Navkapsel lossnade i snön

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kuba
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jakub619569

Navkapsel lossnade i snön

Inlägg av Kuba »

Hej! Jag körde i snön med min M3 och märkte efteråt att en av navkapslarna hade lossnat och försvunnit. När jag kollade det andra framhjulet såg jag att den navkapseln också var på väg att lossna:
IMG_0983.jpeg
någon annan som har haft samma problem? Det känns som en bevis på California design…
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Re: Navkapsel lossnade i snön

Inlägg av Tellus »

Kan vara att dom inte var ordentligt ditsatta
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

Kuba skrev: 03 mar 2025 01:03
Hej! Jag körde i snön med min M3 och märkte efteråt att en av navkapslarna hade lossnat och försvunnit. När jag kollade det andra framhjulet såg jag att den navkapseln också var på väg att lossna:

IMG_0983.jpeg

någon annan som har haft samma problem? Det känns som en bevis på California design…
De där kan ju inte vara bra när man kör bilen, dvs all snö innanför navkapseln. Ser som de drar in snö bakom av någon anledning.
Säkert att man testat detta lite dåligt, lösningen känns som att köra utan på vintern eller stå i varm garage så de inte hinner bygga upp för mycket snö innanför.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
wheels

Inlägg av wheels »

chaffis75 skrev: 03 mar 2025 07:59
Kuba skrev: 03 mar 2025 01:03

IMG_0983.jpeg

De där kan ju inte vara bra när man kör bilen, dvs all snö innanför navkapseln. Ser som de drar in snö bakom av någon anledning.
Säkert att man testat detta lite dåligt, lösningen känns som att köra utan på vintern eller stå i varm garage så de inte hinner bygga upp för mycket snö innanför.
Ser mer ut som han varit ute och lekt lite och tryckt in snö inifrån och därmed tryckt ut navkapseln
Skriv svar