Nu när det är hjulskiftestider så tänkte jag passa på att informera om en sak som drabbat mig, så att ni övriga slipper

Som nybliven Tesla-ägare i höstas (MY LR RWD) så lämnade jag in mina vinterhjul på förvaring och sedermera hjulskifte. När jag sedan åkte förbi för att få hjulbultarna efterdragna så noterade jag att personalen inte hade koll på hur hjulsidorna på en Tesla sitter fast. Personalen brukade vål för att få loss dessa vilket reulterade i att ena hjulsidan gick sönder (ena fästet lossnade/gick av) innan jag han stoppa det hela. Firman erkände sitt misstag och ville ersätta hjulsidan. Dock visade det sig att hur dem än försökte (webben, telefon, mail etc) så kunde dem inte få köpa en hjulsida av Tesla utan det hela slutade med att jag fick köpa den själv och sen gjorde jag och däckfirman upp det i efterhand. Nu när jag skiftade hjul igen så var jag lite mer på alterten och såg direkt att personalen återigen började slita och dra i hjulsidorna. Denna gång han jag stoppa dem och visade hur man ska göra, ett "Aha!"-moment. Även vid efterdragning så var det samma problem som jag fick förklara för dem. Trots att jag frågade flera gånger vid hjulskifte/efterdragning så var svaret att dem hade koll på hur man gjorde med Tesla, vilket dem hade avseende lyftpuckarna, men inte avseende hjulsidorna.
Nu kanske det bara är min lokala däckfirma som är kass, men kanske inte. Så därför tipsar jag er övriga om att ha lite koll på däckfirman när dem byter era hjul så att ni inte får trasiga hjulsidor.