Jag är nybliven pappa och nuvarande ägare till en Volvo XC40 Recharge (100 % el). Kan konstatera efter tre månader att vi behöver byta upp oss i size ordentligt. Trivs svinbra med XC40n men den är för liten för oss nu när familjen växt och kanske växer mer på sikt.
Sneglar på Tesla Model Y som verkar vara ett riktigt bra alternativ för oss då vi absolut vill fortsätta med elbil, och bor på Gotland som är som gjort för det. Utrymmesmässigt verkar Model Y vara svårslagen i prisklassen, men har några farhågor som ni gärna får slå hål på eller spä på. Ska tilläggas att jag aldrig kört eller åkt Tesla tidigare.
- Hur stor omställning är det med den minimalistiska interiören, tänker på inga reglage, knappar och att allt utgår från skärmen?
- Saknar man förardisplay/skärm? Ser minst sagt läskigt ut utan den.
- Är van med att min iPhone kopplas upp direkt i Volvon när jag sätter mig, och detsamma för min sambo om hon kör med sin nyckel/profil. Funkar det bra även här?
- Någon som har erfarenhet med bilbarnstol i Model Y? Smidig höjd för oss föräldrar? Bra utrymme i baksätet?
Feel free att fylla på med något jag kanske inte tänkt på. Tack