Samma här, installerade 26.4 i måndags tror jag, inga konstigheter alls på min M3SR+.
Kan man inte misstänka att problemen har med en installation som blivit korrupt på nåt sätt att göra, att en ominstallation bör lösa det?
Men det kan man kanske inte fixa själv? I så fall bör ju nästa version lösa problemet om inte SC fixar det innan dess. Knappt jag vill uppdatera längre för jag upplever att bilen gör precis som den ska.
Senaste version 2025.26
Moderator: Redaktion
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Re: Senaste version 2025.26
En utmaning med att ligga kvar på en "perfekt" fungerande version för länge är att helt plötsligt kan bilen bete sig galet. Detta är inte hela världen om man kan uppgradera men som i mitt fall när nedladdning av ny version inte går att färdigställa blir det problem.Claes_B skrev: ↑13 aug 2025 10:28Samma här, installerade 26.4 i måndags tror jag, inga konstigheter alls på min M3SR+.
Kan man inte misstänka att problemen har med en installation som blivit korrupt på nåt sätt att göra, att en ominstallation bör lösa det?
Men det kan man kanske inte fixa själv? I så fall bör ju nästa version lösa problemet om inte SC fixar det innan dess. Knappt jag vill uppdatera längre för jag upplever att bilen gör precis som den ska.
På så sätt blir man egentligen tvingad till uppdateringar förr eller senare och kan inte ligga kvar på en äldre version för länge heller.
Första frågan Tesla alltid ställer är "Har du installerad senaste mjukvaran?" "Ja jag har provat att startat om datorn".
M3 LR -20
Re: Senaste version 2025.26
Jodå, jag kommer installera uppdateringar när jag får dem, men strikt taget så känner jag inte att det behövs just nu, men jag tar ju gärna ny funktionalitet när det kommer.Vindens skrev: ↑13 aug 2025 10:53En utmaning med att ligga kvar på en "perfekt" fungerande version för länge är att helt plötsligt kan bilen bete sig galet. Detta är inte hela världen om man kan uppgradera men som i mitt fall när nedladdning av ny version inte går att färdigställa blir det problem.Claes_B skrev: ↑13 aug 2025 10:28Samma här, installerade 26.4 i måndags tror jag, inga konstigheter alls på min M3SR+.
På så sätt blir man egentligen tvingad till uppdateringar förr eller senare och kan inte ligga kvar på en äldre version för länge heller.
Första frågan Tesla alltid ställer är "Har du installerad senaste mjukvaran?" "Ja jag har provat att startat om datorn".