissan till hybridbilar. Där kommer även finnas tyngre miljöfordon som biogasdrivna lastfordon och traktorer mm.
Där kommer LRF ha representanter samt deltagare från högskolor samt politiker på olika nivåer.
Allmänheten och företagare är inbjudna samt självklart Kungsbacka:s nyhetsbyråer. Men som ni vet med journalister lovar de aldrig att dyka upp så här långt innan, eftersom de tar beslut mer eller mindre samma dag om vad de skall göra. Men målet är självklart att få dit dem med.
Det kommer finnas någon form av förtäring där har jag fått besked om med.
Jag själv är ej med och arrangerar detta, men jag blev tillfrågad av de som ligger bakom om jag inte kunde hjälpa dem att få dit Tesla.
Vad är en miljöfordonsdag utan en Tesla?
Eftersom dagarna går och Tesla skyller på massa olika saker, som butikschefen har varit på semester mm, så får jag inget svar där. Misstänker att de inte kommer ge mig något svar heller. Har full förståelse för att de ej kan åka på allt som de blir inbjudna till, men ett ärligt svar hade jag förväntat mig. Vi får se om jag får något eller ej.
Men detta gör att jag undrar om det finns någon Tesla ägare, som bor i närheten av Kungsbacka och som kan tänka sig att vara där den tiden och visa upp sin bil. Vem vet, det kanske kan ge några fler Tesla ägare.
Om ni känner för det blir jag tacksam. Får jag ett svar från Tesla om att de kommer eller inte kommer så självklart skriver jag det då här nedan.
Vill ni veta mer om arrangemanget eller vill besöka det så är det bara att säga till.
Tack på förhand.
/Anders
Jag har under 3 veckor försökt att få Tesla, Mölndals butiken, att säga om de kan komma till Kungsbacka söndagen den 5:e juni mellan 11 och 15.
Den dagen är internationella miljödagen, och i Kungsbacka anordnas en demonstration av miljöfordon. Arrangemanget kommer att ske på K-E:s bussar som ligger utanför Kungsbacka i ett område som heter Fjärås.
Värdar för detta evenemang är K-E's bussar i Fjärås, Sveriges Åkeriföretag Halland, VIAVEST Kungsbacka samt Centerpartiet i Kungsbacka.
Under den dagen har jag fått information om att det kommer vara flera olika typer av miljöfordon på plats. Allt från elbilar som VW och Nissan till hybridbilar. Där kommer även finnas tyngre miljöfordon som biogasdrivna lastfordon och traktorer mm.
Där kommer LRF ha representanter samt deltagare från högskolor samt politiker på olika nivåer.
Allmänheten och företagare är inbjudna samt självklart Kungsbacka:s nyhetsbyråer. Men som ni vet med journalister lovar de aldrig att dyka upp så här långt innan, eftersom de tar beslut mer eller mindre samma dag om vad de skall göra. Men målet är självklart att få dit dem med.
Det kommer finnas någon form av förtäring där har jag fått besked om med.
Jag själv är ej med och arrangerar detta, men jag blev tillfrågad av de som ligger bakom om jag inte kunde hjälpa dem att få dit Tesla.
Vad är en miljöfordonsdag utan en Tesla?
Eftersom dagarna går och Tesla skyller på massa olika saker, som butikschefen har varit på semester mm, så får jag inget svar där. Misstänker att de inte kommer ge mig något svar heller. Har full förståelse för att de ej kan åka på allt som de blir inbjudna till, men ett ärligt svar hade jag förväntat mig. Vi får se om jag får något eller ej.
Men detta gör att jag undrar om det finns någon Tesla ägare, som bor i närheten av Kungsbacka och som kan tänka sig att vara där den tiden och visa upp sin bil. Vem vet, det kanske kan ge några fler Tesla ägare.
Om ni känner för det blir jag tacksam. Får jag ett svar från Tesla om att de kommer eller inte kommer så självklart skriver jag det då här nedan.
Vill ni veta mer om arrangemanget eller vill besöka det så är det bara att säga till.
Tack på förhand.
/Anders
Svart X90D, bokat en M3.
Re: Internationella miljödagen 5:e juni i Kungsbacka
Då fick jag faktiskt ett svar från Tesla, och de tackade nej.
Så nu är det upp till er? Är det någon av er som vill visa upp er Tesla och kanske locka några att köpa en, såg att det fanns en bra tävling nu för er som kan rekrytera kunder.
Kan ni inte vara där hela tiden, så säg det. Som sagt, det vore skoj att få dit minst en Tesla.
Så nu är det upp till er? Är det någon av er som vill visa upp er Tesla och kanske locka några att köpa en, såg att det fanns en bra tävling nu för er som kan rekrytera kunder.
Kan ni inte vara där hela tiden, så säg det. Som sagt, det vore skoj att få dit minst en Tesla.
Svart X90D, bokat en M3.
Jag är i Danmark då så jag kan inte, tyvärr!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Åk hem tidigare dåFeddan skrev:Jag är i Danmark då så jag kan inte, tyvärr!

Svart X90D, bokat en M3.
Jag bor 3km från ke.om jag är hemma kan jag svänga förbi
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Mickeren skrev:Jag bor 3km från ke.om jag är hemma kan jag svänga förbi
Det hade varit väldigt trevligt. När vet du om du kan eller inte kan? Många som hade blivit glada kan jag lova.
Svart X90D, bokat en M3.
Bor ju också rätt nära...
Vad ska man göra om man åker dit? Parkera å se glad ut?

Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Absolut se glad ut. Stå där och snacka lite om Teslan. Många kommer ju ha frågor. Så en del prat, kanske några som vill titta in i den.Zoidberg skrev:Bor ju också rätt nära...
Om ni blir 2 som kommer blir det riktigt bra eftersom ni kan då även gå och få lite mat och sånt. För får jag reda på att ni är där vid 11 när det börjar och sen en stund, desto längre desto bättre, så fixar jag lunch till er.
Vet att det finns några som skulle vilja köpa en Tesla som är där. Så har ni tur kan ni kanske få några referenser.
Svart X90D, bokat en M3.
Tips:
Sätt i en laddkabel så blir bilen okörbar. Ganska läbbigt annars att stå jämte bilen med fobben i fickan samtidigt som folk (barn)provsitter. Det är lätt för dem att att komma åt bromsen ock "blinkersspaken" och då kan saker hända...
Sätt i en laddkabel så blir bilen okörbar. Ganska läbbigt annars att stå jämte bilen med fobben i fickan samtidigt som folk (barn)provsitter. Det är lätt för dem att att komma åt bromsen ock "blinkersspaken" och då kan saker hända...
Bra tips Delta!
Model X75D & Model S75D
Min närvaro beror på vädret. Håller detta finväder i sig så är vi nog på havet.
Mickeren skrev:Min närvaro beror på vädret. Håller detta finväder i sig så är vi nog på havet.
Hej
Vore trevlig om du kom. Men som du såg tidigare i tråden har en sagt att han kan komma dit. Han är där när det börjar vid 11 tiden, men han är kanske inte kvar hela tiden. Så om du vill kan du dyka upp efter lunch nån gång vid 13-14 tiden och vara där till 3 tiden när vi slutar, då blir det inte så lång tid för någon av er. Men som sagt, det är frivilligt.

Hinner/orkar du så hör bara av dig.
/Anders
Svart X90D, bokat en M3.
- Elektrokungen
- Teslaägare
Troligen kan jag komma en stund också!
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Härligt. Detta forum är riktigt bra folk i.Elektrokungen skrev:Troligen kan jag komma en stund också!
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Svart X90D, bokat en M3.
Bokade just tågbiljett till Kungsbacka - tyvärr till den 9 istället för imorgon. Ska ner och föreläsa om konsumenträtt och bluffakturor - fast hade ju varit roligare att prata elbil och Tesla 

MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!