Yes, såg ut som att CK var färdigt i Järna. Så två bra nya tillskott längs E4:an söder om Sthlm. Verkar som att CK Nyköping södra vid McD ska få laddare också, fundament har funnits ett tag. Men nu är jag off-topic i Ionitytråden.
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Brukar finnas dubbla kablar på 200kw som jag tror också delar effekt.
- Sportbilsentusiasten
Väcker en gammal tråd…hur bra är Ionity numera?
Kan de konkurrera med Tesla SC-nätverket?
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Vi körde en del på ionity i sommras när vi körde genom Tyskland ner till Österrike. De var för mycket kö/nästan kö för min smak så vi gick över och siktade mer på Tesla därefter.Sportbilsentusiasten skrev: ↑30 dec 2025 10:08Väcker en gammal tråd…hur bra är Ionity numera?
I övrigt ett utmärkt nätverk med bra laddare, bra priser med abonnemang och kör man inte mitt i industri semestern så är de kanske inte så högt tyck på nätverket.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Kört en del genom europa och då har jag haft laddabonnemang hos ionity. Ca 4kr/kwh genom Tyskland. Ligger lagom utspridda, nästan alltid vid vägkrogar/lastbilsstopp. Tycker det funkar bra nu när jag inte kör tesla längre. Aldrig varit kö heller. I sverige tycker jag dock teslaladdarna oftast ligger bättre till.