Kört bensinbil :-)
Moderator: Redaktion
- enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
Re: Kört bensinbil :-)
Har hyrt ett antal elbilar, både i och utanför Sverige. Inget slår Teslan jag själv äger.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Tesla M3LR 2022
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Just för hyrbilar är det lite lurigt. Blir ju väldigt bökigt att lämna tillbaka bilen med fullt eller nästan fullt batteri. Men har de ingen snabbladdare själva så blir det också logistiskt komplicerat att få till så att kunder som hämtar bilen får acceptabel nivå på laddningen.
Model Y LR AWD 2022
- emlan
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/emanuel192279
Eftersom min MYLR-23 gick sönder i jul har jag tvingats åka hyrbil.
Först en Audi A4 Allroad -23, vilken skitbil.
Kändes som jag körde en nittiotalsbil. Min gamla Volvo XC70 - 14 kändes som den var en generation nyare.
Den hade 300hk men kändes som en moped nästan - turbolagget var så segt så man han tröttna innan man fick någon effekt.
touchskärmen var dålig - kändes som en mobil preiphone-eran, dessutom var klickljudet ett sånt som låter som billig plastknäpp - man trodde skärmen lossnat varje gång man tryckte.
Plastinredningen knakade och lät.
Drog fruktansvärda mängder dinosariejuice för att vara en så liten och ny bil.
Massa plingande med diverse felmeddelanden om att olika sensorer inte fungerade.
Backkameran var ett skämt.
Enda som var bättre än på Teslan var att det gick att stänga av antispinn så vi kunde åka sidled genom kurvorna
Vem köper dessa museiföremål?
Sen fick jag en XC90T8 -25. Den var vi i stort sett nöjda med.
Två negativa grejer - lane assist var mellan dålig och farlig med minsta snö på vägen. En gång försökte den styra över bilen i mötade fil - dock var brottningsmatcherna betydligt mindre dramatiska än Teslas dito.
Sen att man varje åktur måste sätta bilen i "pure-läge" för att den inte ska börja sörpla dinosariejuice var sjukt störande.
Den blev smockfull av vår packning som vi hade i vår MY inkl skidorna i som vi hade box på Teslan - så MY lastar bra
Först en Audi A4 Allroad -23, vilken skitbil.
Kändes som jag körde en nittiotalsbil. Min gamla Volvo XC70 - 14 kändes som den var en generation nyare.
Den hade 300hk men kändes som en moped nästan - turbolagget var så segt så man han tröttna innan man fick någon effekt.
touchskärmen var dålig - kändes som en mobil preiphone-eran, dessutom var klickljudet ett sånt som låter som billig plastknäpp - man trodde skärmen lossnat varje gång man tryckte.
Plastinredningen knakade och lät.
Drog fruktansvärda mängder dinosariejuice för att vara en så liten och ny bil.
Massa plingande med diverse felmeddelanden om att olika sensorer inte fungerade.
Backkameran var ett skämt.
Enda som var bättre än på Teslan var att det gick att stänga av antispinn så vi kunde åka sidled genom kurvorna

Vem köper dessa museiföremål?
Sen fick jag en XC90T8 -25. Den var vi i stort sett nöjda med.
Två negativa grejer - lane assist var mellan dålig och farlig med minsta snö på vägen. En gång försökte den styra över bilen i mötade fil - dock var brottningsmatcherna betydligt mindre dramatiska än Teslas dito.
Sen att man varje åktur måste sätta bilen i "pure-läge" för att den inte ska börja sörpla dinosariejuice var sjukt störande.
Den blev smockfull av vår packning som vi hade i vår MY inkl skidorna i som vi hade box på Teslan - så MY lastar bra

MY LR -23
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
I somras hade jag en bensindriven hyrbil när jag och min son åkte runt i Ungern, Rumänien och Slovakien. Förutom att den var slö, allmänt träig och hade många brister så drabbades jag av räckviddsångest och tankningsoro. När jag inte kunde veta hur lång återstående räckvidd jag hade, samt få upp en karta med bensinstationer på skärmen blev resultatet att jag tankade ofta. Det var inte lätt att veta när och var jag skulle tanka. Slående att räckviddsångest uppträdde vid körning med fossilbil för första gången på fyra år.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- emlan
- Teslaägare
Sen en liten sidoobservation om muskelminne...
Både volvo och audi har det udda beteendet att de drar igång vindrutetorkarna när man lägger i växeln
Både volvo och audi har det udda beteendet att de drar igång vindrutetorkarna när man lägger i växeln

MY LR -23
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Min senaste (10 år gamla nu) Volvo visade en lista på närliggande bensinstationer när räckvidden var nere på 100 km, och frågade om man ville navigera till någon av dem.Niklas Z skrev: ↑05 jan 2025 11:32I somras hade jag en bensindriven hyrbil när jag och min son åkte runt i Ungern, Rumänien och Slovakien. Förutom att den var slö, allmänt träig och hade många brister så drabbades jag av räckviddsångest och tankningsoro. När jag inte kunde veta hur lång återstående räckvidd jag hade, samt få upp en karta med bensinstationer på skärmen blev resultatet att jag tankade ofta. Det var inte lätt att veta när och var jag skulle tanka. Slående att räckviddsångest uppträdde vid körning med fossilbil för första gången på fyra år.
Minst lika avancerat som en modern Tesla alltså.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Niklas Z
- Teslaägare
Ja, det är klart att det går. I den 2012 BMW 335i jag hade tidigare kunde man också se sådant i navigatorn. Min poäng var att räckviddsångest uppstår på grund av ovana. Jag hade hunnit bli ovan efter fyra år i Teslan.mikebike skrev: ↑05 jan 2025 14:02Min senaste (10 år gamla nu) Volvo visade en lista på närliggande bensinstationer när räckvidden var nere på 100 km, och frågade om man ville navigera till någon av dem.Niklas Z skrev: ↑05 jan 2025 11:32I somras hade jag en bensindriven hyrbil när jag och min son åkte runt i Ungern, Rumänien och Slovakien. Förutom att den var slö, allmänt träig och hade många brister så drabbades jag av räckviddsångest och tankningsoro. När jag inte kunde veta hur lång återstående räckvidd jag hade, samt få upp en karta med bensinstationer på skärmen blev resultatet att jag tankade ofta. Det var inte lätt att veta när och var jag skulle tanka. Slående att räckviddsångest uppträdde vid körning med fossilbil för första gången på fyra år.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nja, detta kom alltså upp helt automatiskt.Niklas Z skrev: ↑05 jan 2025 14:08Ja, det är klart att det går. I den 2012 BMW 335i jag hade tidigare kunde man också se sådant i navigatorn. Min poäng var att räckviddsångest uppstår på grund av ovana. Jag hade hunnit bli ovan efter fyra år i Teslan.mikebike skrev: ↑05 jan 2025 14:02Min senaste (10 år gamla nu) Volvo visade en lista på närliggande bensinstationer när räckvidden var nere på 100 km, och frågade om man ville navigera till någon av dem.Niklas Z skrev: ↑05 jan 2025 11:32I somras hade jag en bensindriven hyrbil när jag och min son åkte runt i Ungern, Rumänien och Slovakien. Förutom att den var slö, allmänt träig och hade många brister så drabbades jag av räckviddsångest och tankningsoro. När jag inte kunde veta hur lång återstående räckvidd jag hade, samt få upp en karta med bensinstationer på skärmen blev resultatet att jag tankade ofta. Det var inte lätt att veta när och var jag skulle tanka. Slående att räckviddsångest uppträdde vid körning med fossilbil för första gången på fyra år.
Volvo PV 544 Special 1963
- Niklas Z
- Teslaägare
OK. Den funktionen fanns inte på hyrbilen och inte på den BMW jag hade heller. Men jag använder inte sådan funktion på Teslan heller.mikebike skrev: ↑05 jan 2025 14:35Nja, detta kom alltså upp helt automatiskt.Niklas Z skrev: ↑05 jan 2025 14:08Ja, det är klart att det går. I den 2012 BMW 335i jag hade tidigare kunde man också se sådant i navigatorn. Min poäng var att räckviddsångest uppstår på grund av ovana. Jag hade hunnit bli ovan efter fyra år i Teslan.mikebike skrev: ↑05 jan 2025 14:02Min senaste (10 år gamla nu) Volvo visade en lista på närliggande bensinstationer när räckvidden var nere på 100 km, och frågade om man ville navigera till någon av dem.Niklas Z skrev: ↑05 jan 2025 11:32I somras hade jag en bensindriven hyrbil när jag och min son åkte runt i Ungern, Rumänien och Slovakien. Förutom att den var slö, allmänt träig och hade många brister så drabbades jag av räckviddsångest och tankningsoro. När jag inte kunde veta hur lång återstående räckvidd jag hade, samt få upp en karta med bensinstationer på skärmen blev resultatet att jag tankade ofta. Det var inte lätt att veta när och var jag skulle tanka. Slående att räckviddsångest uppträdde vid körning med fossilbil för första gången på fyra år.
Ee.. va? Detta har jag inte på min Volvo. Antingen ingen slår man på automatik på en knapp eller så drar man i spaken för konstant torkning som en traditionell bil.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Växelspaken på Tesla sitter (satt) på samma ställe som vindrutetorkarspaken brukar sitta på de flesta(?) bilar. Det har nog det Emlan syftade på
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- Niklas Z
- Teslaägare
Det tror jag också. Jag vet inte hur många gånger jag ofrivilligt slagit igång torkarna när jag velat skifta mellan framåt och bakåt då jag suttit i förarstolen på en ICE-bil på senare tid, inte minst vid parkeringsmanövrar.Maw skrev: ↑05 jan 2025 16:37Växelspaken på Tesla sitter (satt) på samma ställe som vindrutetorkarspaken brukar sitta på de flesta(?) bilar. Det har nog det Emlan syftade på![]()
ok, den var ju långsökt men ok så var de säkert..Maw skrev: ↑05 jan 2025 16:37Växelspaken på Tesla sitter (satt) på samma ställe som vindrutetorkarspaken brukar sitta på de flesta(?) bilar. Det har nog det Emlan syftade på![]()
Han lär ju inte kört de bilarna många meter

Edit: vår id3 har ju både torkare och växelväljare där..
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Körde morsans yaris några dagar innan jul här, det var två saker som "trasslade", dels att jag slog igång torkarna när jag skulle åka iväg några gånger, men mest störande var att jag hela tiden gick iväg från bilen och glömde att låsa den.
I övrigt fungerade det bra. Skönt med rejäl värme i en bensinbil också.
Angående det ovan om "räckviddsångest", hur man än ser på det så när lampan tänds så har man oftast 15-20 mil på sig att tanka, det är väldigt få ställen man INTE passerar en mack på när man kör så långt.
..och om man tittar på min förra bensinbil så gick den drygt 1000km på en tank, det är inte riktigt så att det är ett problem om man tankar efter 80 mil heller om man ser en mack, så det där är ju lite tramsigt.
..Man slipper dessutom sånt här..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz ... -i-fjallen
Det ABSOLUT sämsta med att köra elbil tycker jag är just långresor, att man inte kan "tanka" på 4min och få 1000km räckvidd till i princip var man vill, det är lite fånigt när folk försöker vända det till att det skulle vara nåt som är en fördel för elbilen. Det finsn fördlear, men det är en nackdel.
- Niklas Z
- Teslaägare
Jag körde bensindrivna BMW i 28 år innan jag skaffade Teslan, så jag har varit rätt van köra bensindrivet och det blev även en hel del bilsemestrar utomlands. Ingen av de bilar jag ägt gick 1000 km på en tank. Inte heller gick hyrbilen 1000 km på en tank, snarare hälften.repulsiv skrev: ↑05 jan 2025 22:44Angående det ovan om "räckviddsångest", hur man än ser på det så när lampan tänds så har man oftast 15-20 mil på sig att tanka, det är väldigt få ställen man INTE passerar en mack på när man kör så långt.
..och om man tittar på min förra bensinbil så gick den drygt 1000km på en tank, det är inte riktigt så att det är ett problem om man tankar efter 80 mil heller om man ser en mack, så det där är ju lite tramsigt.
Men då jag körde BMW hade jag inte räckviddsångest eller liknande problem. Det tog inte så lång tid att lära sig bilen och få kunskap om hur det fungerade. Det som skilde när jag hade hyrbilen i somras var att jag inte kört på det sättet med med fossilbil på flera år och då kom osäkerheten. Min poäng var att räckviddsångest kan komma av ovana vid det aktuella drivsystemet.
Självklart är det ingen fördel att laddning tar tid, men om man lärt sig hur bilen och laddinfrastrukturen fungerar behöver det inte vara ett problem. Jag har varit på åtta utlandsresor med bilen sedan det lättades på pandemirestriktionerna och kört i 13 olika länder. Som laddinfrastrukturen sett ut på senare tid har det i princip alltid varit så att laddning skett när jag ändå velat stanna av annat skäl, allt ifrån då jag vill äta lunch till att stanna vid någon sevärdhet. Tidsförlusten har därmed varit mindre än då jag gjort liknande resor med bensinbil.repulsiv skrev: ↑05 jan 2025 22:44Det ABSOLUT sämsta med att köra elbil tycker jag är just långresor, att man inte kan "tanka" på 4min och få 1000km räckvidd till i princip var man vill, det är lite fånigt när folk försöker vända det till att det skulle vara nåt som är en fördel för elbilen. Det finsn fördlear, men det är en nackdel.
- enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
Fördel bensinbil:
+ Går snabbt att tanka.
+ Får många mil på kort tid.
+ Ingen degradering på räckvidd oavsett väder eller ålder på motor
Fördel elbil:
+ Tvingar dig att stanna oftare vid längre resor (+50 mil), bra för trafiksäkerheten.
+ Spottar inte ut massa CO².
+ Snabbare (säkrare) omkörningar (beroende på motorns kapacitet såklart, men generellt sett).
+ Tystare.
+ I mina ögon bättre vinterbil då:
* Det går snabbt att värma kupén.
* Den har snabbare reaktionstid mot vägen (alla korrigeringar vid antihalk och sladd kommer på millisekunder utan fördröjning).
* Det finns ingen "max tid för tomgångskörning".
* Motorvärmare, vad är det?
+ Billigare att äga.
+ Förmodligen längre livstid (en ice-motor rasar ju innnan ett batteri är slut).
+ Går snabbt att tanka.
Fördel elbil:
+ Tvingar dig att stanna oftare vid längre resor (+50 mil), bra för trafiksäkerheten.
+ Snabbare (säkrare) omkörningar (beroende på motorns kapacitet såklart, men generellt sett).
+ Tystare.
* Den har snabbare reaktionstid mot vägen (alla korrigeringar vid antihalk och sladd kommer på millisekunder utan fördröjning).
+ Billigare att äga.
+ Förmodligen längre livstid (en ice-motor rasar ju innnan ett batteri är slut).
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Tesla M3LR 2022
- emlan
- Teslaägare
Helt korrekt antagande..Maw skrev: ↑05 jan 2025 16:37Växelspaken på Tesla sitter (satt) på samma ställe som vindrutetorkarspaken brukar sitta på de flesta(?) bilar. Det har nog det Emlan syftade på![]()

MY LR -23
-
Håller med om allt utom att elbilen skulle vara så mycket tystare. Astran jag hyrde var mycket tyst från motorn. Var i stort sett bara vid parkering man tänkte på att den hade bensinmotor eftersom den då vibrerade i ratten då automatlådan inte riktigt kunde kompensera för den svaga motorn.enoch85 skrev: ↑06 jan 2025 10:23Fördel bensinbil:
+ Går snabbt att tanka.
Fördel elbil:
+ Tystare.
+ Billigare att äga.
Sedan hade jag glömt vad irriterande det är att köra en bil med start-stop när man, till exempel, ska köra ut från en parkeringsficka. Om man har börjat köra ut men måste stanna för att det kommer en bil så stannar motorn och servostyrningen dör. Tyvärr var man tvungen att gå in i pekskärmen för att stänga av start stop och det återaktiverades vid varje körning.
Exakt, min M3 är allt annat än tyst. Ganska bra buller trots jag har dubbfria däck som ska ha lägre db. Men de vette tusan om det stämmer. Kanske lite tystare än sommarsulorna.tesla newbie skrev: ↑06 jan 2025 11:35Håller med om allt utom att elbilen skulle vara så mycket tystare. Astran jag hyrde var mycket tyst från motorn. Var i stort sett bara vid parkering man tänkte på att den hade bensinmotor eftersom den då vibrerade i ratten då automatlådan inte riktigt kunde kompensera för den svaga motorn.enoch85 skrev: ↑06 jan 2025 10:23Fördel bensinbil:
+ Går snabbt att tanka.
Fördel elbil:
+ Tystare.
+ Billigare att äga.
Sedan hade jag glömt vad irriterande det är att köra en bil med start-stop när man, till exempel, ska köra ut från en parkeringsficka. Om man har börjat köra ut men måste stanna för att det kommer en bil så stannar motorn och servostyrningen dör. Tyvärr var man tvungen att gå in i pekskärmen för att stänga av start stop och det återaktiverades vid varje körning.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Electron skrev: ↑06 jan 2025 12:01Exakt, min M3 är allt annat än tyst. Ganska bra buller trots jag har dubbfria däck som ska ha lägre db. Men de vette tusan om det stämmer. Kanske lite tystare än sommarsulorna. Då ska vi inte prata om hur den är på grusvägtesla newbie skrev: ↑06 jan 2025 11:35Håller med om allt utom att elbilen skulle vara så mycket tystare. Astran jag hyrde var mycket tyst från motorn. Var i stort sett bara vid parkering man tänkte på att den hade bensinmotor eftersom den då vibrerade i ratten då automatlådan inte riktigt kunde kompensera för den svaga motorn.enoch85 skrev: ↑06 jan 2025 10:23Fördel bensinbil:
+ Går snabbt att tanka.
Fördel elbil:
+ Tystare.
+ Billigare att äga.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
En fördel (eller nackdel beroende på hur man ser det) är att elbil inbjuder till korta körningar. Att kallstarta fossilbilen för att bara köra några minuter någonstans tar emot. Med elbilen är det inga problem utgår jag från.
Model Y LR AWD -24
jag förstår fortfarande inte vad ångesten består av ? Du ser tydligt när bräsnlet tar slut, och det fanns mackar "överallt" där du kan "ladda" på under 5min, vad är ångesten ?Niklas Z skrev: ↑06 jan 2025 08:49Men då jag körde BMW hade jag inte räckviddsångest eller liknande problem. Det tog inte så lång tid att lära sig bilen och få kunskap om hur det fungerade. Det som skilde när jag hade hyrbilen i somras var att jag inte kört på det sättet med med fossilbil på flera år och då kom osäkerheten. Min poäng var att räckviddsångest kan komma av ovana vid det aktuella drivsystemet.
Själv tankade jag alltid nästa gång jag såg en mack av rätt märke (som jag hade kort hos) efter att lampan hade tänts.
Jag tycker de "påtvingade" ställena och tidpunkterna påfallande sällan sammanfaller med när och var jag vill stanna.Självklart är det ingen fördel att laddning tar tid, men om man lärt sig hur bilen och laddinfrastrukturen fungerar behöver det inte vara ett problem. Jag har varit på åtta utlandsresor med bilen sedan det lättades på pandemirestriktionerna och kört i 13 olika länder. Som laddinfrastrukturen sett ut på senare tid har det i princip alltid varit så att laddning skett när jag ändå velat stanna av annat skäl, allt ifrån då jag vill äta lunch till att stanna vid någon sevärdhet. Tidsförlusten har därmed varit mindre än då jag gjort liknande resor med bensinbil.
Men det är ju så att det är en egenskap bilen har som man får anpassa sig till, sen är det i mitt tycke det absolut sämsta med just batteribil. I mitt dagliga körande spelar det dock ingen roll eftersom jag bor i villa och laddar hemma.
Där håller jag med.. men..
Fördel elbil:
Vad hindrar dej att stanna annars ? löjligt att vända en teknisk nackdel till att bli en påhittad fördel.
Det för elbilen med, om än inte lika mycket, så visst, en fördel.
Du har inte kört många elbilar va ? teslorna är pigga, men många andra elbilar är rätt trötta, mycket tröttare än
de bensinbilar jag ägt.
I högre hastigheter är inte skillnaden speciellt stor heller för den delen, många elbilar tröttnar när man kommer upp i fart.
Oavsett är det sällan ett problem oavsett om man kör el, bensin eller diesel.
+ Tystare.
Min model 3 är betydligt bullrigare än de bensin och dieelbilar jag brukar köra.
Värmen kommer från start ja, men värmen är betydligt sämre, iaf jämfört med bensinbilar, diesel kan vara lite sega på värmen dom med.
Däremot uppskattar ju väldigt att "alltid" ha "kupevärmare" i bilen, visserligen kan man ju ha bränslevärmare i en bensin/diesel med men det är väldigt bekvämt att bara säga åt bilen att värma sej var man än befinner sig.
(ännu större fördel att kyla ner på sommaren dock, men nu var det ju vinter det handlade om)
Du kanske kört dåliga vinterbilar innan ? Jag skulle inte säga att teslan är bättre på den punkten faktiskt, men jag har bara kört
tesla denna vintern hitills..
Det enda tillfället jag kan komma på som det är en fördel är om du sitter i bilen på sommaren och vill ha AC på ?
Tja, batterivärmningen är väl i praktiken samma sak fast med elbilsperspektiv ?
+ Billigare att äga.
Absolut INTE.
Svindyr försäkring och stor värdeminskning gör milkostnaden mycket hög.
Syfta du på ford eller ? Men NEJ.
Jag har ägt många bilar som gått 35-45k mil med helt original orenoverade motorer som fortfarande gått klockrent bra,
normalt tar resten av bilen slut innan motorn, ofta rost, och teslorna verkar ju rosta rätt friskt dom med (som alla moderna bilar..)
jag tvivlar på att min tesla fortfarande lever vid 45k mil, iaf inte med original drivlina och batteri.
Jag har ägt många bilar i mina dagar, inte en enda har motorn havererat på..
- Sportbilsentusiasten
Medhåll
Elbilar har så pass många riktiga fördelar så man behöver inte hitta på fördelar, som egentligen är nackdelar.
Ska man till södra eu går det alldeles utmärkt att köra 240 mil på två dagar om man har fler med körkort i bilen.
Bodde 5år i Montpellier så det blev några resor mellan länderna för att hämta prylar, hälsa på släkten mm.
Låg på 120-130km/t, lagom avstressande hastighet.
Man kommer inte jättelångt med en elbil i den farten.
Elbilar är dock oslagbart i övriga Use Case!
Elbilar har så pass många riktiga fördelar så man behöver inte hitta på fördelar, som egentligen är nackdelar.
Ska man till södra eu går det alldeles utmärkt att köra 240 mil på två dagar om man har fler med körkort i bilen.
Bodde 5år i Montpellier så det blev några resor mellan länderna för att hämta prylar, hälsa på släkten mm.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
-
Med en Model S i torrt sommarväglag och 19"-fälgar kommer man ca ~44 mil i 120 km/h på en laddning. Gissar att du kommer kunna köra lika långt med t.ex. en Audi A6 e-tron Sportback. Och nästan lika långt med en A6 e-tron Avant.Sportbilsentusiasten skrev: ↑07 jan 2025 01:23…] Bodde 5år i Montpellier så det blev några resor mellan länderna för att hämta prylar, hälsa på släkten mm.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =735351678
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting