Tycker egentligen inte det är något problem med att ha knappar men själva utförande av knapparna stör mig lite, har ni dessa problem?
1. Knappen tar inte i vänstra kanten utan jag måste söka mig mer åt höger för att den ska registrera tryck, till vänster känns den stum när jag försöker trycka.
2. Ibland går det inte att trycka på den, verkar vara om jag redan vilade tummen på knappen. Får då lyfta tummen och trycka igen för att den ska registrera.
3. När jag ska åka ur vid utfart två eller tre i rondellen så blinkar jag mig ur rondellen men blinkersen stängs inte av då. Dock gör den alltid det när jag åker ur vid första utfarten. Verkar ha att göra med hur mycket jag vrider på ratten.
Blinkersknapparna på Highland
Moderator: Redaktion
Re: Blinkersknapparna på Highland
Punkt 3. Det fungerar likadant på bil med spak när avstängning är satt till auto. Man måste ta ut svängarna rejält så man får mycket rattvrid eller trycka en gång till på spaken för att släcka blinkersen. Vet inte hur det är på Highland. Går det att stänga av auto där?
Re: Blinkersknapparna på Highland
Förstår hur du menar, jag har dock aldrig haft det här problemet på någon bil så frekvent. Vill minnas att det finns nån inställning om att automatiskt stänga av, vet dock inte om den hjälper i mitt scenario.SIR N skrev: ↑22 dec 2024 21:36Punkt 3. Det fungerar likadant på bil med spak när avstängning är satt till auto. Man måste ta ut svängarna rejält så man får mycket rattvrid eller trycka en gång till på spaken för att släcka blinkersen. Vet inte hur det är på Highland. Går det att stänga av auto där?
Re: Blinkersknapparna på Highland
Stänga av kan man absolut göra. Sätt en liten filtdutt på högerblink så hittar man den lätt. Förstår bara inte varför Tesla inte gjorde nått själva så man kan känna skillnaden
Re: Blinkersknapparna på Highland
Punkt 1 och 2 upplever jag också. Speciellt att knapptryck inte registreras. Samma med vindrute/spolknappen.
Det jag har svårast med att blinka är att hitta läget på ratten (knapparna) i små rondeller. De förflyttar sig för snabbt för min hjärna. Kanske hänger ihop med att jag kört med spak sedan 1993 och börjar bli gammal
Det jag har svårast med att blinka är att hitta läget på ratten (knapparna) i små rondeller. De förflyttar sig för snabbt för min hjärna. Kanske hänger ihop med att jag kört med spak sedan 1993 och börjar bli gammal

Re: Blinkersknapparna på Highland
Tycker själv inte det är ett problem, det är ju alltid samma knapp i alla rondeller.
Däremot ska jag sätta något på knapparna så jag hittar rätt plats, träffar gärna för långt ut på kanten.
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Re: Blinkersknapparna på Highland
Hur funkar egentligen ”tre-blink” med knapparna? Som i är man använder spak till halvt läge.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
Re: Blinkersknapparna på Highland
Iom auto blink off eller vad funktionen heter så behövs den inte skulle jag säga.
Om du måste ha det är det nog bara s3xy Buttons som löser det.
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Re: Blinkersknapparna på Highland
Det finns inte tror jag. Däremot använder den kamerorna och identifierar när du bytt fil, och stänger då av blinkersen. Fungerar bättre på alla sätt och vis enligt mig, förutom i rondeller där jag upplever samma problem som trådskaparen. Min hjärna har dock börjat vänja sig vid att det i samband med utkörning är den understa knappen som blinkar höger
