Varning autopilot

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danieslov
Teslaägare

Varning autopilot

Inlägg av danieslov »

Jag söker tips på bättre varning innan autopiloten hoppar ur. Det kunde varit ett (valbart on/off) ljud, gärna bara en liten ping, några sekunder innan autopiloten släpper. Ibland missar man, trots blå varning, att röra lite på ratten, särskilt på långa raksträckor.
Jag har S3XY buttons men hittar inget där heller
IMG_8683.jpeg
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Varning autopilot

Inlägg av Earplugged »

danieslov skrev: 25 feb 2025 19:02
Jag söker tips på bättre varning innan autopiloten hoppar ur. Det kunde varit ett (valbart on/off) ljud, gärna bara en liten ping, några sekunder innan autopiloten släpper. Ibland missar man, trots blå varning, att röra lite på ratten, särskilt på långa raksträckor.
Jag har S3XY buttons men hittar inget där heller
IMG_8683.jpeg
Finns vad jag vet ingen tydligare varning, dock vande jag mig rätt snabbt att röra ratten inom rätt intervall då jag kör med autopiloten i princip hela tiden så jag tror man rätt snabbt bygger upp muskelminnet eller ser det blåa i ögonvrån. Numera behöver man ju inte hålla i ratten vid dagsljus så risken finns att man vänjer sig vid det och börjar missar varningen när det blir mörkt istället :-D
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Referralkod: ts.la/oscar23897

Inlägg av Oscar11 »

Råkade pilla lite för mkt i Spotify idag. AP hoppade ur och varningsblinkers aktiverades. Knappt en signal innan…lite väl känslig.
Tesla MYLR -23
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Referralkod: ts.la/samuel189377

Inlägg av Earplugged »

Oscar11 skrev: 25 feb 2025 20:10
Råkade pilla lite för mkt i Spotify idag. AP hoppade ur och varningsblinkers aktiverades. Knappt en signal innan…lite väl känslig.
Intervallen att röra ratten tycker jag funkar bra men kameran är på tok för känslig, man hinner knappt kolla på skärmen innan den börjar bråka och slå av autopiloten, inte underligt att många tejpar över den.....
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Det plingar ju till?
Användarvisningsbild
Claes_B
Teslaägare

Inlägg av Claes_B »

Hmm ... Är det med olika från bil till bil? Tycker min piper på alldeles tillräckligt både när det gäller att jag ska rycka i ratten och när jag inte håller ögonen på vägen.
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

Det är ju först efter ett tag den låter, när det första blåa kommer så är det ju tyst.

Jag har snarare vant mej vid att hålla "lite motstånd" på ratten så är den nöjd med det.
Skriv svar