Billigare version av Tesla Model Y på gång?

Diskussioner om dagens nyhetsartikel på hemsidan

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Re: Billigare version av Tesla Model Y på gång?

Inlägg av repulsiv »

jonasl skrev: 17 mar 2025 08:34
Ja, det har ju införts en del grejer i Juniper som går att strippa i en billigare bil.

Para det med plåttak, enklare strålkastare utan matrisfunktion, textilklädsel, manuell öppning av baklucka, manuella stolar och säkert ännu mer som jag inte kommer på + lite mindre marginaler så är vi antagligen hemma. Mindre skärm kanske? Dator utan möjlighet till EAP/FSD?
Jag tror på de flesta av dessa, men jag tror faktiskt en tygklädsel är dyrare än den sunkiga vinylklädseln som tesla har i dagsläget.

Även fasta ej avbländande speglar som nån annan nämde kan man spara in på, och värmepumpen.
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Re: Billigare version av Tesla Model Y på gång?

Inlägg av repulsiv »

SwedishAdvocate skrev: 17 mar 2025 17:13
Dessutom säljer ju inte 3 särskilt bra – vilket ju ytterst även var den avgörande faktorn till att det blev Y och inte 3 som Tesla valde att producera i Europa. Personligen så anser jag att en rejäl anledning till det är att 3 inte har en halvkombibaklucka. Istället har den ju istället tyvärr den rätt opraktiska sedanbakluckan.
I sverige ja, men i större delen av världen vill folk ha sedaner av nån anledning.

Personligen tycker jag bakluckan typ är det enda jag saknar från model y jämfört med model 3.
Skriv svar