Försäkring
Moderator: Redaktion
Försäkring
Har en företagsleasad Tesla Model Y LR årsmodell 2023 som är inne på sitt tredje år. Har hittills haft Trygg Hansas försäkring men funderar på om det inte är dags att byta försäkringsbolag till något mer prisvärt. Tar gärna emot tips på alternativ försäkring som är minst lika bra som Trygg Hansas?
- Skyltspurtaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/thomas36594
Re: Försäkring
De som brukar komma upp som förslag på den här frågan är åtminstone:
Sensor
Watercircles
Tre Kronor
ICA försäkring.
Du behöver ringa runt för att få ditt pris. Själv ringde jag Trygg-Hansa och behöll dom efter lite prutande.
Sensor
Watercircles
Tre Kronor
ICA försäkring.
Du behöver ringa runt för att få ditt pris. Själv ringde jag Trygg-Hansa och behöll dom efter lite prutande.
Du måste nog ringa runt och fråga alla, det skiljer så mycket i kombination på person, bostadsort och bil.
För mej var if bra mycket billigare (fel, inte lika extremt dyra) än dom andra, folksam som jag har hemförsäkringen hos var brutalt mycket dyrare.
..Kollade på skoj min bil på en annan person jag kan personnumret på, en kvinna som bor mer centralt i en annan stad, hon skulle ha fått betala över 3000kr/mån för att helförsäkra min bil, jag betalar "bara" 1400.. (ocker!)
För mej var if bra mycket billigare (fel, inte lika extremt dyra) än dom andra, folksam som jag har hemförsäkringen hos var brutalt mycket dyrare.
..Kollade på skoj min bil på en annan person jag kan personnumret på, en kvinna som bor mer centralt i en annan stad, hon skulle ha fått betala över 3000kr/mån för att helförsäkra min bil, jag betalar "bara" 1400.. (ocker!)
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Har Model Y AWD verkligen så dyr försäkring, och är det verkligen så att folk köper en Tesla och betalar så här mycket?
-
- krabbanidag
- Teslaägare
Tror dom äger Sensor va?
Hade min S Performance 2020 där, 3000mil/år, helförsäkr, 1700kr/mån.
När jag köpte Plaid ville dom inte ta in den alls.
Fick bli halvförsäkring hos Swb för 995kr/mån.
Tesla Model S Pläd ’23
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Ja.
Första tre åren är det inte så farligt, men sen.
Jag betalar 1300 kr/mån för helförsäkring för min MY2022 som är drygt tre år nu. LF.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- Twarkie
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mathias507926
Ja, helförsäkring är inte värt det med Tesla. Jag fick förslag på 2400 kr / månad i Stockholm. Bättre att sälja och lägga pengarna på en ny bil

2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR AWD Juniper (beställd 9/7)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR AWD Juniper (beställd 9/7)