Nio
Moderator: Redaktion
Re: Nio
En är med i SECC-racet som startar på måndag! Leta upp SECC2024-tråden så har du Laddvin där som kommer köra en Nio.Luma skrev:Finns det några Nioförare på forumet som kan dela med sig av erfarenheter från Nios bilar?

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
-
Gissar att Luma med "förare" menar ägare eller någon som leasar en bil. Som jag förstått det så fick Laddvin låna en Nio under SECC2023, och ska få låna en igen under SECC2024. Så tycker det verkar som han är lite av en 'Factory Team Driver' för Nio i SECC...

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- HerrNilsson
- Teslaägare
Lånar tråden lite, men fortsätter på TS fråga...
Vad hände med Nio i Sverige egentligen?
Märket var ju sjukt hajpat där ett tag men som TS skriver så säljer dom ju skralt. Zeekr säljer ju bättre till och med.
Nu i sommar har jag sett 2st Nio ute på vägarna, men fler av både Zeekr och Xpeng.
Har man prisat ut sig i Sverige eller gillar folk inte lösningen med swapstations?
Märket var ju sjukt hajpat där ett tag men som TS skriver så säljer dom ju skralt. Zeekr säljer ju bättre till och med.
Nu i sommar har jag sett 2st Nio ute på vägarna, men fler av både Zeekr och Xpeng.
Har man prisat ut sig i Sverige eller gillar folk inte lösningen med swapstations?
Mvh
Nilsson
Nilsson
-
Swap-stationerna är ju frivilliga att använda, så det är väl bara att låta bli dom ifall man inte gillar den lösningen.HerrNilsson skrev: ↑07 jul 2024 20:40Lånar tråden lite, men fortsätter på TS fråga...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- HerrNilsson
- Teslaägare
Precis. Så då beror det ju på något annat.SwedishAdvocate skrev: ↑07 jul 2024 20:47Swap-stationerna är ju frivilliga att använda, så det är väl bara att låta bli dom ifall man inte gillar den lösningen.HerrNilsson skrev: ↑07 jul 2024 20:40Lånar tråden lite, men fortsätter på TS fråga...
Mvh
Nilsson
Nilsson
De sålde ju inte bilar ens till de som ville ha. Först var det bara op leasing och sedan batterihyra. Dom prisade ut sig på bägge som jag minns det.HerrNilsson skrev: ↑08 jul 2024 07:55Precis. Så då beror det ju på något annat.SwedishAdvocate skrev: ↑07 jul 2024 20:47Swap-stationerna är ju frivilliga att använda, så det är väl bara att låta bli dom ifall man inte gillar den lösningen.HerrNilsson skrev: ↑07 jul 2024 20:40Lånar tråden lite, men fortsätter på TS fråga...
Enligt dom själva är dom ju premium bilar.
Dock har dom inte förstått att i Sverige går det inte bara komma in som okänt märke och ta premium priser och tro att det blir rusning efter deras bilar.
Sedan kan dom gnälla hur mycket som helst om att dom säljer dåligt i Sverige, alla vet ju varför.

Dock har dom inte förstått att i Sverige går det inte bara komma in som okänt märke och ta premium priser och tro att det blir rusning efter deras bilar.
Sedan kan dom gnälla hur mycket som helst om att dom säljer dåligt i Sverige, alla vet ju varför.

-
Det finns tydligen ett rykte att Nio kommer bli uppköpta. Vilka konsekvenser skulle det kunna få för ev. Nio-ägare i Sverige? (Har ingen aning ifall någon äger en bil eller alla leasar…)
Händer det så är det ingen skillnad. Konsolidering.SwedishAdvocate skrev: ↑24 jan 2025 19:11
-
Undrar vilka bilmärken som kommer bli Kinas Pontiac, Mercury, Saturn och Oldsmobile…spacecoin skrev: ↑24 jan 2025 19:15Händer det så är det ingen skillnad. Konsolidering.SwedishAdvocate skrev: ↑24 jan 2025 19:11