Zeekr 7X
Moderator: Redaktion
Re: Zeekr 7X
Zeekr 7x gruppen är det Facebook ? Har inte Facebook och ingen lust att skaffa men tack för svar
Re: Zeekr 7X
Att be folk som sin leveranstid är rätt meningslöst då de flesta beställde i vintras och bilarna började levereras i maj.
Lättast är nog att kolla med Zeekr om vad aktuell leveranstid är för din konfiguration.
Re: Zeekr 7X
Tack för svar ska höra med zeekr. Ska boka provkörning hos mekonomen jönköping tänkte jag. Alla verkar ju vara supernöjda med sina bilar grattis till er.
Re: Zeekr 7X
Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Re: Zeekr 7X
Hämtade min idag. Hade ju utlovat laddtest på 500kw men lyckades inte köra ner den tillräckligt under kvällen. Nya försök senare i veckanimprowise skrev: ↑17 jun 2025 21:22Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Bilen känns riktigt bra, supernöjd verkligen.
Re: Zeekr 7X
Du kan ju skaffa ett konto där du heter typ Kalle Kula... Ingen bryr sig om det är ditt riktiga namn. Facebook har ofta bästa grupperna för alla elbilar.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Zeekr 7X
Härligt, grattis till digJedimind skrev: ↑17 jun 2025 23:15Hämtade min idag. Hade ju utlovat laddtest på 500kw men lyckades inte köra ner den tillräckligt under kvällen. Nya försök senare i veckanimprowise skrev: ↑17 jun 2025 21:22Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Bilen känns riktigt bra, supernöjd verkligen.
Är väldigt intresserad av ditt test på 500kW, jag tror inte laddaren kan ge 500kW vid 650V. Det är troligen 500kW vid 1000V. Dvs du kommer maxa typ 325kW på en ”500kW” laddare, otroligt vilseledande av operatörer om jag har rätt.
- A76
- Teslaägare
- Inlägg: 390
- Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
- Ort: Onsala
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Re: Zeekr 7X
Är laddaren begränsad till 650V?MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 06:04Härligt, grattis till digJedimind skrev: ↑17 jun 2025 23:15Hämtade min idag. Hade ju utlovat laddtest på 500kw men lyckades inte köra ner den tillräckligt under kvällen. Nya försök senare i veckanimprowise skrev: ↑17 jun 2025 21:22Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Bilen känns riktigt bra, supernöjd verkligen..
Är väldigt intresserad av ditt test på 500kW, jag tror inte laddaren kan ge 500kW vid 650V. Det är troligen 500kW vid 1000V. Dvs du kommer maxa typ 325kW på en ”500kW” laddare, otroligt vilseledande av operatörer om jag har rätt.
7x har systemspänning på 800v.
Re: Zeekr 7X
7X:A76 skrev: ↑18 jun 2025 07:27Är laddaren begränsad till 650V?MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 06:04Härligt, grattis till digJedimind skrev: ↑17 jun 2025 23:15Hämtade min idag. Hade ju utlovat laddtest på 500kw men lyckades inte köra ner den tillräckligt under kvällen. Nya försök senare i veckanimprowise skrev: ↑17 jun 2025 21:22Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Bilen känns riktigt bra, supernöjd verkligen..
Är väldigt intresserad av ditt test på 500kW, jag tror inte laddaren kan ge 500kW vid 650V. Det är troligen 500kW vid 1000V. Dvs du kommer maxa typ 325kW på en ”500kW” laddare, otroligt vilseledande av operatörer om jag har rätt.
7x har systemspänning på 800v.
Batterispänning är 650-770V på NMC-packet (Long och Previ) beroende på SoC.
På Core är spänningen stabil runt 680-700Vdc eftersom det är LFP.
Laddaren:
Förmodligen begränsad till 500A, spänning är variabel mellan 150Vdc till 1000Vdc för att kunna ladda "alla" fordon.
Off topic:
Det är väldigt få fordon med 800V spänning på den svenska marknaden, alla ligger mellan 550-750V som kallas i folkmun för 800V. Taycan/E-tron GT, EV6/Ioniq5&6, E-actros 600 är de fordon som har 800V vad jag kommer på om jag bara tänker till snabbt.
- A76
- Teslaägare
- Inlägg: 390
- Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
- Ort: Onsala
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Re: Zeekr 7X
Ok, men 770v borde väl då bli 385kw i vart fall. Det är inte 500kw men jag vet inte om jag tycker det är så missvisande om laddaren ändå klarar 1000v. Inte för att det finns några bilar än som har så hög systemspänning.MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 08:127X:A76 skrev: ↑18 jun 2025 07:27Är laddaren begränsad till 650V?MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 06:04Härligt, grattis till digJedimind skrev: ↑17 jun 2025 23:15Hämtade min idag. Hade ju utlovat laddtest på 500kw men lyckades inte köra ner den tillräckligt under kvällen. Nya försök senare i veckanimprowise skrev: ↑17 jun 2025 21:22
Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Bilen känns riktigt bra, supernöjd verkligen..
Är väldigt intresserad av ditt test på 500kW, jag tror inte laddaren kan ge 500kW vid 650V. Det är troligen 500kW vid 1000V. Dvs du kommer maxa typ 325kW på en ”500kW” laddare, otroligt vilseledande av operatörer om jag har rätt.
7x har systemspänning på 800v.
Batterispänning är 650-770V på NMC-packet (Long och Previ) beroende på SoC.
På Core är spänningen stabil runt 680-700Vdc eftersom det är LFP.
Laddaren:
Förmodligen begränsad till 500A, spänning är variabel mellan 150Vdc till 1000Vdc för att kunna ladda "alla" fordon.
Off topic:
Det är väldigt få fordon med 800V spänning på den svenska marknaden, alla ligger mellan 550-750V som kallas i folkmun för 800V. Taycan/E-tron GT, EV6/Ioniq5&6, E-actros 600 är de fordon som har 800V vad jag kommer på om jag bara tänker till snabbt.
385 kw är trots allt 54% mer än vad Tesla klarar av
Re: Zeekr 7X
Ska verkligen försöka få till test idag eller imorgon.A76 skrev: ↑18 jun 2025 09:13Ok, men 770v borde väl då bli 385kw i vart fall. Det är inte 500kw men jag vet inte om jag tycker det är så missvisande om laddaren ändå klarar 1000v. Inte för att det finns några bilar än som har så hög systemspänning.MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 08:127X:A76 skrev: ↑18 jun 2025 07:27Är laddaren begränsad till 650V?
7x har systemspänning på 800v.
Batterispänning är 650-770V på NMC-packet (Long och Previ) beroende på SoC.
På Core är spänningen stabil runt 680-700Vdc eftersom det är LFP.
Laddaren:
Förmodligen begränsad till 500A, spänning är variabel mellan 150Vdc till 1000Vdc för att kunna ladda "alla" fordon.
Off topic:
Det är väldigt få fordon med 800V spänning på den svenska marknaden, alla ligger mellan 550-750V som kallas i folkmun för 800V. Taycan/E-tron GT, EV6/Ioniq5&6, E-actros 600 är de fordon som har 800V vad jag kommer på om jag bara tänker till snabbt.
385 kw är trots allt 54% mer än vad Tesla klarar av![]()
men om den cappar ur på 385kw så är det ju isf vettigare att köra på 400w-laddare, där verkar man ju nå 400kw+

Re: Zeekr 7X
Jag tror att vi har för höga förhoppningar på laddarna som står ute, de flesta maxar 500A och när bilen vill ha mest i botten är spänningen lägst i ett NMC-pack därför blir effekten lidande. Blir riktigt spännande, lycka tillJedimind skrev: ↑18 jun 2025 10:12Ska verkligen försöka få till test idag eller imorgon.A76 skrev: ↑18 jun 2025 09:13Ok, men 770v borde väl då bli 385kw i vart fall. Det är inte 500kw men jag vet inte om jag tycker det är så missvisande om laddaren ändå klarar 1000v. Inte för att det finns några bilar än som har så hög systemspänning.MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 08:127X:
Batterispänning är 650-770V på NMC-packet (Long och Previ) beroende på SoC.
På Core är spänningen stabil runt 680-700Vdc eftersom det är LFP.
Laddaren:
Förmodligen begränsad till 500A, spänning är variabel mellan 150Vdc till 1000Vdc för att kunna ladda "alla" fordon.
Off topic:
Det är väldigt få fordon med 800V spänning på den svenska marknaden, alla ligger mellan 550-750V som kallas i folkmun för 800V. Taycan/E-tron GT, EV6/Ioniq5&6, E-actros 600 är de fordon som har 800V vad jag kommer på om jag bara tänker till snabbt.
385 kw är trots allt 54% mer än vad Tesla klarar av![]()
men om den cappar ur på 385kw så är det ju isf vettigare att köra på 400w-laddare, där verkar man ju nå 400kw+![]()
- A76
- Teslaägare
- Inlägg: 390
- Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
- Ort: Onsala
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Re: Zeekr 7X
Japp bmir spännande att se fler tester med laddning av 7x.MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 11:00Jag tror att vi har för höga förhoppningar på laddarna som står ute, de flesta maxar 500A och när bilen vill ha mest i botten är spänningen lägst i ett NMC-pack därför blir effekten lidande. Blir riktigt spännande, lycka tillJedimind skrev: ↑18 jun 2025 10:12Ska verkligen försöka få till test idag eller imorgon.A76 skrev: ↑18 jun 2025 09:13Ok, men 770v borde väl då bli 385kw i vart fall. Det är inte 500kw men jag vet inte om jag tycker det är så missvisande om laddaren ändå klarar 1000v. Inte för att det finns några bilar än som har så hög systemspänning.MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 08:127X:
Batterispänning är 650-770V på NMC-packet (Long och Previ) beroende på SoC.
På Core är spänningen stabil runt 680-700Vdc eftersom det är LFP.
Laddaren:
Förmodligen begränsad till 500A, spänning är variabel mellan 150Vdc till 1000Vdc för att kunna ladda "alla" fordon.
Off topic:
Det är väldigt få fordon med 800V spänning på den svenska marknaden, alla ligger mellan 550-750V som kallas i folkmun för 800V. Taycan/E-tron GT, EV6/Ioniq5&6, E-actros 600 är de fordon som har 800V vad jag kommer på om jag bara tänker till snabbt.
385 kw är trots allt 54% mer än vad Tesla klarar av![]()
men om den cappar ur på 385kw så är det ju isf vettigare att köra på 400w-laddare, där verkar man ju nå 400kw+![]()
Men är rusktigt nöjd med 385kw som topp ändå. Och håller den höga kw under hela laddningen så blir jag ändå mer nöjd.
Kommer ihåg vilket lyft det var när jag bytte min MS70D mot nuvarande MY och laddade första gången. Kommer förhoppningsvis bli en liknande upplevelse om en vecka
-
- elbilist
- Inlägg: 76
- Blev medlem: 07 mar 2022 08:56
Re: Zeekr 7X

20-87% på 16 minuter. De laddar helt otroligt snabbt. Behövde egentligen bara till 70% men familjen hann inte tillbaka i tid.
Toppade på ca 390 kW.
265 kW vid 65%.
Re: Zeekr 7X
Det finns 400kW laddare som ger minst 570A, även om det står 500 på dem.MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 08:127X:A76 skrev: ↑18 jun 2025 07:27Är laddaren begränsad till 650V?MrEarp skrev: ↑18 jun 2025 06:04Härligt, grattis till digJedimind skrev: ↑17 jun 2025 23:15Hämtade min idag. Hade ju utlovat laddtest på 500kw men lyckades inte köra ner den tillräckligt under kvällen. Nya försök senare i veckanimprowise skrev: ↑17 jun 2025 21:22
Q3 fick jag höra, vilket ju typ kan vara två veckor.
Påstods även att paketen som nu ingår "gratis" kommer börja kosta från månadsskiftet, det tror jag vad jag vill om med tanke på att jag fått samma svar sen typ i mars och jag tvivlar på att marknaden blivit så mycket bättre sen dess.
Bilen känns riktigt bra, supernöjd verkligen..
Är väldigt intresserad av ditt test på 500kW, jag tror inte laddaren kan ge 500kW vid 650V. Det är troligen 500kW vid 1000V. Dvs du kommer maxa typ 325kW på en ”500kW” laddare, otroligt vilseledande av operatörer om jag har rätt.
7x har systemspänning på 800v.
Batterispänning är 650-770V på NMC-packet (Long och Previ) beroende på SoC.
På Core är spänningen stabil runt 680-700Vdc eftersom det är LFP.
Laddaren:
Förmodligen begränsad till 500A, spänning är variabel mellan 150Vdc till 1000Vdc för att kunna ladda "alla" fordon.
Off topic:
Det är väldigt få fordon med 800V spänning på den svenska marknaden, alla ligger mellan 550-750V som kallas i folkmun för 800V. Taycan/E-tron GT, EV6/Ioniq5&6, E-actros 600 är de fordon som har 800V vad jag kommer på om jag bara tänker till snabbt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Zeekr 7X
Man får endå säga att de är ganska insane laddkurva!
Vore intressant och se hur cell tempen hänger med
Vore intressant och se hur cell tempen hänger med