Det värsta är att Riddermark stressar mig väldigt mycket. De har bokat upphämtning imorgon och jag har fortfarande kontakt med minst en seriös spekulant där jag ännu inte diskuterat pris och där det kan bli aktuellt med påtit av bil senare i veckan. ( Carla hade samma bud och samma villkor)
Så jag hade gärna skjutit upp hämtningen från Riddermark till exempel vid torsdag eller fredag men det ville egentligen hämta den redan idag när jag pratade med dem i fredags. Tror ni det är går bra att ringa dem imorgon och skjuta på hämtningen någon dag eller att avboka dem om någon privatperson hinner före?
Hur byta bil smidigast
Moderator: Redaktion
Re: Hur byta bil smidigast
Det är ju din bil du bestämmer vem som kommer och hämtar den och när.Arn skrev: ↑16 dec 2024 19:35Det värsta är att Riddermark stressar mig väldigt mycket. De har bokat upphämtning imorgon och jag har fortfarande kontakt med minst en seriös spekulant där jag ännu inte diskuterat pris och där det kan bli aktuellt med påtit av bil senare i veckan. ( Carla hade samma bud och samma villkor)
Så jag hade gärna skjutit upp hämtningen från Riddermark till exempel vid torsdag eller fredag men det ville egentligen hämta den redan idag när jag pratade med dem i fredags. Tror ni det är går bra att ringa dem imorgon och skjuta på hämtningen någon dag eller att avboka dem om någon privatperson hinner före?
Säg att dom kan komma och hämta den om dom bjuder 30k mer för, dom kommer ändå pruta på plats
Vad bjuder Riddermark? Vill de betala mindre än vad du vill ha hade jag haft is i magen och väntat ett par veckor.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tack för era tips. Tycker denna taktik som bilfirmor använder att budet bara gäller i någon dag och att det kommer bli lägre om man skjuter på hämtningen är lite utpressning.
Nu har jag i alla fall fått kontakt med en seriös spekulant som vill komma senare i veckan så jag ringer och avboka riddarmark imorgon så får vi hoppas den privata försäljningen når hela vägen fram
Nu har jag i alla fall fått kontakt med en seriös spekulant som vill komma senare i veckan så jag ringer och avboka riddarmark imorgon så får vi hoppas den privata försäljningen når hela vägen fram
- m05erili
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik460049
Någon som har erfarenhet om hur firmor som Carla, riddermark eller viköperdinbil ser på att man inte vill sälja med vinterdäcken. Är de inte intresserade alls eller sänker de budet mer än vad däcken är värda?
Eller rimlig sänkning?
Funderar på att byta bil till våren och behålla vinterdäcken till nya.
Eller rimlig sänkning?
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vore ju lite intressant att se om Riddermarks vill fortsätta efter detta och hurArn skrev: ↑16 dec 2024 21:29Tack för era tips. Tycker denna taktik som bilfirmor använder att budet bara gäller i någon dag och att det kommer bli lägre om man skjuter på hämtningen är lite utpressning.
diskussionen om pris isf fortsätter, för jag håller med om att det är utpressning egentligen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
När jag fick ett bud på min bil så visade jag lite missnöje även om budet var bra, man får helt enkelt leka deras lek litegrann.m05erili skrev: ↑17 dec 2024 19:52Någon som har erfarenhet om hur firmor som Carla, riddermark eller viköperdinbil ser på att man inte vill sälja med vinterdäcken. Är de inte intresserade alls eller sänker de budet mer än vad däcken är värda?
Eller rimlig sänkning?
Sedan sa jag att jag kan gå med på budet om jag behåller vinterhjulen, vilket de gick med på efter att ha stämt av ”högre upp”.
Viktiga med riddermark och övriga om man vill slippa huvudvärk och behöva diskutera kring bud etc är att i första kontakten ta upp alla brister bilen har litet som stort, annars försöker de dra ner på sitt bud när de väl är på plats. De är inte bättre än gemene skojare på exempelvis blocket.
Ja, men de kommer försöka ändå. De försökte tex pruta 3k på min bil för att bakdäcken var precis nere på laglig gräns. Jag sa då att vi har redan skrivit kontrakt och så länge de är lagliga accepterar jag inget avdrag.Teslaaa skrev: ↑18 dec 2024 12:45Viktiga med riddermark och övriga om man vill slippa huvudvärk och behöva diskutera kring bud etc är att i första kontakten ta upp alla brister bilen har litet som stort, annars försöker de dra ner på sitt bud när de väl är på plats. De är inte bättre än gemene skojare på exempelvis blocket.
Då gav de sig.
Lustigt nog noterade de en bula på en dörr som jag inte sett, men de begärde inget avdrag för den...
För kännedom så blev bilen sålde till fullt pris 305k. LR q2 2021 med 8600 mil. Tycker ni det är bra betalt?
Annonsen publicerades på lördag morgon och jag trodde det skulle hända saker på helgen men fick bara några budgivare som prutade rejält. Tack och lov kom ingen för visning av bilen för då hade jag troligen givit bort bilen med rabatt.
På måndagen fick jag kontakt med en spekulant som ville komma på torsdagen. Denna spekulant som var intresserad hade inte diskuterat något om pris via mejl eller telefon
På tisdagen rörde det på sig och fick dels kontakt med en bilhandlare som ville erbjuda 292 samt sedan privatperson som ville erbjuda fullt pris 305k och var redo att hämta bilen omgående.
Jag lät dock kunden som bokar in sig torsdag morgon få företräde till visning och efter provkörning och visning av bil ville han erbjuda 295 men som tur var hade jag skriftlig kommunikation med den andra spekulanten att visa upp för honom och då höjde han sitt bud till 305.
Känns bra att kunna sälja bilar privat och inte gå via handlare. Nu har jag skaffat en MY 2023 istället. Får hoppas den går lika smidigt att sälja den dag det blir aktuellt som M3an.
Tror att den vita interiören var avgörande för mina spekulandet där som budade på bilen men kanske hade gått ännu lättare om jag har haft svart Interiör. Hade också några som tackade nej just på grund av klädseln och så det verkar vara en vattendelare
Annonsen publicerades på lördag morgon och jag trodde det skulle hända saker på helgen men fick bara några budgivare som prutade rejält. Tack och lov kom ingen för visning av bilen för då hade jag troligen givit bort bilen med rabatt.
På måndagen fick jag kontakt med en spekulant som ville komma på torsdagen. Denna spekulant som var intresserad hade inte diskuterat något om pris via mejl eller telefon
På tisdagen rörde det på sig och fick dels kontakt med en bilhandlare som ville erbjuda 292 samt sedan privatperson som ville erbjuda fullt pris 305k och var redo att hämta bilen omgående.
Jag lät dock kunden som bokar in sig torsdag morgon få företräde till visning och efter provkörning och visning av bil ville han erbjuda 295 men som tur var hade jag skriftlig kommunikation med den andra spekulanten att visa upp för honom och då höjde han sitt bud till 305.
Känns bra att kunna sälja bilar privat och inte gå via handlare. Nu har jag skaffat en MY 2023 istället. Får hoppas den går lika smidigt att sälja den dag det blir aktuellt som M3an.
Tror att den vita interiören var avgörande för mina spekulandet där som budade på bilen men kanske hade gått ännu lättare om jag har haft svart Interiör. Hade också några som tackade nej just på grund av klädseln och så det verkar vara en vattendelare