Åka med öppen laddlucka
Moderator: Redaktion
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Åka med öppen laddlucka
Vad är det med VW inkl syskon-märken och Volvo-förare att åka runt med laddluckan öppen?
Finns det ingen varning för det i systemet och hur kan det vara så svårt att stänga laddluckan eller är det något fabriksfel?
Finns det ingen varning för det i systemet och hur kan det vara så svårt att stänga laddluckan eller är det något fabriksfel?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Åka med öppen laddlucka
Min Model 3 gjorde också det vid ett tillfälle....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Det måste varit många år sedan?
Aldrig sett en Tesla köra med öppen lucka.
PS2 varnar inte för öppen lucka och har man laddat CCS är det ibland en gummistropp i vägen för stängningen. Har upptäckt minst 2ggr senaste året att jag kört med öppen lucka efter snabbladdning.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Att VW-förare glömmer stänga luckan är ju inte så konstigt. Den sitter ju på andra sidan.
Jag har glömt stänga den på min polestar ett par gånger när jag parkerat med fronten mot laddboxen. Backar jag in går jag ju förbi luckan på väg till förardörren. Hur som helst så syns den ju tydligt i backspegeln så kör man runt med den öppen så använder man nog inte speglarna.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
2021
Jag har haft problem med laddluckan på min Model Y också, men då var det tvärtom så att luckan inte öppnades.
Volvo PV 544 Special 1963
De flesta icke Tesla är ju helt manuella ala tanklock. Inga varningar eller liknande.
Mest på dyrare bilar de är elektriska, men inte alla där har det heller.
Mest på dyrare bilar de är elektriska, men inte alla där har det heller.
Bilen kan ju varna även om luckan är manuell. Redan Passat GTE:n jag hade från 2017 hade den funktionen. Problemet med Passaten var att luckan satt i fronten och inte gick att stänga helt på vintern ibland.
Jag har sett någon ID3 med öppen laddlucka. Hemtjänsten använder den här så är vanlig på vägarna.
Med tanke på hur det piper och varnar i en bil nuförtiden är det ju konstigt att det ens går att köra med den öppen.
Med tanke på hur det piper och varnar i en bil nuförtiden är det ju konstigt att det ens går att köra med den öppen.
Har de någon betydelse, de sticker inte ut så mycket precis.. visst den kan gå sönder kanske av vinden och lite mer luftmotstånd men de har kanske mindre betydelse.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Är man lite slarvig när man stänger luckan på en id3, så kan det vid en anblick se ut som att den är stängd, varpå den öppnar sig efter en kort tids körning... Har hänt mig några gånger, ffa under långkörningar med 3+ snabbladdningar per dag
VW Id.3 Pro Performance Family MY21