Under onsdagen kom felet intermittent, det fungerade inte vid en kortare körning men vid nästa så fungerade det. Så igår torsdag så var de helt döda.
Det jag testat är:
- Aktivera via spak och skärm, indikeringen på skärmen ser ok ut men ingen rörelse (spolningen fungerar)
- Testat serviceläget för torkarblad, trycker jag indikerar knappen att jag aktiverat serviceläget men ingen rörelse eller ljud
- Testat omstart (både enklare med rattknapparna och varianten med bromsen + rattknapparna)
- Varit in i servicemode, inga felkoder relaterade till detta. De som fanns var GTW_w129_ICRversionMismatch + VCRIGHT_a346_cabinRadarEFuseFault
- Säkerställt att de inte är fastfrusna, de går att rucka på!
- Skapat serviceärende - ingen återkoppling ännu
Eftersom garantin är över och jag har tummarna på rätt ställen så är jag inte främmande för att, om möjligt, åtgärda detta själv, jag hittade t.ex. en grej i servicemode under Camera Type: RCCB - "Record windshield cleaning procedure completion". Gissar att det har att göra med att bilen ska via kamera verifiera att torkarna fungerar!?!? Törs man köra den?
Annars blir såklart nästa steg att säkerställa att torkarmotorn får någon form av el och om det går att ta loss torkarmotorn och köra den separat för att se om den lever.