Vi har sedan en tid tillbaka problem med att det blir kallt i kupén på vår 2022:a. Jag körde idag med a/c på 22⁰ och det blåste kallt i princip hela tiden då. Jag kollade i appen och den sa kupétemperatur 20⁰ efter en god stunds körning. Det fortsatte blåsa kallt och klimatanläggningen står på auto.
Det blev för kallt både för fötter och armar så jag höjde till 25⁰.
Efter en stund var kupétemperaturen uppe i 23⁰ där den stannade enligt appen och mina fötter iskalla eftersom det fortsatte att blåsa kallt där.
Vi bytte vindruta för en tid sedan men dessa problem dök inte upp omedelbart efter det så jag tror inte det hänger ihop.
Några idéer om vad det kan vara?
Kallt I kupén
Moderator: Redaktion
Re: Kallt I kupén
Det har nog en koppling till bytet av vibdruta. Se här tex viewtopic.php?t=35424
Och här viewtopic.php?t=36255
Och här viewtopic.php?t=36255
Model Y LR AWD -24
Tack så mycket! Mailade Carglass nu och kollar om jag kan komma förbi. Långhelg ju så det blir nästa vecka.
Jag var hos carglass idag och de bytte ett kretskort vid backspegeln som de sa brukar gå sönder. Tyvärr blev det ingen skillnad utan det blåser på med kalluft så det blir kallare och kallare i kupén. Jag hade den inställd på 25 och sänkte till 22. Den kylde tills det var 18. Jag hade tänkt kolla hur långt ner den går så jag drog upp a/c:ns inställningar för att behålla den igång medan jag gjorde ett ärende och möttes av texten: "Klimathållaren är inte tillgänglig på grund av systemfel".
Är det någon som är bekant med problemet?
Är det någon som är bekant med problemet?