Öppnades i oktober 2015, så man hade kunnat hoppas att den var med.bylund skrev:Hur ny är den? Det vore intressant att ta reda på äldsta större vägen som fortfarande inte är med för att kunna datera kartorna.mahulkp skrev:Fick uppdaterade kartor igår. Nya motorvägen rv40 vid Ulricehamn är dock inte med.
Nya kartor
Moderator: Redaktion
Re: Nya kartor
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
jag har en tunnel som är ca 6km lång, i närheten av där jag bor som är en del av ett motorvägsprosjekt och den är numera inkluderad i kartorna. Fanns inte tidigare och tunneln öppnades september/oktober 2015.Haglund skrev:Öppnades i oktober 2015, så man hade kunnat hoppas att den var med.bylund skrev:Hur ny är den? Det vore intressant att ta reda på äldsta större vägen som fortfarande inte är med för att kunna datera kartorna.mahulkp skrev:Fick uppdaterade kartor igår. Nya motorvägen rv40 vid Ulricehamn är dock inte med.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det lär nog vara olika i olika länder, beroende på varifrån kartuppgifterna kommer.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
ja sverige (dess lantmäteriverk) är sällsynt osamarbetsvilligt när det gäller kartdata, nästan som en öststat i det avseendet
ms 76132 "Eleamore"
Nya kartor ja, men navigerar fortfarande lika uselt. Ofta långa och outgrundliga omvägar.
Ja. Antar att det bara är materialet från Google som är uppdaterat.bylund skrev:Du menar att det ser ut sådär efter att du har fått meddelande om att kartorna är uppdaterade?pegs skrev:Uppdaterad karta?
(Här är en som hoppas navigatorn byts ut helt i en kommande uppdatering.)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Sent om sider fick även jag nya kartor i bilen idag. Nu känner den rentav till Norra Länken i Stockholm, som öppnades fyra dagar efter att jag hämtade bilen 2014.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Fortfarande inga nya kartor för mig
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Inte här heller. Kan det bero på att man kör 3G o inte WiFi?
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Jag kör också på gamla men jag hittar hem varje dag ändå. Tror dom kommer på torsdag... 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag fick dem rentav på 2G, inte 3G-täckning i garaget hemma. (Ok, de kan ju ha laddats ner när jag var ute och körde igår).Machris skrev:Inte här heller. Kan det bero på att man kör 3G o inte WiFi?
Hur vet man om man har de senaste kartorna?
Jag hämtade bilen i fredags så man kan ju tycka att det senaste skulle vara inladdat från start så att säga.
Dock märkte jag att nya sträckningen på E22 fattades. Den har funnits i närmare 15 månader nu men fanns inte med på den kartan/navigatorn som visas på dashboarden. Däremot visade google maps kartan sträckningen korrekt på den stora displayen.
Jag hämtade bilen i fredags så man kan ju tycka att det senaste skulle vara inladdat från start så att säga.
Dock märkte jag att nya sträckningen på E22 fattades. Den har funnits i närmare 15 månader nu men fanns inte med på den kartan/navigatorn som visas på dashboarden. Däremot visade google maps kartan sträckningen korrekt på den stora displayen.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Jag har nya kartorna och hade problem runt Friends och MoS på vägar som funnits ett bra tag, men europavägarna borde de ju ha bättre koll påmuran skrev:Hur vet man om man har de senaste kartorna?
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Under de 1,5månader jag haft min Tesla, har jag vid ett flertal tillfällen kunnat konstatera att navigatorn är nåt man inte ska lita på. Den visar ibland helt skruvade vägar. Från Ödeshög SC till sillekrog ville den ha ut mej på de mest vansinniga vägar.
OK, nu har jag alltid min gamla härliga flyg-GPS med mej och den visar alltid perfekt. Navigatorn är i det närmaste kass!
Liksom röststyrningen. Har fått den att funka EN gång! Kass! För övrigt är det en dröm att köra och äga min Tesla!
OK, nu har jag alltid min gamla härliga flyg-GPS med mej och den visar alltid perfekt. Navigatorn är i det närmaste kass!
Liksom röststyrningen. Har fått den att funka EN gång! Kass! För övrigt är det en dröm att köra och äga min Tesla!

X100 lev.14/8-18.
Klev in i bilen efter ett möte ikväll och då fanns meddelandet om uppdateringen där. Kom över 3G. Kanske för att kartappen var aktiv när bilen parkerades (har aldrig den igång annars o har inte kört någon längre tur med navigatorn sen jag hämtade bilen)bylund skrev:Jag fick dem rentav på 2G, inte 3G-täckning i garaget hemma. (Ok, de kan ju ha laddats ner när jag var ute och körde igår).Machris skrev:Inte här heller. Kan det bero på att man kör 3G o inte WiFi?
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag har länge väntat på detta meddelande om nya kartor... Igår kopplade jag upp mobilen som Hotspot för att kunna mäta om något laddades ner till bilen...
- efter 2.5GB var min månatliga quota slut, men ny månad väntade ju idag... Upp med telefonens Hotspot igen... 2.3GB denna dag...
Och nu efter en massa gigg samt ett par timmars väntan (uppackning / kontroll antagligen) så kom äntligen detta meddelande!
- efter 2.5GB var min månatliga quota slut, men ny månad väntade ju idag... Upp med telefonens Hotspot igen... 2.3GB denna dag...
Och nu efter en massa gigg samt ett par timmars väntan (uppackning / kontroll antagligen) så kom äntligen detta meddelande!

Laddade bilen ner nästan 5gb med kartor? Now, that's a lotNicklas skrev:Jag har länge väntat på detta meddelande om nya kartor... Igår kopplade jag upp mobilen som Hotspot för att kunna mäta om något laddades ner till bilen...

Model 3-24/Polestar 3-24
- Nicklas
- Teslaägare
Ja, inte undra på att det tar lång tid innan alla fått det via 3GHelectriC skrev:Laddade bilen ner nästan 5gb med kartor? Now, that's a lotNicklas skrev:Jag har länge väntat på detta meddelande om nya kartor... Igår kopplade jag upp mobilen som Hotspot för att kunna mäta om något laddades ner till bilen...

Enligt SC så laddas kartor enbart via wifi och inte 3g
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Nicklas
- Teslaägare
Nu kanske det var så att du hade WiFi hemma under natten?Fredriksv skrev:Inte sant, fick mina efter en lunch på stan.. ingen Wi-Fi där...
- Det tar ju ett bra tag att packa upp / CRC-kontrollera / och sedan installera 5GB...
För min del tog det ett par timmar mellan det att nedladdningen slutade till att meddelandet visades, så inget är "motbevisat" ännu

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det skulle ju isf betyda att bilar som inte lagt till ngn wifi sas aldrig skulle få nya kartor...?e5m1r skrev:Enligt SC så laddas kartor enbart via wifi och inte 3g
Är ganska säker på att jag fick via 3G då jag inte har wifi inlagd här hemma för det funkade kattpiss ungefär...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag ficck inte minna förrän bilen satt på wifi
Skälva notisen kom dagen efter
Skälva notisen kom dagen efter
Idag fick jag meddelade om Nya kartor igen. Andra gången på tre månader. 

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1