Försäkring

Här diskuterar vi övriga ämnen.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PiCa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/pierre834101

Försäkring

Inlägg av PiCa »

Vår Y RWD fyller 3 nu i dagarna, uthämtad 2022-12-27, därmed fanns nytt försäkringsbrev att hämta på Trygg-Hansas webbportal. 1426 SEK vill de numera månadsvis ha av mig. Efter att ha kollat runt lite fick jag ett pris hos Water Circles på 1051 SEK.

När jag ringer till Trygg-Hansa för att säga upp försäkringen så kan de helt plötsligt erbjuda 1116 SEK per månad.

Så nu blev det ju lite jobbigt känner jag....

Å andra sidan så blev det några tusenlappar billigare per år totalt sett om vi flyttar hela rasket till Water Circles, dvs villa, husvagn mm.
Användarvisningsbild
Teslaaa
Teslaägare

Re: Försäkring

Inlägg av Teslaaa »

Läs på lite om Watercircles först. Visst kan man hitta skräckhistorier hos samtliga bolag, men personligen har jag läst alldeles för många skräckhistorier om Watercircles, där de inte vill betala ut/hjälpa när skadan väl är framme.

Läst så pass många liknande historier att jag ser en röd tråd i deras hantering, man får lite vad man betalar för, bra pris jämfört med konkurrenterna, dålig hantering när man väl behöver dem.
Användarvisningsbild
vrid_i_skogen
Teslaägare

Re: Försäkring

Inlägg av vrid_i_skogen »

Kolla LF om du är aktsam av dig. Annars så kan du kolla andra. Jag vill inte att min premie drivs upp av klantskallar - (jag är en själv) :lol:
Skriv svar