Beställa M3P
Moderator: Redaktion
- Orjanforsberg
- Teslaägare
Re: Beställa M3P
Kommer du välja Tesla nästa gång ändå?AAKEE skrev: ↑21 dec 2025 18:32Du kan googla här på teslaclubsweden.Orjanforsberg skrev: ↑21 dec 2025 15:59Frågade nu om det stämde med attribut inte betalarmanneson skrev: ↑21 dec 2025 11:54De måste återbetala enligt distansköplagen.Orjanforsberg skrev: ↑21 dec 2025 08:25Hej tack för svaret
Men killen på Tesla säger att pengarna inte återbetalas efter att jag på mig att bilen skall levereras och handpenningen skall in
Så verkar vara olika besked
Jag bryr mig inte så mycket om de pengarna blir innestående
Mest rädd för att de kommer kräva att när bilen är klar i februari att jag måste betala ut handpenningen och hämta ut bilen!
Förhoppningen så har jag sålt min Tesla och kan hämta ut m3p glad
Fattar inte varför det skall vara så svårt att få den såld
Allt säljer till rätt pris. Gamla S är inte så heta på marknaden tyvärr.
Och när jag nämde distansköplagen så kovände han!
Och sa att vi fått på oss att säga så
För det varit många som reserverat och inte hämtat ut bilen! Och de vill undvika detta
Konstig förklaring
Men har det på mail
Många har fått bråka om att få igen reservationsavgiften trots att det är lagstadgat att man ska gå igen vartenda öre.
Någon har fått vänta månader på att få igen 700K inköpspris.
-Bara så man vet vilken sorts rövarbolag man har att göra med. Tesla är extremt egocentriskt och det är bara det som passar dem som gäller.
Om någon säljare lovar något ska man ta det med flera hinkar salt.
(Jag var lite orolig för inköp av min S för 1.5M, då jag läst om riktiga dråparhistorier om dpligt byggda S så jag tog hjälp av en säljare som i sin tur ska ha fotat av bilen och kontrollerat att bilen var i respresentabelt skick utan några skador. ”Bilen skulle bara tvättas, så…”
Jag fick ta emot en skitig dammig bil, såpass dammig att det inte gick att se att den hade en buckla på ovansidan av höger framskärm.
Det var en färgflaga borta på undersidan av vänster backdörr, som att dörren var uppslagen i något hårt.
Det fanns ett par bläckpenne-streck på vånster dörrklädsel.
Runt höger baklyse var det rätt mycket svart smet på lacken, någon form av tätningsmassa (butyl-lim, gissningsvis). Det i sig var ju ingen skada men så levererar man inte en 1.5M bil enligt mig.
Jag skrev in allt i appen, men tesla svarade att det bara är 160km runt-hörnet-garanti, och jag hade 1000km hem. Så ärendet stängdes och Tesla slutade svara i appen vilket upprörde mig aaaningens aning, och säljaren jag hade haft kontakt med innan slutade svara så fort jag hade betalt in köpesumman.
Förbannade j***a [censur] skitstövlar!!!
Så vet vi min syn på det psykopatiska företaget och deras undersåtar.
Ehhhhhhh….troligen inte.Orjanforsberg skrev: ↑21 dec 2025 18:53Kommer du välja Tesla nästa gång ändå?AAKEE skrev: ↑21 dec 2025 18:32Du kan googla här på teslaclubsweden.Orjanforsberg skrev: ↑21 dec 2025 15:59Frågade nu om det stämde med attribut inte betalarmanneson skrev: ↑21 dec 2025 11:54De måste återbetala enligt distansköplagen.Orjanforsberg skrev: ↑21 dec 2025 08:25Hej tack för svaret
Men killen på Tesla säger att pengarna inte återbetalas efter att jag på mig att bilen skall levereras och handpenningen skall in
Så verkar vara olika besked
Jag bryr mig inte så mycket om de pengarna blir innestående
Mest rädd för att de kommer kräva att när bilen är klar i februari att jag måste betala ut handpenningen och hämta ut bilen!
Förhoppningen så har jag sålt min Tesla och kan hämta ut m3p glad
Fattar inte varför det skall vara så svårt att få den såld
Allt säljer till rätt pris. Gamla S är inte så heta på marknaden tyvärr.
Och när jag nämde distansköplagen så kovände han!
Och sa att vi fått på oss att säga så
För det varit många som reserverat och inte hämtat ut bilen! Och de vill undvika detta
Konstig förklaring
Men har det på mail
Många har fått bråka om att få igen reservationsavgiften trots att det är lagstadgat att man ska gå igen vartenda öre.
Någon har fått vänta månader på att få igen 700K inköpspris.
-Bara så man vet vilken sorts rövarbolag man har att göra med. Tesla är extremt egocentriskt och det är bara det som passar dem som gäller.
Om någon säljare lovar något ska man ta det med flera hinkar salt.
(Jag var lite orolig för inköp av min S för 1.5M, då jag läst om riktiga dråparhistorier om dpligt byggda S så jag tog hjälp av en säljare som i sin tur ska ha fotat av bilen och kontrollerat att bilen var i respresentabelt skick utan några skador. ”Bilen skulle bara tvättas, så…”
Jag fick ta emot en skitig dammig bil, såpass dammig att det inte gick att se att den hade en buckla på ovansidan av höger framskärm.
Det var en färgflaga borta på undersidan av vänster backdörr, som att dörren var uppslagen i något hårt.
Det fanns ett par bläckpenne-streck på vånster dörrklädsel.
Runt höger baklyse var det rätt mycket svart smet på lacken, någon form av tätningsmassa (butyl-lim, gissningsvis). Det i sig var ju ingen skada men så levererar man inte en 1.5M bil enligt mig.
Jag skrev in allt i appen, men tesla svarade att det bara är 160km runt-hörnet-garanti, och jag hade 1000km hem. Så ärendet stängdes och Tesla slutade svara i appen vilket upprörde mig aaaningens aning, och säljaren jag hade haft kontakt med innan slutade svara så fort jag hade betalt in köpesumman.
Förbannade j***a [censur] skitstövlar!!!
Så vet vi min syn på det psykopatiska företaget och deras undersåtar.
Blir det, kommer det bli 100% på mina villkor.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Orjanforsberg
- Teslaägare
Vad fimns det förutom Tesla då?
Jag var sugen på etron gt
Men det vad sjukt dyr service på de
Jag var sugen på etron gt
Men det vad sjukt dyr service på de
- Orjanforsberg
- Teslaägare
Man får ha nån som står redo med de andra Taycan-bilarna man äger, efter vägen, när man vill byta.
Lite som lufttankning av flygplan fast annorlunda.
Lite som lufttankning av flygplan fast annorlunda.