Ja, det är läskigt, det där. Jag minns att jag reagerade med skepsis redan när elektriska fönsterhissar blev standard.SwedishAdvocate skrev: ↑25 sep 2025 00:51En olycka till. Denna gången en Model S i Tyskland. En vuxen och två nioåriga barn dog. En medtrafikant försökte öppna en eller flera dörrar, men det gick inte.
https://www.carscoops.com/2025/09/tesla ... man-crash/
Bloomberg's artikel om Teslas dörrar på MY, M3
Moderator: Redaktion
Re: Bloomberg's artikel om Teslas dörrar på MY, M3
Är det inte märkligt att man lägger så mycket resurser på att lösa ett problem som inte finns. Dörrhandtag har funnits lika länge som bilar.Facing mounting criticism and pressure, Tesla says it is now working on a new design for its door handles. Engineers are developing a single-button system that combines manual and electronic releases, designed to make exits easier not only for drivers but for rescuers trying to reach them.
Iaf. jag installerar i helgen fönsterhammare.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det går nog inte på ICE-bilar heller. De flesta kopplar bort de yttre dörrhandtagen vid färd, och då kan de mycket väl vara låsta efter en krock också.SwedishAdvocate skrev: ↑25 sep 2025 00:51En olycka till. Denna gången en Model S i Tyskland. En vuxen och två nioåriga barn dog. En medtrafikant försökte öppna en eller flera dörrar, men det gick inte.
https://www.carscoops.com/2025/09/tesla ... man-crash/
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Monterade stroppar i min MY-23 idag. Det var fasen pilligt att få bort locken med en skruvmejsel så hur detta ska gå till i en stressad nödsituation är en gåta. Här har Tesla verkligen gått bort sig säkerhetsmässigt.
Tesla MYLR -23
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, jag använde ficklampa, skruvmejsel och ett multiverktyg när jag monterade mina. Helt omöjligt att utföra i "mörker" och utan verktyg.
Volvo PV 544 Special 1963