Min systerdotter skall gifta sig om några veckor och min syster vill att jag ska köra dem från bröllopet till mottagningen. Jag tänkte försöka dekorera bilen med lite band och plastblommor, ungefär som på bilderna nedan.
Är det någon som har några tips på hur man fäster band och blommor på bilen så att de sitter bra och samtidigt inte skadar bilen? Den enda idé jag har för banden är att öppna motorhuven och leda in dem där, tejpa fast på insidan av motorhuven och sedan stänga den så att de kläms fast. Andra änden kan fästas i backspegeln eller ledas in genom rutan och klämmas fast där.
Vissa personer verkar rekommendera sugkoppar, andra rekommenderar vanlig tejp. Några säger också att om man kör för fort så kan banden slå mot lacken och skada den.
Någon som har gjort nåt liknade tidigare?
Bröllopsdekorationer
Moderator: Redaktion
Re: Bröllopsdekorationer
Hur långt och fort ska du köra ? jag skulle inte oroa mej för att banden skadar lacken om det är en kort sträcka.
Det förutsätter ju en ren bil förstås, men det är den väl om den ska användas så.
Jag skulle nog gjort så, klämt banden och satt i speglarna om jahg mot förmodan skulle försöka pynta bilen så.
Det förutsätter ju en ren bil förstås, men det är den väl om den ska användas så.
Jag skulle nog gjort så, klämt banden och satt i speglarna om jahg mot förmodan skulle försöka pynta bilen så.
Re: Bröllopsdekorationer
Nu har jag pratat med en kille som tidigare jobbade med att dekorera bilar för fester och bröllop. Enligt honom så använde de vanlig tejp för att fästa saker.
Det blir förmodligen en kombination av sugkoppar, tejp, binda fast och klämma fast.
Det blir förmodligen en kombination av sugkoppar, tejp, binda fast och klämma fast.