Exakt, all information finns där ute. Bara att ni söker.Lerumsexpressen skrev: ↑10 feb 2025 22:08All information finns där ute, om man är intresserad.Xyborg skrev: ↑10 feb 2025 20:27Nu blandar du korten igen. När jag lade fram att Elon censurerade friskt på X så tog du ett gott initiativ och avkrävde mig exempel. Något du ska ha en eloge för! Jag skrev ihop ett inlägg som svar. Där jag presenterade ett tiotal olika individuella fall samt en del rapporter.Lerumsexpressen skrev: ↑10 feb 2025 19:47Nu är detta en Elon tråd, och ni kan googla själva;Xyborg skrev: ↑10 feb 2025 18:52Så enligt dig och Musk apologeters definition:Lerumsexpressen skrev: ↑10 feb 2025 18:39
Tror inte att Elon är med och gör en diktatur.
Vet inte vilken definition ni har men jag har inte obekväma beslut och massiva besparingar som definitionen av diktatur.
Vet inte om gemene person här har koll på kleptokratin som har varit rådande i USA.
Den som kan sin historia vet att krig är en typ av penningtvätt, men det vet ni väl?
Nu när vissa penningströmmar sinar när Elon härjar så vill givetvis de som blir av med sina pengar väldigt förbannade och protesterar. Och de som nu blir av med sina pengar är enormt mäktiga personer.
fattiga människor i tredje världen vars bistånd dragits in, amerikanska bönder i mellanvästern som sålt grödor till hjälpsändningar, utsatta minoriteter. Dessa är då alltså ”enormt mäktiga personer”.
Musk, Thiel, Trump å andra sidan. Världens rikaste man, en miljardär och en av av grundarna av Palantir samt en fastighetsmagnat och innehavaren av världens mäktigaste ämbete. De är underdogs?
Om nu krig är penningtvätt så får du gärna beskriva det i mer detalj än att bara slänga ur dig floskler. Och OM det nu vore så, då vore det väl klädsamt om de skar ner på försvarsdepartementet och underrättelsetjänsterna? Men de fick ökade anslag under Trumps samtliga år som president förra gången. Så hur går det ihop?
Om vilka mäktiga män som varit på Epstein ön, där alla gynnas av bidragen från Amerikanska staten.
Förra perioden, USA startade inga krig då, det skapades flera fredsavtal.
Varför kan inte länderna själva, deras grannländerna och vi inom EU lösa problemet med finansieringen och nödhjälpen till alla fattiga länder?
Nu håller jag dig till samma standard. Om du menar att Elon Musk blir smutskastad då hans nedläggning av en biståndsmyndighet kritiseras, Pga att någon grupp mäktiga män tidigare tjänade enorma pengar på denna biståndsorganisation vars samlade budget utgjorde en 20-del av försvarsdepartementets - då får du allt visa något konkret exempel eller bevis på det. Det duger inte att skriva Epstein och tro att man är klar där.
Elons städning kommer göra att det kommer flyta upp mer exempel på korruption och tveksamma affärer.
Förstår inte att man kan försvara brottsliga handlingar oavsett syftet.
Men just därför får Elon stöd från ultra högern och andra ytterkanter, för de goda säljer ut sin befolkning och värderingar bara för att behålla makten och för att skydda alla människor från egenmakten över sina liv.
De kanske skulle städa undan framför sina egna fötter först? Finns hur mycket tveksamheter som helst där nu.
Vad det gäller USaid, så är det som tidigare skrivits i tråden kongressen i USA som beslutar vad pengarna ska gå till. Är kongressen olaglig menar du? Om du tänker efter, skulle Republikanerna kunna påverka vad pengarna går till genom kongressen?
Då antar jag att du inte kan försvara Elons och Trumps tillvägagångssätt, som är både är olagligt och en risk för USA:s säkerhet.
De har ju även lyckats med konststycket att vända alla allierade mot sig och riskera all handel från andra länder. Det blir bra för ekonomin..
Vänta nu, Elon och Trump var väl inte höger extrema??? Om du tror på det du själv skrev i sista stycket, bör du börja läsa på lite. Är det i någon form av samhälle man som medborgare inte har makt över sitt eget liv, så är det i den värld som de står för. Hur ser det ut i Ryssland, Kina eller Nord Korea? Tycker du att befolkningen har det bra där? Lågutbildade, fattigdom och rädda för att säga emot de styrande. En liten klick av rika som har det bra. Det är frihet det? Elon och Trump har ju redan bokstavligt visat att det är det de vill ha, genom att montera ner välfärd och olika myndigheter som är till för att hjälpa den amerikanska befolkningen och ge sig på de som säger emot. Sedan eggar de upp svansen av följare att förstärka förföljelsen. Hmm, var har jag läst att detta har hänt tidigare?