Varför de skriver att de inte betalar tillbaka reservationspengarna!
Fick detta svar!
Känns som de vet! Och det är taktiskt
Moderator: Redaktion
Det är ett rimligt bud med tanke på vad de går för på kvd numera. Efter årsskiftet får man nog räkna med mindre med tanke på att modellår blir ett år äldre och -18 närmar sig batterigarantins slut…Orjanforsberg skrev: ↑22 dec 2025 10:18Tack för svar
Kollat de ger 160000& plus 40000kr
Så tror jag får ut lite mer
Men i värsta fall ….
Orjanforsberg skrev: ↑29 dec 2025 07:27Hur kan det skilja så många mil på LR och P
Kan ju inte bara vara hjulen
Går det inte köra snålt med P i Chill mode?
Nej, det får du inte. Det är den bakhjulsdrivna versionen som har 750 km.Orjanforsberg skrev: ↑29 dec 2025 08:27Så slänger jag på 18 tummarså kan jag få ut de 750km de skriver
Om jag minns rätt drog min bil (M3LR AWD med E-primacy och Areokåpor) 144 Wh/km under min semesterresa till Nederländerna i somras. Majoriteten av körsträckan gjordes då på motorväg.
Precis.
Jo, standard. Varför man skulle köpa en M3P och välja chill är svårt att begripa, då kan man väl köpa valfri annan elbil och ställa den i sportläget
Det är lite osäkert om deb verkligen värmer batteriet i Insane. Jag vet inte, men jag har sett någon påstå det.Orjanforsberg skrev: ↑29 dec 2025 10:19Läste att har man insane på så värmer den batteriet hela tiden! Så måste väl påverka väldigt mycket
Om man kör med chill istället
Men tråkigare, men bättre för långa körningar
Antagligen Chill + Sport + Insane.
Jag körde min M3P i chill om vintrarna, för att skona dubbdäcken.
Sport finns som val för aktiva dämparna, det kör jag alltid med. För acc kör jag oftast standardläget, insaneläget är för roliga småvägar, blir för ryckigt i vanlig trafik.AAKEE skrev: ↑29 dec 2025 11:17Jag körde min M3P i chill om vintrarna, för att skona dubbdäcken.
Jag kör min Plaid i Chill om vintrarna, för att skona dubbdäcken.
Jag kör en del i Chill under långresa med plaiden, inte alltid men det händer.
Mellanläget; Sport har jag använt ~ en gång: för att se vilken batterieffekt bilen lämnar i Sport.
Om nya M3P skulle värma battetiet i insane är ju något at de andra lägena rekommendabelt om man ska åka långt och behöver räckvidden.
(Jag är dock inte så säker på att den värmer batteriet.)
Jag tror inte skillnaden i konsumtion är så stor att du spar ett laddstopp.Orjanforsberg skrev: ↑29 dec 2025 11:29Mest för att vi kör mycket till Trysil
Och vill slippa ladda för många gånger
Nja fick bita i det sura äpplet
Har gjort en liknande resa själv just med 75d från 2018.Orjanforsberg skrev: ↑29 dec 2025 11:37Nja fick bita i det sura äpplet
Kommer förhoppningsvis en till helgen
Har till februari på mig att sälja den annars
Men så synd
Har varit supernöjd med den
Sticker ut
Men som den rasat i pris
Var verkligen som jag drog nitlotten med denna![]()