Jag köpte dem och de är bra tycker jag också. 1200 spänn på Amazon.
Gummimattor model Y
Moderator: Redaktion
Re: Gummimattor model Y
1200kr?
Låter oerhört prisvärt i så fall. Just nu kostar den 2300 kr
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Finns olika paket, kolla längre ner på sidan.Arn skrev: ↑20 dec 2024 07:08
1200kr?
Låter oerhört prisvärt i så fall. Just nu kostar den 2300 kr
Har också blivit riktigt intresserad av att beställa detta paket
Är dessa i gummi eller någon annan typ av material? Ser inte ut som typiska gummimattor brukar göra på foton. Enligt beskrivningen ska de även vara ljuddämpande. Är det betydligt tjockare material än vanliga gummimattor?
Ska man ta bort tygmatterna under eller ska man placera denna ovanpå tygmattorna? Vilket paket valde du för 1200 kr? Jag lutar åt att ta hela paketet med alla olika mattor. Just nu kan man få 200 kr rabatt så totalt 2100 kr. Finns det fler prisvärda paket?
- Jacke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jacob701821
Jag ersatte tygmattorna med de här:
https://amzn.eu/d/6PoQDS7
För pengen tycker jag de har varit väldigt prisvärda. Men har bara använt de i 2 månader än så länge.
https://amzn.eu/d/6PoQDS7
För pengen tycker jag de har varit väldigt prisvärda. Men har bara använt de i 2 månader än så länge.
Är det inte lika bra att placera gummimattor ovanpå tygmattor så att man får ännu bättre dämpning av ljud?
- nogren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas756762
Det är så jag har tänkt. Men tror inte det spelar så stor roll. Bara det inte blir fuktigt under, och möglar…
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
BMW X3 G01 30d -18 såld
Taptes har en egen hemsida där man kan beställa. Blir en aning billigare jämfört med att beställa via Amazon och lite större valmöjligheter. Nackdelen är att man inte kan se leveranstiden och kanske svårare med returer etc
Taptes är ganska bra men verkar finnas fabrikat som är ännu bättre när det gäller passform
Taptes är ganska bra men verkar finnas fabrikat som är ännu bättre när det gäller passform
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Instämmer, även om jag bara har 2. Mycket mer ombonat med tygmattor.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Står i valet och kvalet om jag ska köpa denna eller satsa på en dyrare. Det som stör mig är att den upphöjda kanten inte går ytterst på gummimattan i baksätet. Bifogar bild.
Vet inte om det är något man stör sig på eller om passagerare i baksätet ( om det sitter någon vuxen där) kommer ha fötterna vilande på den upphöjda delen och snö slask smälter på delen utan kant och rinner ut på bilens tygmattor?
Vet inte om det är något man stör sig på eller om passagerare i baksätet ( om det sitter någon vuxen där) kommer ha fötterna vilande på den upphöjda delen och snö slask smälter på delen utan kant och rinner ut på bilens tygmattor?
Nån typ av gummi men lite tjockare och mjuka på nåt sätt. Säkert ljudisolerande. Ser nästan ut som textil.Arn skrev: ↑20 dec 2024 19:15Har också blivit riktigt intresserad av att beställa detta paket
Är dessa i gummi eller någon annan typ av material? Ser inte ut som typiska gummimattor brukar göra på foton. Enligt beskrivningen ska de även vara ljuddämpande. Är det betydligt tjockare material än vanliga gummimattor?
Ska man ta bort tygmatterna under eller ska man placera denna ovanpå tygmattorna? Vilket paket valde du för 1200 kr? Jag lutar åt att ta hela paketet med alla olika mattor. Just nu kan man få 200 kr rabatt så totalt 2100 kr. Finns det fler prisvärda paket?
Tygmattor a tar man bort.
Det är ju bra när det är snö och slask. Tygmattorna blir blöta och det blöta fryser och det är typ blött hela vintern i bilen.Jaegaern skrev: ↑21 dec 2024 15:38Instämmer, även om jag bara har 2. Mycket mer ombonat med tygmattor.
Absolut inte, går utmärkt att ta ut och skaka eller piska dem lite, så löser det sig. Samt torkar luften ut det i bilen. Så inte upplevt det alls som ett problem.Itoy skrev: ↑22 dec 2024 22:02Det är ju bra när det är snö och slask. Tygmattorna blir blöta och det blöta fryser och det är typ blött hela vintern i bilen.
Model Y LR.
Model S70D
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Jag trodde det skulle se ut som du beskriver det. Men det blev aldrig så, för mig. Jag hade idag endast köpt gummimattor med höga kanter om jag bor så det är massor med skit eller snöslask. Allt torkar vid vanlig körning, även om man inte kör långt.Itoy skrev: ↑22 dec 2024 22:02Det är ju bra när det är snö och slask. Tygmattorna blir blöta och det blöta fryser och det är typ blött hela vintern i bilen.
Om någon vill köpa, har jag en uppsättning riktigt bra gummimattor till en model 3, 2022. Om någon annan känner att det behövs.
Model Y LR AWD vit/svart 2024