Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Väntrum model Y Juniper
Gillar man nybilslukt så får man säga till så dom inte lägger däcken i bilen. Gummilukt.
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / Sigenergy / Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
Nytt bud på inbytet, -10.000:- från förra, vilket är typ -25% då det inte är något jättenytt jag byter in. Kan ha klickat fel i deras inte helt lättbegripliga formulär så är något jag får försöka kolla med Tesla om som kommer hänvisa till sin samarbetspartner istället. Om det inte löser sig finns risken att man surar ur och avbokar bilen.
Känns nästan planerat från Teslas håll att inbytesofferten som man uppdaterat löpande i flera månader skulle gå ut några dagar innan leverans och slutfaktura skulle in.
Känns nästan planerat från Teslas håll att inbytesofferten som man uppdaterat löpande i flera månader skulle gå ut några dagar innan leverans och slutfaktura skulle in.
-
Grytet
- Referralkod: ts.la/fredrik982143
Min inbytesbil har laget på samma nivå hittills. Dock en skruttbil på ~4000 kr. Ny värdering imorgon, får se vad som hände då.
Skönt med nåt som inte kan sjunka så mycket. Köpa något skrot dom helt enkelt inte kan blåsa en på och sälja sin vanliga bil på annat vis känns som det helt klart smartaste.
Har rett ut detta nu, tydligen värderas bilen helt plötsligt till 32k istället för 42k. Det var oturligt att det kom just efter man bokat in upphämtningstid, slutfaktura damp in m.m. Sådant som måste göras klart snabbt "för att undvika förseningar".
Lutar åt att avbeställa nu, detta lämnade en alltför bitter smak i min mun och tog bort glädjen kring det hela.
Då kliver jag ur väntrummet för denna gång.
Hämtade en mycket fin Marine blue AWD i Trelleborg idag. Supersmidigt även med inbytet och trevlig personal.
Bilen känns mycket mer gedigen och premium än förra generationens Y som jag bytte in.
Också glad överraskning att man fick ca 1100km gratis supercharge inkluderat!
Hämtade en mycket fin Marine blue AWD i Trelleborg idag. Supersmidigt även med inbytet och trevlig personal.
Bilen känns mycket mer gedigen och premium än förra generationens Y som jag bytte in.
Också glad överraskning att man fick ca 1100km gratis supercharge inkluderat!