Dekal på bakrutan
Moderator: Redaktion
Re: Dekal på bakrutan
Idag körde jag förbi första bilen jag sett med dekal. Så fult det blev, jag hade skämts för att sätta en på min Tesla.
MY LR RWD ”Juniper” -25
M3 SR+ RWD -21 (såld)
M3 SR+ RWD -21 (såld)
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Dekal
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
-
För kanske en månad sedan såg jag en äldre Model S på en motorväg i Skåne som hade en rätt stor anti-Elon dekal nertill till vänster baktill på bilen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
är ju inte musken som hittat på elbilar/ tesla. Gillar man bilen borde det stå " I love tarpenning/eberhard "
När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Att ha ett klistermärke på sin egen bil är väl en tämligen enkel och snäll protest ?holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Dessutom har ju folk klistermärken om allt möjligt annat på sina bilar, det är ju samma sak.
-
"…] Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten […"holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Men det är ju precis det alla som dekorerar sina Tesla-bilar gör.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Senast har var i USA var iofs 10+ år sen men det var Obamadekaler på var och varannan bil i NYC då.
Snarare ganska osvenskt att uttrycka sina politiska åsikter publikt skulle jag säga.
Snarare ganska osvenskt att uttrycka sina politiska åsikter publikt skulle jag säga.
Model Y LR AWD 2022
Man uttrycker väl snarare vad man inte tycker. Och att man är rädd att nån ska tro att man tycker det man inte får tycka enligt den sociala konventionen. Väldigt svenskt.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Ehh, va?
Hur kan en dekal som visuellt uttrycker sin ogillande av Elon, uttrycka vad man inte tycker. Jag fattar inte. Kan du förklara?
Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.velig skrev: ↑14 aug 2025 15:54Ehh, va?
Hur kan en dekal som visuellt uttrycker sin ogillande av Elon, uttrycka vad man inte tycker. Jag fattar inte. Kan du förklara?
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Skaplig tolkning av en dekal som säger att man inte gillar Elonholden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.velig skrev: ↑14 aug 2025 15:54Ehh, va?
Jösses! Tänk vad man kan utläsa av någons åsikter bara genom en simpel dekal.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.velig skrev: ↑14 aug 2025 15:54Ehh, va?
Vad betyder den här?
Att man har bristande slutledningsförmåga. Ge mig ett enda rationellt skäl till det klistermärket. Hund i bil har jag också sett. Jaha, och? Jag krockar med nästa bil då så ingen hund kommer till skada.velig skrev: ↑14 aug 2025 16:50Jösses! Tänk vad man kan utläsa av någons åsikter bara genom en simpel dekal.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.velig skrev: ↑14 aug 2025 15:54Ehh, va?
Vad betyder den här?babyonboard.png
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
- HerrNilsson
- Teslaägare
Håller med.holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Men det är ju precis så bajsnödigt ängsligt det är i många svenska huvuden tyvärr. Man följer fårskocken och tänker inte själv.
"De sa på TV att Elon är ond så då är det ju så! Jag måste ha en sånadära dekal på min Svensson-Tesla annars kan grannen tro att jag gillar Trump!".
Dekal på bilen... Ursäkta men det är ju så töntigt så det finns inte. Grow a pair FFS!

Jag tycker Elon är en hjälte, men inte har jag en dekal på bilen för det. Varför ska jag nödvändigtvis visa min omvärld att jag tycker på ett visst sätt? Precis som holden säger ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet.
Mvh
Nilsson
Nilsson
HerrNilsson skrev: ↑14 aug 2025 17:00Håller med.holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Men det är ju precis så bajsnödigt ängsligt det är i många svenska huvuden tyvärr. Man följer fårskocken och tänker inte själv.
"De sa på TV att Elon är ond så då är det ju så! Jag måste ha en sånadära dekal på min Svensson-Tesla annars kan grannen tro att jag gillar Trump!".
Dekal på bilen... Ursäkta men det är ju så töntigt så det finns inte. Grow a pair FFS!![]()
Jag tycker Elon är en hjälte, men inte har jag en dekal på bilen för det. Varför ska jag nödvändigtvis visa min omvärld att jag tycker på ett visst sätt? Precis som holden säger ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet.
Och ändå så uttrycker du missnöje över att någon har en annan åsikt än dig.ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet
Det gör jag faktiskt inte, jag undersöker bara möjligheten att ingen skulle behöva känna ett behov av att försvara sig via dekaler på bilen. Det säger ganska mycket om samhällsklimatet.backe skrev: ↑14 aug 2025 17:09HerrNilsson skrev: ↑14 aug 2025 17:00Håller med.holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Dekal på bilen... Ursäkta men det är ju så töntigt så det finns inte. Grow a pair FFS!![]()
Jag tycker Elon är en hjälte, men inte har jag en dekal på bilen för det. Varför ska jag nödvändigtvis visa min omvärld att jag tycker på ett visst sätt? Precis som holden säger ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet.Och ändå så uttrycker du missnöje över att någon har en annan åsikt än dig.ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Det var Herr Nilsson jag skrev till.holden skrev: ↑14 aug 2025 17:20Det gör jag faktiskt inte, jag undersöker bara möjligheten att ingen skulle behöva känna ett behov av att försvara sig via dekaler på bilen. Det säger ganska mycket om samhällsklimatet.backe skrev: ↑14 aug 2025 17:09HerrNilsson skrev: ↑14 aug 2025 17:00Håller med.holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Jag tycker Elon är en hjälte, men inte har jag en dekal på bilen för det. Varför ska jag nödvändigtvis visa min omvärld att jag tycker på ett visst sätt? Precis som holden säger ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet.Och ändå så uttrycker du missnöje över att någon har en annan åsikt än dig.ska vi vara glada över att man får tycka så olika man kan här i landet
Men vad är det som säger att man försvarar sig för att man uttrycker att man inte gillar Elon? Egen tolkning antar jag.
Om jag säger att jag gillar mjölk så kanske det bara är att jag gillar mjölk, inte att jag hatar saft eller tror att folk har en åsikt om att jag gillar mjölk så jag måste försvara mig.
Hela anti-Elon drevet som tröskats genom statlig tv och kvällstidningarna etc. är ju upprinnelsen till den här företeelsen. Plötsligt blir det tävling om vem som är mest pk och det är direkt kväljande. Ingen vill veta var du köpt din tröja, så enkelt är det.backe skrev: ↑14 aug 2025 17:27Det var Herr Nilsson jag skrev till.holden skrev: ↑14 aug 2025 17:20Det gör jag faktiskt inte, jag undersöker bara möjligheten att ingen skulle behöva känna ett behov av att försvara sig via dekaler på bilen. Det säger ganska mycket om samhällsklimatet.backe skrev: ↑14 aug 2025 17:09HerrNilsson skrev: ↑14 aug 2025 17:00Håller med.holden skrev: ↑12 aug 2025 09:22När folk går så långt för att manifestera sin politiska korrekthet att de trycker upp dekaler och klistrar på bilen blir jag bara så trött på det här landet. Sverige är fantastiskt på många sätt, vi kan tycka och tänka vad vi vill utan att riskera repressalier, njut av den friheten istället för att vara så ängslig över att inte få en plats i åsiktskorridoren.
Men vad är det som säger att man försvarar sig för att man uttrycker att man inte gillar Elon? Egen tolkning antar jag.
Om jag säger att jag gillar mjölk så kanske det bara är att jag gillar mjölk, inte att jag hatar saft eller tror att folk har en åsikt om att jag gillar mjölk så jag måste försvara mig.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Fast nu gissar du bara vilt vad dekalmannen tycker utan att ha en aning, det skulle ju också kunna vara så att han inte uppskattar Elon pga av hans ständiga arbete för att stoppa USAs stöd till Ukraina tex eller att han är en fanatisk Metallare som inte gillar Teslas vägran av kollektivavtal eller tycker att Elon har pajat Twitter eller inte uppskattar Elons stöd till AfD o ReformUK eller något helt annat.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.velig skrev: ↑14 aug 2025 15:54Ehh, va?
Elon är ju rätt duktig på att vara kontroversiell på massor av sätt.
Det där med ”woke” har ju nu också mest blivit något slappt buzzword som man själv lägger lite vilken betydelse som man vill i.