Model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Model Y Juniper
Det anges en del kring att den kommer nu i januari (om man googlar lite, youtubear lite etc), är det något att tro på, eller är allt bara klickbete?
Zeekr 7X beställd
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20" (såld)
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Borde bli omställning i Tyskland fabriken också, vill inte ha en kina tillverkad.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Har en kinabil, och kan inte klaga, alla karossdelar passar, 0 verkstadsbesök...
Dock är lacken "tesla", har ett ställe på vänster A-stolpe där det upplevs att det saknas klarlack (efter polering och lackförsegling blev det dock bra)
Zeekr 7X beställd
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Har också en felfri Y 2022 Kina i familjen, mer att det känns bättre att köpa utan inblandning av Kina, jo backkameran paja så autopilot/farthållare blev obrukbar, ranger bytte den snabbt på jobbet!
Sen är dom så tunga, med all spionutrustning i balkarna

3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Varför inte växelväljare med knappar på ratten?manneson skrev: ↑23 dec 2024 13:41Alla är vi olika. För mig är det främst växelväljare jag vill ha.current skrev: ↑23 dec 2024 13:20Spak för blinkers är enklare även om knappar fungerar okej. Man lär sig, även i rondeller efter typ tusen milDet jag kan sakna är spak till vindrutetorkare men framför allt reglage för helljus. Tycker hel-ljus är jättebra använda om någon inte ser det blir grönt, om någon vinglar på vägen etc. Eftersom man använder knappen så sällan så hittar man den inte nog snabbt när man behöver den.
Har även upplevt med blinkersknapparna att dom ibland är stumma. Alltså jag trycker men ingen feedback och inget händer.
Att sträcka sig fram för att swipea på en skärm suger. Funkar extra dåligt med handskar dessutom.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Varför inte en växelspak bredvid ratten?El2an skrev: ↑27 dec 2024 08:59Varför inte växelväljare med knappar på ratten?manneson skrev: ↑23 dec 2024 13:41Alla är vi olika. För mig är det främst växelväljare jag vill ha.current skrev: ↑23 dec 2024 13:20Spak för blinkers är enklare även om knappar fungerar okej. Man lär sig, även i rondeller efter typ tusen milDet jag kan sakna är spak till vindrutetorkare men framför allt reglage för helljus. Tycker hel-ljus är jättebra använda om någon inte ser det blir grönt, om någon vinglar på vägen etc. Eftersom man använder knappen så sällan så hittar man den inte nog snabbt när man behöver den.
Har även upplevt med blinkersknapparna att dom ibland är stumma. Alltså jag trycker men ingen feedback och inget händer.
Att sträcka sig fram för att swipea på en skärm suger. Funkar extra dåligt med handskar dessutom.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Med kupé-kameran och AI, kan man väll ta bort alla knappar och skapa imaginära knappar och spakar var som helst i luften eller på inredningen? Peka framåt för D, bakåt för R, håll ut högerhanden som på cykel för att blinka höger, vifta lite för vindrutetorkare, blinka med ögonen för helljus, upp med långfingret för tuta osv.

M3 LR -20 vit/vit, 18”
-
SkipperO skrev: ↑29 dec 2024 17:03Med kupé-kameran och AI, kan man väll ta bort alla knappar och skapa imaginära knappar och spakar var som helst i luften eller på inredningen? Peka framåt för D, bakåt för R, håll ut högerhanden som på cykel för att blinka höger, vifta lite för vindrutetorkare, blinka med ögonen för helljus, upp med långfingret för tuta osv.![]()

Den var rolig.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Klockrent, jag skulle betala extra för den finessen!

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Undra hur länge den festuren skulle funka? En uppdatering?
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
"Minst nöjda är bilägarna med så kallad geststyrning, som finns hos BMW, och som innebär att föraren kan vifta i lutfen för att exempelvis höja volymen eller byta radiostation."
PS. Det är inte jag som stavat fel.
PS. Det är inte jag som stavat fel.
Volvo PV 544 Special 1963
Med tanke på problemen med spökbromsningar hade en bra feature varit att haft en varningslampa bak när bilen kör på AP eller farthållare. Så alla bakom kan hålla ut avståndet. 

Model Y LR.
Model S70D
- HerrNilsson
- Teslaägare
Nice! Tack för delningen.
Verkar närma sig som sagt. Och fler rykten om retooling i fabrikerna.
Mvh
Nilsson
Nilsson
Nästa kvartal kommer en större uppgradering.
Annars hade det ej levererats 24:or detta kvartal.
Förra året levererades 24:or detta kvartal och ej 23:or.
Var likadant med stora uppdateringen inför 22:orna som nu med 25:orna
Annars hade det ej levererats 24:or detta kvartal.
Förra året levererades 24:or detta kvartal och ej 23:or.
Var likadant med stora uppdateringen inför 22:orna som nu med 25:orna
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Någon som hört något om Performance kommer få motsvarande uppdatering med stolar, dämpare osv som 3:an fick?
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
-
Re: Model Y Enbuske*
Nej, men finns det ngt skäl till varför de inte skulle ge MYP Enbuske* motsvarande uppdatering?…Earplugged skrev: ↑01 jan 2025 15:19Någon som hört något om Performance kommer få motsvarande uppdatering med stolar, dämpare osv som 3:an fick?
*Juniper är tydligen enbuske på svenska…

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Från årsskiftet gäller 0% ränta endast på lagerbilar utan ett slutdatum.
Inte oväntat men samtidigt en stark indikation på att Juniper kommer inom kort.
Inte oväntat men samtidigt en stark indikation på att Juniper kommer inom kort.
M3 LR -20
Frågan är om juniper är bättre än 0% ränta.
Bättre effektivitet, strålkastare.
Förhoppningsvis kan de (Tesla) sänka priset rejält och stärka marknaden.
Bättre effektivitet, strålkastare.
Förhoppningsvis kan de (Tesla) sänka priset rejält och stärka marknaden.
Juniper är självklart värt mer än 0% ränta.
Marknaden ser ju lägre räntor i år - och de som har 0 får inte sänkt… noll är inte värt så mkt.
Blir spännande att se hur priset blir på Juniper.
Det lär vi veta inom några veckor. Sannolikt är modellår 2025 Juniper.