Ser dock inte ut som att han får något stöd alls för låren. Jag skulle inte vilja sitta så mer än kortare sträckor, stolens sits behöver vara högre över golvet.flamman skrev: ↑19 aug 2025 12:18Ser ut att vara helt ok med plats i bakre raden (bild på 187 snubbe längre ner). Smidigt med utfällbar dryckeshållare för rad 2. Misstänker att vissa features av dessa kommer till MYP (t.ex. svart tak, större skärm, utfällbar dryckeshållare, luftkyld mobil-laddare).
Person som är 187cm
IMG_2149.jpeg
Model Y L Juniper 6-sits (och 7-sits?)
Moderator: Redaktion
Re: Model Y L Juniper 6-sits (och 7-sits?)
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Jag har väldigt lite erfarenhet av 6/7 sitsiga bilar.
Hur säkrar man lasten när man har den bakre sätesraden nedfälld? På bilderna ser det ju ut som att man kommer att få allt som ligger i skuffen rakt i nacken vid en lite kraftigare inbromsning. För att inte tala om hur det skulle bli vid en krock.
Hur säkrar man lasten när man har den bakre sätesraden nedfälld? På bilderna ser det ju ut som att man kommer att få allt som ligger i skuffen rakt i nacken vid en lite kraftigare inbromsning. För att inte tala om hur det skulle bli vid en krock.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
För 6-sitsiga Model X finns det ett antal tredjepartslösningar på detta problem, det är som du säger annars fritt fram mellan stolarna i mittraden.velig skrev: ↑19 aug 2025 13:17Jag har väldigt lite erfarenhet av 6/7 sitsiga bilar.
Jag har själv 7-sitsig X, där är problemet mindre/obefintligt, andra raden bildar en hög "vägg" mot bagageutrymmet, och det finns även lastsäkringsöglor.
Jag har dock inte sett några bilder el dyl på 7-sitsig Model Y L ännu, har någon hittat det?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
.
Senast redigerad av flamman, redigerad totalt 1 gånger.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Ja långa person har det nog bättre i någon av de 4 främre stolarna. Framstolarna har också förlängbar sits med extra lårstöd.Maw skrev: ↑19 aug 2025 12:57Ser dock inte ut som att han får något stöd alls för låren. Jag skulle inte vilja sitta så mer än kortare sträckor, stolens sits behöver vara högre över golvet.flamman skrev: ↑19 aug 2025 12:18Ser ut att vara helt ok med plats i bakre raden (bild på 187 snubbe längre ner). Smidigt med utfällbar dryckeshållare för rad 2. Misstänker att vissa features av dessa kommer till MYP (t.ex. svart tak, större skärm, utfällbar dryckeshållare, luftkyld mobil-laddare).
Person som är 187cm
IMG_2149.jpeg
Här en till film med en 179cm person: (ta bort mellanslag, verkar kräva X-konto för att se)
h ttps://x.com/Teslarati/status/1957755175181156756
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Lårstöd är trevligt. Jag hade kunnat tänka mig den 6-sitsiga. Perfekt för oss som är fem i familjen. Tycker inte den blev speciellt mycket annorlunda exteriört heller.
2025: Model Y SR Juniper, Diamond Black - Beställd.
Blir spännande att se om nya stolarna, 16" etc dyker upp i vanliga Y sen.
Eller om de tänker att denna ska vara lite mer "premium", trots att det mesta övriga är samma. Typ som Mercedes GLS vs GLE.
Eller om de tänker att denna ska vara lite mer "premium", trots att det mesta övriga är samma. Typ som Mercedes GLS vs GLE.
Perfekt bil för mig det här, har alltid velat haft en 2+2+2 uppsättning av stolarna. Model X lite för dyr, men denna hamnar nog rätt bra till. Den sista raden fäller man ner helt, och sen kan man lassa skidor in mellan de två bakre sätena. Så slipper man takbox till fjällen, som låter och kostar energi, och ungarna får bra stolar så man kan åka bekvämt och långt även där bak.
Model Y LR
Model S 100D -18