Skrattade till lite när jag läste det du skrev gällande knappen för att öppna, den sitter inte alls naturligt till men om det är det enda du inte är nöjd med så ska man vara glad. Handtaget vill jag minnas funkar att hålla i men kan minnas fel.Sportbilsentusiasten skrev: ↑17 aug 2025 20:21Ja iX är en av de tystaste bilar jag kört. Sjukt kräsen på lågt buller och superbra stereo. iX har båda!
Nu gillar jag inte SUV men iX är skitcool och skön att ratta. Lätt den bästa Bimmern och den bästa el-SUV'en oavsett märke.
Synd att man inte sitter lika lågt som Taycan
Enda lilla kritiken är den märkligt placerade knappen för att öppna dörren. På tok för långt fram och inget handtag att hålla i då det blåser.
Annars toppklass.
BMW iX
Moderator: Redaktion
Re: BMW iX
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Sportbilsentusiasten
Ja är det inte mer man kan klaga på så är det kanonDafro skrev: ↑18 aug 2025 06:01Skrattade till lite när jag läste det du skrev gällande knappen för att öppna, den sitter inte alls naturligt till men om det är det enda du inte är nöjd med så ska man vara glad. Handtaget vill jag minnas funkar att hålla i men kan minnas fel.Sportbilsentusiasten skrev: ↑17 aug 2025 20:21Ja iX är en av de tystaste bilar jag kört. Sjukt kräsen på lågt buller och superbra stereo. iX har båda!
Nu gillar jag inte SUV men iX är skitcool och skön att ratta. Lätt den bästa Bimmern och den bästa el-SUV'en oavsett märke.
Synd att man inte sitter lika lågt som Taycan
Enda lilla kritiken är den märkligt placerade knappen för att öppna dörren. På tok för långt fram och inget handtag att hålla i då det blåser.
Annars toppklass.

Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Då har jag varit och hämtat min iX förra veckan. Kan säga att när jag väl får min Model Y såld så är jag så nöjd jag kan bli. Astronomiskt stor skillnad på bilarna. Precis den skillnaden jag var ute efter. Tesla ligger fortfarande i framkant när det gäller enkelhet för inställningar och logiskt upplagt menysystem, drivlina och "sportig" körning.
BMW:n har följande egenskaper jag iaf uppskattar mer:
* Komfort, sköna stolar, bättre fjädring
* Kupéljud (astronomisk skillnad)
* Heads up display
* Augmented Reality
* Ljudsystemet! Trodde inte jag skulle höra skillnad men helvete vad bra det är på BMW.
* Byggd som en BMW dvs. det känns lite mer premium, till och med över Model X Plaid.
* Den känns som en SUV, man sitter högt och ser bra ut.
Assisted driving är faktiskt riktigt bra. Absolut i jämförelse med Tesla förutom på vissa enkelfiliga vägar med avfarter där Teslan fungerar bättre. Men den accelererar snabbare och tvärnitar inte i sista sekund som Tesla gör när bilar stannar långt framför en i en kö eller framför trafikljus t.ex.
Där Tesla briljerar är väl som skrivet ovan med enkelheten. På gott och ont. BMW:n har mycket inställningar och möjligheten att få saker väldigt personliga medan Tesla mer är som iOS i jämförelse med Android.
Slänger upp en bild på bilen.
BMW:n har följande egenskaper jag iaf uppskattar mer:
* Komfort, sköna stolar, bättre fjädring
* Kupéljud (astronomisk skillnad)
* Heads up display
* Augmented Reality
* Ljudsystemet! Trodde inte jag skulle höra skillnad men helvete vad bra det är på BMW.
* Byggd som en BMW dvs. det känns lite mer premium, till och med över Model X Plaid.
* Den känns som en SUV, man sitter högt och ser bra ut.
Assisted driving är faktiskt riktigt bra. Absolut i jämförelse med Tesla förutom på vissa enkelfiliga vägar med avfarter där Teslan fungerar bättre. Men den accelererar snabbare och tvärnitar inte i sista sekund som Tesla gör när bilar stannar långt framför en i en kö eller framför trafikljus t.ex.
Där Tesla briljerar är väl som skrivet ovan med enkelheten. På gott och ont. BMW:n har mycket inställningar och möjligheten att få saker väldigt personliga medan Tesla mer är som iOS i jämförelse med Android.
Slänger upp en bild på bilen.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022