Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Stod en svart/mörk 90D på Norr Mälarstrands laddplats för en stund sen när jag gick förbi - föredömligt inkopplad med en LÅNG blå sladd. 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Två P85D på plan fyra i Sollentuna centrum. Min är den vita. Vems är den andra?
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
12man skrev:ställde mig brevid baföatt

P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Jag såg nyss en vit i Nyköping. Registrerad på Tesla Motors, men den har enligt Transportstyrelsen användningsförbud.
Har de ingen ordning på sånt?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det kan vara en bil de nyligen sålt. Det kan ta flera dagar innan ett ägarbyte och en påställning blir synlig i det sökbara registret.Hok skrev:Jag såg nyss en vit i Nyköping. Registrerad på Tesla Motors, men den har enligt Transportstyrelsen användningsförbud.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Den hade inte saluvagnsskylt då? Om Tesla har saluvagnslicens kan de köra med avställda bilar för demo.Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Vad skulle det vara för skatt?Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Bilen är ju skattebefriad i 5 år.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Fast registerhållningsavgiften ska betalas, och att inte betala den har väl samma juridiska effekt som att inte betala skatten?Nicke Nyfiken skrev:Vad skulle det vara för skatt?Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Är det?bylund skrev:Fast registerhållningsavgiften ska betalas, och att inte betala den har väl samma juridiska effekt som att inte betala skatten?Nicke Nyfiken skrev:Vad skulle det vara för skatt?Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Då är registerhållningsavgiften inte en registerhållningsavgift, utan istället en dold skatt. Nå ja, inget nytt under solen. Statens vägar äro outgrundliga, (när det gäller att få in skatt).

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nej, det var nog felNicke Nyfiken skrev:Är det?bylund skrev:Fast registerhållningsavgiften ska betalas, och att inte betala den har väl samma juridiska effekt som att inte betala skatten?Nicke Nyfiken skrev:Vad skulle det vara för skatt?Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Då är registerhållningsavgiften inte en registerhållningsavgift, utan istället en dold skatt. Nå ja, inget nytt under solen. Statens vägar äro outgrundliga, (när det gäller att få in skatt).
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... teravgift/Vad händer om du inte betalar?
Om du inte betalar avgiften i tid kommer du få en påminnelseavgift på 50 kronor.
Obetalda vägtrafikregisteravgifter kan från och med 1 januari 2016 överlämnas till Kronofogden för indrivning.
Hos transportstyrelsen står det förfallen fordonsskatt./avgift 230 kr. Slarvigt av mig att bara skriva skatt.Nicke Nyfiken skrev:Vad skulle det vara för skatt?Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Såg en grön Tesla roadster på SC idag. Kul inte ofta man ser det. Lägger upp bild när jag fått ur bilden ir telefonen och in i datorn och ritat över regnumret 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Då är det inte skatt, utan högst troligt skyltavgiften det handlar om. Den är på 230 kr inkl registeravgiften som betalas samtidigt.Hok skrev:Hos transportstyrelsen står det förfallen fordonsskatt./avgift 230 kr. Slarvigt av mig att bara skriva skatt.Nicke Nyfiken skrev:Vad skulle det vara för skatt?Hok skrev:Den är tagen i trafik i slutet på april. Om jag fattar det rätt beror användningsförbudet på obetald skatt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag lämnade in Kalle på service, såg den utanför. Drömde om en fin lånebil... fick en Mercedes SLA nånting som låter som en gräsklippare.Pontus skrev:Såg en grön Tesla roadster på SC idag. Kul inte ofta man ser det. Lägger upp bild när jag fått ur bilden ir telefonen och in i datorn och ritat över regnumret
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Vet inte om det är samma för den jag såg stod åt andra hålletboreno skrev:Jag lämnade in Kalle på service, såg den utanför. Drömde om en fin lånebil... fick en Mercedes SLA nånting som låter som en gräsklippare.Pontus skrev:Såg en grön Tesla roadster på SC idag. Kul inte ofta man ser det. Lägger upp bild när jag fått ur bilden ir telefonen och in i datorn och ritat över regnumret

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ser att regnumret redan är röjt nu så
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Teslaspotting
Ute på Biskoppsudden (eftersom jag ska ut med kund på en liten båttur i skärgården) så står två skönheter och förgyller ankomsten landvägen.
Då ringer Fredrik från Mall of Scandinavia och vill boka in en provkörning för mig. Tänkte att det kan lika gärna vänta eftersom jag ska ut och åka med er ägare på lördag ...

Då ringer Fredrik från Mall of Scandinavia och vill boka in en provkörning för mig. Tänkte att det kan lika gärna vänta eftersom jag ska ut och åka med er ägare på lördag ...

Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- FruDrakbana
- Teslaägare
Vit Tesla på High Chaparral!
Skickat från min fantastiska iPhone med Tapatalk
Fri SuC = http://---
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
FruDrakbana skrev:Vit Tesla på High Chaparral!

Dom har ju inte öppnat ännu.
Har folk börjat köa inför öppningen den 28'e?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- FruDrakbana
- Teslaägare
1350 personer har privat party här nuNicke Nyfiken skrev:FruDrakbana skrev:Vit Tesla på High Chaparral!
Skickat från min fantastiska iPhone med Tapatalk![]()
Dom har ju inte öppnat ännu.
Har folk börjat köa inför öppningen den 28'e?

WRU XXX är en bil som finns lokalt troligt vis den du stött påFruDrakbana skrev:Vit Tesla på High Chaparral!
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- FruDrakbana
- Teslaägare
Var tvungen att gå och kolla och mycket riktigt det var WRU. Du har koll på de lokala bilarnae5m1r skrev:WRU XXX är en bil som finns lokalt troligt vis den du stött påFruDrakbana skrev:Vit Tesla på High Chaparral!