Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?manneson skrev: ↑11 jul 2025 18:53Inte tillräckligt aggressivt uppenbarligen. Man kan/har ju kunnat få europeiska märken för lägre.StureP skrev: ↑11 jul 2025 16:49Det har man haft. Du fick en performance med försäkring för 5995 kr i månaden.manneson skrev: ↑11 jul 2025 15:37Uhh så ny version med 10% mindre batteri.
Man hade väl hoppats på tvärtom…
Det kryllar inte direkt på gatorna med xpeng eller andra kinabilar.
På andrahandsmarknaden är de inte särskilt eftersökta heller.
De behöver aggressiva privatleasingkampanjer för att få iväg bilar.
3995 skulle nog locka skapligt många. Zeekr har ju kört det på sin X, som ju är lite mindre.
Xpeng G6
Moderator: Redaktion
Re: Xpeng G6
Re: Xpeng G6
Valfri MEB tex.StureP skrev: ↑12 jul 2025 18:26Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?manneson skrev: ↑11 jul 2025 18:53Inte tillräckligt aggressivt uppenbarligen. Man kan/har ju kunnat få europeiska märken för lägre.StureP skrev: ↑11 jul 2025 16:49Det har man haft. Du fick en performance med försäkring för 5995 kr i månaden.manneson skrev: ↑11 jul 2025 15:37Uhh så ny version med 10% mindre batteri.
Man hade väl hoppats på tvärtom…
Det kryllar inte direkt på gatorna med xpeng eller andra kinabilar.
På andrahandsmarknaden är de inte särskilt eftersökta heller.
De behöver aggressiva privatleasingkampanjer för att få iväg bilar.
3995 skulle nog locka skapligt många. Zeekr har ju kört det på sin X, som ju är lite mindre.
Re: Xpeng G6
Finns ingen som är nära... varken pris eller utrustning och prestandan.manneson skrev: ↑12 jul 2025 18:28Valfri MEB tex.StureP skrev: ↑12 jul 2025 18:26Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?manneson skrev: ↑11 jul 2025 18:53Inte tillräckligt aggressivt uppenbarligen. Man kan/har ju kunnat få europeiska märken för lägre.StureP skrev: ↑11 jul 2025 16:49Det har man haft. Du fick en performance med försäkring för 5995 kr i månaden.manneson skrev: ↑11 jul 2025 15:37Uhh så ny version med 10% mindre batteri.
Man hade väl hoppats på tvärtom…
Det kryllar inte direkt på gatorna med xpeng eller andra kinabilar.
På andrahandsmarknaden är de inte särskilt eftersökta heller.
De behöver aggressiva privatleasingkampanjer för att få iväg bilar.
3995 skulle nog locka skapligt många. Zeekr har ju kört det på sin X, som ju är lite mindre.
Re: Xpeng G6
Jodå, du fick tex fullsmetad Tavascan VZ för strax över 5 nyss.StureP skrev: ↑13 jul 2025 00:59Finns ingen som är nära... varken pris eller utrustning och prestandan.manneson skrev: ↑12 jul 2025 18:28Valfri MEB tex.StureP skrev: ↑12 jul 2025 18:26Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?
Återigen, om erbjudandet Xpeng gav hade varit bra så hade folk nappat. Svårare än så är det inte.
Re: Xpeng G6
Du fick inte en fullsmetad Tavascan för strax över 5, jag vet eftersom jag har en. Den billigaste som dom erbjöd kostade ca 5400kr inkl försäkring, då saknas Adrenalinpaketet(600kr/m), uppgraderad färg och dragkrok. Man fick lägga till drygt 1000kr för dessa tillval om jag minns rätt.manneson skrev: ↑13 jul 2025 09:42Jodå, du fick tex fullsmetad Tavascan VZ för strax över 5 nyss.StureP skrev: ↑13 jul 2025 00:59
Återigen, om erbjudandet Xpeng gav hade varit bra så hade folk nappat. Svårare än så är det inte.
Sen får du det att låta som att alla bilmodeller är misslyckade och inte säljer, segmentet som G6 är i är inte lätt och kräver långsiktighet, finns väl inget märke som tappar så mycket mark som Tesla där, ska dom ta 2995kr/m för att inte tappa marknadsandelar?
Re: Xpeng G6
Uhh, G6 är i samma segment som Model Y. Dvs världens mest populära bilmodell...backe skrev: ↑13 jul 2025 10:08Du fick inte en fullsmetad Tavascan för strax över 5, jag vet eftersom jag har en. Den billigaste som dom erbjöd kostade ca 5400kr inkl försäkring, då saknas Adrenalinpaketet(600kr/m), uppgraderad färg och dragkrok. Man fick lägga till drygt 1000kr för dessa tillval om jag minns rätt.
Sen får du det att låta som att alla bilmodeller är misslyckade och inte säljer, segmentet som G6 är i är inte lätt och kräver långsiktighet, finns väl inget märke som tappar så mycket mark som Tesla där, ska dom ta 2995kr/m för att inte tappa marknadsandelar?
Förövrigt ger ju ditt val av Tavascan före G6 vatten på min kvarn.

Re: Xpeng G6
manneson skrev: ↑13 jul 2025 11:15Uhh, G6 är i samma segment som Model Y. Dvs världens mest populära bilmodell...backe skrev: ↑13 jul 2025 10:08Du fick inte en fullsmetad Tavascan för strax över 5, jag vet eftersom jag har en. Den billigaste som dom erbjöd kostade ca 5400kr inkl försäkring, då saknas Adrenalinpaketet(600kr/m), uppgraderad färg och dragkrok. Man fick lägga till drygt 1000kr för dessa tillval om jag minns rätt.
Sen får du det att låta som att alla bilmodeller är misslyckade och inte säljer, segmentet som G6 är i är inte lätt och kräver långsiktighet, finns väl inget märke som tappar så mycket mark som Tesla där, ska dom ta 2995kr/m för att inte tappa marknadsandelar?
Förövrigt ger ju ditt val av Tavascan före G6 vatten på min kvarn.![]()
Du får vrida det hur du vill, men att du får en fullmatad Tavascan för lite mer än 5000kr inkl försäkring stämmer inte. Jag valde dock den billigaste vilket blev klart förmånligt då jag dessutom fick med 20" vinterhjul, sen så är det för mig klart smidigare och bättre att köpa bil av en av de traditionella firmorna som har lokal närvaro där jag bor.Förövrigt ger ju ditt val av Tavascan före G6 vatten på min kvarn.
Jag hade inte heller valt en MY om jag hade fått den för samma pris som Tavascanen.
Re: Xpeng G6
Nej det fick du inte. Jag skaffade en själv.manneson skrev: ↑13 jul 2025 09:42Jodå, du fick tex fullsmetad Tavascan VZ för strax över 5 nyss.StureP skrev: ↑13 jul 2025 00:59
Återigen, om erbjudandet Xpeng gav hade varit bra så hade folk nappat. Svårare än så är det inte.
Själv undviker jag kinesiska produkter. Det är nog där problemet ligger för många. Men någon bättre deal har inte funnits.
Re: Xpeng G6
Imponerade prisvärd modellår 2025.
G6P för 620
450 kW laddning
81 kWh LFP
AWD
4,1 0-100
500+km
800v
Ventilerade massagestolar fram
Adaptiv Luftfjädring
Eldrag
Bra bagageutrymme
Enda som saknas
Frunk
Extra skärm fram (passagerare)
Sen är jag inte helt överens med formen även om bättre nu framför allt bak till.
G6P för 620
450 kW laddning
81 kWh LFP
AWD
4,1 0-100
500+km
800v
Ventilerade massagestolar fram
Adaptiv Luftfjädring
Eldrag
Bra bagageutrymme
Enda som saknas
Frunk
Extra skärm fram (passagerare)
Sen är jag inte helt överens med formen även om bättre nu framför allt bak till.
Tesla M3 HLR
VW ID4
Tesla M3P 2022
Tesla Model S 75D 2018
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2021
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model 3 LR 2019
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1287
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Xpeng G6
Ser väl överlag bra ut. Många delar ser ut att vara bättre eller lika bra som MY.
Sen är det synd att ingen (?) tillverkare kan matcha Tesla när det gäller räckvidd på fyrhjulsdrivna bilar. I alla fall inte utan att kosta mer än MY AWD.
Sen är det synd att ingen (?) tillverkare kan matcha Tesla när det gäller räckvidd på fyrhjulsdrivna bilar. I alla fall inte utan att kosta mer än MY AWD.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Xpeng G6
Tänkte säga nja men sen blir det svårt med din sista mening. Tänkte BMW IX xdrive 60. Sen får man en hel del mer än bara bättre räckvidd för dom pengarna.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Xpeng G6
Just Model Y AWD imponerar väl inte sådär jättemycket vad det gäller räckvidd/förbrukning jämfört med andra bilar i segmentet? Model 3 är däremot sjukt snål. Jag antar att det har mycket med formfaktorn att göra, plus låg vikt.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1287
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Xpeng G6
Det är just det jag undrar?
Finns det någon annan fyrhjulsdriven elbil som har 586 km eller längre WLTP-räckvidd utan att kosta mer än MY AWD?
Edit: Off topic i denna tråd kom jag på nu.
Finns det någon annan fyrhjulsdriven elbil som har 586 km eller längre WLTP-räckvidd utan att kosta mer än MY AWD?
Edit: Off topic i denna tråd kom jag på nu.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
-
- Inlägg: 770
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: Xpeng G6
Tittar man på Björn Nylands förbrukningstester i 120 km/h sommartid, så verkar det inte finnas någon annan fyrhjulsdriven bil i segemnetet som är snålare.
Re: Xpeng G6
Xpeng G6P 2025 har AWD, bättre prestanda och mer utrustning för ett lägre pris än MY AWD. Dock inte riktigt lika effektiv 510 km (typ 78 kWh netto) som Model Y AWD 568 km (20”) men å andra sidan laddar G6 betydligt snabbare än MY. Tycker själv att räckvidd spelar mindre roll så länge bilen har hyfsad laddhastighet (+200)
Tesla M3 HLR
VW ID4
Tesla M3P 2022
Tesla Model S 75D 2018
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2021
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model 3 LR 2019
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1287
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Xpeng G6
Yes. Vi har nog kvar vår Model Y 2022 tre år till. Sen ungefär 2028 blir det väl ett byte. Kanske begagnade bilar av 2025 års modell är de som är intressanta för oss då.
Följande ligger bra till tror jag:
- Model Y, Tesla
- G6, Xpeng
- 7X, Zeekr
Följande ligger bra till tror jag:
- Model Y, Tesla
- G6, Xpeng
- 7X, Zeekr
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5