Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Nu är vi snart tillbaka på 400, surt att man inte hoppade på tåget igen 
MY RWD Vit 2023
Fattar fortfarande inte? Kanske blir tydligare om du lägger upp lite skärmbilder på dina privata affärer, behöver inte vara med Tesla heller.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Blir några affärer genom åren(men sitter oftast still), denna pensionsförsäkring är trevligast, plus 3200%. Missade ändå 830% om man köpt tidigare

Din tur!
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Snyggt, fattar fortfarande inte, men det är nog inte meningen med Tesla.Tellus skrev: ↑13 sep 2025 06:26Blir några affärer genom åren(men sitter oftast still), denna pensionsförsäkring är trevligast, plus 3200%. Missade ändå 830% om man köpt tidigare
Din tur!
Bra jobbat oavsett
- Tellus
- Teslaägare
Jag fattar inte heller, bara följer medbacke skrev: ↑13 sep 2025 07:32Snyggt, fattar fortfarande inte, men det är nog inte meningen med Tesla.Tellus skrev: ↑13 sep 2025 06:26Blir några affärer genom åren(men sitter oftast still), denna pensionsförsäkring är trevligast, plus 3200%. Missade ändå 830% om man köpt tidigare
Din tur!
Bra jobbat oavsett![]()

3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
När behöver du din pensionfond?Tellus skrev: ↑13 sep 2025 10:31Jag fattar inte heller, bara följer medbacke skrev: ↑13 sep 2025 07:32![]()
- Tellus
- Teslaägare
Den behövs nog inte, är nån extra slatt jag hade, man borde satt in lite mer på denFredrik j skrev: ↑13 sep 2025 12:28När behöver du din pensionfond?Tellus skrev: ↑13 sep 2025 10:31Jag fattar inte heller, bara följer medbacke skrev: ↑13 sep 2025 07:32![]()

Men ett antal år tidigare kan jag gå i pension pga den.
För mkt OT nu
Är din investeringshorisont i tesla ot i aktietråden?Tellus skrev: ↑13 sep 2025 14:14Den behövs nog inte, är nån extra slatt jag hade, man borde satt in lite mer på den
Men ett antal år tidigare kan jag gå i pension pga den.
För mkt OT nu
För mkt ”On Topic”
- Tellus
- Teslaägare
Skulle inte den ha börjat levereras i Q2 i år?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Kan vi sluta lägga in inlägg utan kommentarer? I detta fall av en person som har "Utnämnd Tesla Bull" i sin bio...
Det jag har svårt att förstå, är varför du hänger här om du inte har några egna åsikter eller frågeställningar du vill diskutera. Trro du att dina "inlägg" påverkar aktiekursen, eller vad?
Det som vore intressant är om du vill du ge oss DITT bull case och din riktkurs, och lite operationella och finansiella mål på någon horisont.
Jag tycker fortfarande att aktien bör handlas till max $150 och att risken på nedsidan är enorm, och uppsidan begränsad.
- Tellus
- Teslaägare
Jag tycker sabbes inlägg utan kommentarer är bra.spacecoin skrev: ↑15 sep 2025 10:22Kan vi sluta lägga in inlägg utan kommentarer? I detta fall av en person som har "Utnämnd Tesla Bull" i sin bio...
Det jag har svårt att förstå, är varför du hänger här om du inte har några egna åsikter eller frågeställningar du vill diskutera. Trro du att dina "inlägg" påverkar aktiekursen, eller vad?
Det som vore intressant är om du vill du ge oss DITT bull case och din riktkurs, och lite operationella och finansiella mål på någon horisont.
Jag tycker fortfarande att aktien bör handlas till max $150 och att risken på nedsidan är enorm, och uppsidan begränsad.
Finns ändå ingen som kan förutspå hur TSLA kommer utvecklas här i tråden.
Skönt med lite bull inlägg ibland, bland alla bears
Nu blev jag sugen på kaffe och kardemumma bulle
- Xyborg
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/robin28307
Man kan vara både bull och bear och argumentera för det. Precis som du säger så är det ju ingen som vet nu vart det tar vägen sen. Då hade man varit oändligt rik. Men det som är lite trist i den här tråden är att bear-sidan åtminstone försöker argumentera för sin ståndpunkt. Bull ser mest ut att följa logiken ”om musk säger att det är bra så är det bra, för att musk säger det.”Tellus skrev: ↑15 sep 2025 12:45Jag tycker sabbes inlägg utan kommentarer är bra.spacecoin skrev: ↑15 sep 2025 10:22Kan vi sluta lägga in inlägg utan kommentarer? I detta fall av en person som har "Utnämnd Tesla Bull" i sin bio...

Inlägg som har någon typ av substans och har någon typ av underbyggd åsikt/tro är intressanta oavsett om dom är bull eller bear och fungerar även utan kommentar. Men inlägg som säger "Tesla är bäst" eller "Tesla är sämst" tillför ingenting ur något perspektiv.Tellus skrev: ↑15 sep 2025 12:45Jag tycker sabbes inlägg utan kommentarer är bra.spacecoin skrev: ↑15 sep 2025 10:22Kan vi sluta lägga in inlägg utan kommentarer? I detta fall av en person som har "Utnämnd Tesla Bull" i sin bio...
Skulle du tycka att det var intressant om vi började posta inlägg från andra sidan av spektrumet som bara skriver att Tesla är dåliga utan att säga varför man tycker det?
- Tellus
- Teslaägare
Det går lite trögt vid 420.69 

Jo men det mesta går ju Teslas väg nu. Självkörning visserligen övervakad i Kina usa och Australien. Den verkar imponera på alla som provar den, Ja inte i Europa, fördär tror man ju att det inte fungerar. Tesla Mega block verkar ju bli succé. Nu när alla fabriker rampar upp på model y så kan dom ju ta igen mycket av tappen när dom ställde om till Juniper.
Men svensk media tror ju att det var pga begränsad efterfrågan Tesla sålt så dåligt i Sverige.
Dom såg det förmodligen inte komma.
Samt den här robotaxin i usa blir ju intressant att följa när säkerhets övervakaren försvinner.
Men svensk media tror ju att det var pga begränsad efterfrågan Tesla sålt så dåligt i Sverige.
Samt den här robotaxin i usa blir ju intressant att följa när säkerhets övervakaren försvinner.
Jag håller inte med som att alla som provar FSDS blir imponerade. Många vill inte ha den. De tycker att det är mer stressande än att köra själv eller att använda vanliga AP. Take rate och sub rate är låg <15%.mickeisol skrev: ↑15 sep 2025 17:02Jo men det mesta går ju Teslas väg nu. Självkörning visserligen övervakad i Kina usa och Australien. Den verkar imponera på alla som provar den, Ja inte i Europa, fördär tror man ju att det inte fungerar. Tesla Mega block verkar ju bli succé. Nu när alla fabriker rampar upp på model y så kan dom ju ta igen mycket av tappen när dom ställde om till Juniper.
Teslas fabrik i EU går ner i skift och är inte nära max-kapacitet. Tesla har ett efterfrågansproblem i EU. Alla andra märken växer, Tesla tappar. Juniper verkar inte ha gjort någon skillnad där.
Robotaxi och robotar är Teslas enda hopp som det ser ut i dagläget. Annars är de ett stagnerade bilföretag med en liten energi-sidebusiness.
Händer inte lönsamma robotaxi och robotar (vilket jag inte tror att det gör detta årtionde i alla fall) så bör Tesla handlas runt $100-150.