Elon...
Moderator: Redaktion
Re: Elon...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Min definition av ”fixar det här” var att Elon klarar av att lämna Trump och politiken utan att vingklippas så han får fortsätta fokusera på att bygga bilar och raketer. Men med tanke på senaste inlägget på x från Elon om att starta ett nytt amerikanskt parti så känns det rätt så avlägset.spacecoin skrev: ↑06 jun 2025 22:20Vad är definitionen av "fixar det här"?bjornnilsson skrev: ↑06 jun 2025 22:12Känns som ett rätt så jobbigt läge. Jag hoppas verkligen att Musk fixar det här. Jag tror nog att han gör det även fast han kan tänkas vara i något form av underläge just nu.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Ok. Ja tyvärr gick nog det tåget när han började högertwittra och sedan gå full Trump.bjornnilsson skrev: ↑07 jun 2025 13:55Min definition av ”fixar det här” var att Elon klarar av att lämna Trump och politiken utan att vingklippas så han får fortsätta fokusera på att bygga bilar och raketer. Men med tanke på senaste inlägget på x från Elon om att starta ett nytt amerikanskt parti så känns det rätt så avlägset.spacecoin skrev: ↑06 jun 2025 22:20Vad är definitionen av "fixar det här"?bjornnilsson skrev: ↑06 jun 2025 22:12Känns som ett rätt så jobbigt läge. Jag hoppas verkligen att Musk fixar det här. Jag tror nog att han gör det även fast han kan tänkas vara i något form av underläge just nu.
Lite från Elons eskapader i vita huset.
Lång länk för att ta bort paywall.
https://archive.md/2025.06.07-152914/ht ... Mvvu2Wf_2c
Lång länk för att ta bort paywall.
https://archive.md/2025.06.07-152914/ht ... Mvvu2Wf_2c
han är nog inte korkad, men inte heller speciellt smart skulle jag säga, däremot verkar han helt sakna konsekvenstänkande.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Spelar föga roll vad ett papper säger. Alla med lite erfarenhet av diverse substanser ser på mils avstånd att han har något i sig. Om det sen inte syns på en rapport eller han använt rent urin får någon annan spekulera i.TiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 11:13Angående ryktena om hans missbruksproblem:
GtoTBpcbMAAzWh3.jpg
Elon har ju aldrig fuskat med något tidigare och aldrig ens provat någon drog som exempelvis ketamin, magic mushrooms, cannabis, kokain eller ecstacy i hela sitt liv så det där protokollet är säkert helt med verkligheten överensstämmandeTiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 11:13Angående ryktena om hans missbruksproblem:
GtoTBpcbMAAzWh3.jpg

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- TiborBlomhall
Han har öppet berättat om hans ketamin-användning, och att han drogtestas regelbundet som en del av SpaceX-s NASA kontrakt.
Varför denna förkärlek till att rättfärdiga Elon? Jag vet att han gjort bra saker. Men att skydda hans hailande och sen också använda bilden ovan som någon form av bevis blir mest löjeväckande. Ett stort problem att inte erkänna problematiken, det är ju vår tids stora utmaningen. Splittringen som skapas när folk på något sätt väljer ”sin sanning”.TiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 12:22Han har öppet berättat om hans ketamin-användning, och att han drogtestas regelbundet som en del av SpaceX-s NASA kontrakt.
Du väljer att tro på ett papper. Jag med lite mer erfarenhet av substanser och med polare som diskuterat Elon som tyvärr vet betydligt mycket mer än mig om missbruk så är det solklart att mannen gått på något. Eller så trollar han och fejkar multipla konstiga beteenden i olika situationer.
- TiborBlomhall
Dels för att vi som följt hans förehavanden de senaste 15 åren vet att han alltid varit konstig. Inget nytt här.Drevet skrev: ↑17 jun 2025 12:37Varför denna förkärlek till att rättfärdiga Elon? Jag vet att han gjort bra saker. Men att skydda hans hailande och sen också använda bilden ovan som någon form av bevis blir mest löjeväckande. Ett stort problem att inte erkänna problematiken, det är ju vår tids stora utmaningen. Splittringen som skapas när folk på något sätt väljer ”sin sanning”.TiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 12:22Han har öppet berättat om hans ketamin-användning, och att han drogtestas regelbundet som en del av SpaceX-s NASA kontrakt.
Du väljer att tro på ett papper. Jag med lite mer erfarenhet av substanser och med polare som diskuterat Elon som tyvärr vet betydligt mycket mer än mig om missbruk så är det solklart att mannen gått på något. Eller så trollar han och fejkar multipla konstiga beteenden i olika situationer.
Att tycka att labbtester väger tyngre än "kompisens kompis som kan det här" anser jag personligen inte vara löjeväckande.
Och ska vi diskutera "kan det här" så kan jag tyvärr jämföra Elon med min egen son, som har liknande diagnos, Aspergers + ADHD kryddad med lite psykos. Han har exakt samma problematik, beter sig som om han skulle vara hög på något dock utan att knarka. Han har testats flera gånger på Maria Ungdom av läkare som hoppades hitta en enkel orsak till hans problem men har alltid varit negativ på knarktest.
Har Elon Musk psykiska problem? Ja, utan tvekan.
Är problemen kemikalie-inducerade? Nej, jag är inte lika övertygad som vissa andra. Jag ser tyvärr på hemmaplan hur personer med liknande diagnos kan bete sig så helt på egen hand tyvärr, utan hjälp av konstiga substanser. På sätt och vis är det nästan värre, det blir inte alls lika lätt att avvänjas om man inte knarkar utan ens kropp framställer så att säga grejerna på egen hand.
Jag förstår varför vissa tror att "nämen Elon måste ju knarka så som han beter sig". Men det mänskliga psyket är tyvärr mycket mer plastisk än så.
Elons udda beteende är ett tveeggat svärd. Hans hjärna fungerar helt enkelt inte normalt. Jag är övertygad om att skulle han ha varit mer "normal" skulle han aldrig kunnat bygga alla hans imperium, PayPal, SpaceX, Tesla, mfl. Som man brukar säga: gränsen mellan geni och galenskap är hårfin.
Jag kan naturligtvis inte garantera att han inte tar droger (utom ketamin då). Men att NASA genomför slumpmässiga drogtester på honom pga deras kontrakt med SpaceX tycker jag ändå väger tyngre än lösa rykten.
PS: En grej till som verkar stämma mellan min son och Elon: ju mer han tvingas umgås med andra människor desto djupare sjunker han i sitt tillstånd. Att dagligen behöva vara social tär mer på psyket än när de bara kan gräva ner sig i tekniska detaljer.
Re: Elon.
Att tro att världen rikaste man utsätts för WADA-liknande tvingande överraskningstester är lite naivt.TiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 16:09Dels för att vi som följt hans förehavanden de senaste 15 åren vet att han alltid varit konstig. Inget nytt här.Drevet skrev: ↑17 jun 2025 12:37Varför denna förkärlek till att rättfärdiga Elon? Jag vet att han gjort bra saker. Men att skydda hans hailande och sen också använda bilden ovan som någon form av bevis blir mest löjeväckande. Ett stort problem att inte erkänna problematiken, det är ju vår tids stora utmaningen. Splittringen som skapas när folk på något sätt väljer ”sin sanning”.TiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 12:22Han har öppet berättat om hans ketamin-användning, och att han drogtestas regelbundet som en del av SpaceX-s NASA kontrakt.
Att tycka att labbtester väger tyngre än "kompisens kompis som kan det här" anser jag personligen inte vara löjeväckande.
Och ska vi diskutera "kan det här" så kan jag tyvärr jämföra Elon med min egen son, som har liknande diagnos, Aspergers + ADHD kryddad med lite psykos. Han har exakt samma problematik, beter sig som om han skulle vara hög på något dock utan att knarka. Han har testats flera gånger på Maria Ungdom av läkare som hoppades hitta en enkel orsak till hans problem men har alltid varit negativ på knarktest.
Har Elon Musk psykiska problem? Ja, utan tvekan.
Är problemen kemikalie-inducerade? Nej, jag är inte lika övertygad som vissa andra. Jag ser tyvärr på hemmaplan hur personer med liknande diagnos kan bete sig så helt på egen hand tyvärr, utan hjälp av konstiga substanser. På sätt och vis är det nästan värre, det blir inte alls lika lätt att avvänjas om man inte knarkar utan ens kropp framställer så att säga grejerna på egen hand.
Jag förstår varför vissa tror att "nämen Elon måste ju knarka så som han beter sig". Men det mänskliga psyket är tyvärr mycket mer plastisk än så.
Elons udda beteende är ett tveeggat svärd. Hans hjärna fungerar helt enkelt inte normalt. Jag är övertygad om att skulle han ha varit mer "normal" skulle han aldrig kunnat bygga alla hans imperium, PayPal, SpaceX, Tesla, mfl. Som man brukar säga: gränsen mellan geni och galenskap är hårfin.
Jag kan naturligtvis inte garantera att han inte tar droger (utom ketamin då). Men att NASA genomför slumpmässiga drogtester på honom pga deras kontrakt med SpaceX tycker jag ändå väger tyngre än lösa rykten.
PS: En grej till som verkar stämma mellan min son och Elon: ju mer han tvingas umgås med andra människor desto djupare sjunker han i sitt tillstånd. Att dagligen behöva vara social tär mer på psyket än när de bara kan gräva ner sig i tekniska detaljer.
Att jämföra en 50+ vuxen med ett barn med NPF++ är inte heller relevant. Du kommer säkerligen att upptäcka att din son kommer att utvecklas och anpassa sig till en väldigt hög grad.
Att vara en skitstövel och narcissist som stämmer sina ex-fruar om vårdnaden för barn han inte spenderar tid med, är det en faktor av ”diagnoser” med?
Det börjar bli dags att öppna ögonen kanske? Scott Galloway har redan sammanfattat det perfekt.
Musk knarkar antagligen som alla andra rika. Det skiter jag i. Problemet är det andra. Det han gör och säger är det som är problemet. Han skulle kunna vara en förebild. Det hade inte kostat extra.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
- TiborBlomhall
Det är inte att han är en skitstövel som vi diskuterar. Där är vi överens.
Utan om det beror på kemiska substanser.
Jag tror det är i huvudsak arv och miljö. Men om man får narkotiska-klassade läkemedel utskrivna och att det rapporteras i media om problem och små speciella väskor med piller så undrar man ju. Igen rök utan eld?TiborBlomhall skrev: ↑17 jun 2025 16:39Det är inte att han är en skitstövel som vi diskuterar.
Det är inte helt normalt att brottas i West Wing i alla fall… Eller att ge Trump en halv miljard dollar för att sedan bli arg när Trump gör det han lovat…

Allt tjat om 420 i diverse sammanhang har nog resulterat att många förutsatt att han missbrukar lite allt möjligt.