Jag söker tips på bättre varning innan autopiloten hoppar ur. Det kunde varit ett (valbart on/off) ljud, gärna bara en liten ping, några sekunder innan autopiloten släpper. Ibland missar man, trots blå varning, att röra lite på ratten, särskilt på långa raksträckor.
Jag har S3XY buttons men hittar inget där heller
Varning autopilot
Moderator: Redaktion
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Re: Varning autopilot
Finns vad jag vet ingen tydligare varning, dock vande jag mig rätt snabbt att röra ratten inom rätt intervall då jag kör med autopiloten i princip hela tiden så jag tror man rätt snabbt bygger upp muskelminnet eller ser det blåa i ögonvrån. Numera behöver man ju inte hålla i ratten vid dagsljus så risken finns att man vänjer sig vid det och börjar missar varningen när det blir mörkt iställetdanieslov skrev: ↑25 feb 2025 19:02Jag söker tips på bättre varning innan autopiloten hoppar ur. Det kunde varit ett (valbart on/off) ljud, gärna bara en liten ping, några sekunder innan autopiloten släpper. Ibland missar man, trots blå varning, att röra lite på ratten, särskilt på långa raksträckor.
Jag har S3XY buttons men hittar inget där heller
IMG_8683.jpeg

MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Råkade pilla lite för mkt i Spotify idag. AP hoppade ur och varningsblinkers aktiverades. Knappt en signal innan…lite väl känslig.
Tesla MYLR -23
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Intervallen att röra ratten tycker jag funkar bra men kameran är på tok för känslig, man hinner knappt kolla på skärmen innan den börjar bråka och slå av autopiloten, inte underligt att många tejpar över den.....
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Hmm ... Är det med olika från bil till bil? Tycker min piper på alldeles tillräckligt både när det gäller att jag ska rycka i ratten och när jag inte håller ögonen på vägen.
Det är ju först efter ett tag den låter, när det första blåa kommer så är det ju tyst.
Jag har snarare vant mej vid att hålla "lite motstånd" på ratten så är den nöjd med det.
Jag har snarare vant mej vid att hålla "lite motstånd" på ratten så är den nöjd med det.