Väntrum Model 3 Highland
Moderator: Redaktion
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Re: Väntrum Model 3 Highland
Fick notis om upphämtning nästa vecka, kan man gå igenom bilen dagen efter hemma när det är ljust eller är det kört om man inte rapporterar in brister/fel det direkt?
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Det beror på. Du kan alltid lämna tillbaka den inom 14 dagar, om de inte är tillmötesgående med att åtgärda dina fel. Men de kan försöka förhala beskedet i mer än 14 dagar....
Jag tror det är max 15 mil man får köra innan man ska påpeka felen.
Jag tror det är max 15 mil man får köra innan man ska påpeka felen.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Tack! Är en företagsleasing så lämna tillbaka går inte. Men har man 15 mil på sig är det ju lugnt.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Det du ska vara noga med är bucklor och repor i lacken, spruckna rutor och liknande. Sånt skyller man direkt ifrån sig för, och det är nästan omöjligt för dig att bevisa. Hittar du repan vid utlämningen kan de inte slingra sig.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Edwin123321
- Teslaägare
Inte helt representativt då jag beställde i september för leverans i slutet av november när min nuvranade företagsbil går ut.
- henel321
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik981715
Leveransdag... Mycket bilar i Huddinge och blev klart glad att jag valde röd när jag såg parkeringen... Var ett hav av silver, vitt grått och svart.. Tror jag såg en ensam MY i vinrött.
Enda felet jag hittade var en liten fläck på klädseln på b-stolpen, men verkar ha gått bort. Panelgap och lack såg fint ut och inget annat direkt. Personalen i Huddinge för övrigt enormt trevlig och hjälpsam. Jag fick lite hjälp att få montera aerobitarna på vinterdäcken, man fick ju ta i för kung och fosterland för att få in dem....
Laddkabeln som hängde med var en 32A 7.5.m typ 2. Ett biffig kabel med rejäla kontakter, kändes stabilare än min gamla deltaco-kabel.
Ser fram emot en dag när det inte är på nollan och genomgrått. Även om den såg fin ut även i detta väder.
Enda felet jag hittade var en liten fläck på klädseln på b-stolpen, men verkar ha gått bort. Panelgap och lack såg fint ut och inget annat direkt. Personalen i Huddinge för övrigt enormt trevlig och hjälpsam. Jag fick lite hjälp att få montera aerobitarna på vinterdäcken, man fick ju ta i för kung och fosterland för att få in dem....
Laddkabeln som hängde med var en 32A 7.5.m typ 2. Ett biffig kabel med rejäla kontakter, kändes stabilare än min gamla deltaco-kabel.
Ser fram emot en dag när det inte är på nollan och genomgrått. Även om den såg fin ut även i detta väder.
Model 3 Performance '25 Ultra red
Leverans förra veckan, beställde 4 september. Lyckats få stenskott på glastaket samt kört emot en trottoar och skrapat upp en fälg på vinterdäcken 

Får väl fixa taket sen och beställa tid för PPF.
Får väl fixa taket sen och beställa tid för PPF.
M3 LR Quicksilver
- henel321
- Teslaägare
Snygg! Tråkigt med skadorna.
LR är verkligen så oerhört mycket snyggare med 19"-arna, inte minst med den färgen. Kör du vinterdäck på 19" också?
- Dinsdale
- Teslaägare
Kom ihåg att anmäla stenskottet på glastaket till Trygghansa (som har vagnskadeförsäkringen). Skadan måste anmälas inom en viss tid, har du väl gjort det så har du sen tio år på dig att laga skadan. Försäkringen följer även bilen, vilket gör att nästa ägare kan laga och få det på försäkringen om du inte anser det värt besväret (om glaset inte spricker tex). Trygghansa erbjuder självriskreducering 4000 kr via märkesförsäkringen insure my tesla om jag minns rätt. Har du precis hämtat bilen omfattas du högst sannolikt av den självriskreduceringen under provperioden på 14 dagar, så det är bra att ta tillfället i akt även av den anledningen. Det spelar ingen roll om du bytt försäkringsbolag vid tidpunkten för att du åtgärdar skadan.
Ett tips, som nu kanske är lite för sent, är att teckna nån fristående självriskreduceringsförsäkring som täcker självrisk på vagnskada helt eller delvis. Model 3 är en stenskottsmagnet och självrisken jättehög på vagnskadegarantin (13500 eller nåt sånt).
Ett annat tips är att vänta med att laga glastaket tills efter vinterdäckssäsongen.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
@hennel321 har 18 tummare av något annat märke på vinterfälgarna men samma stuk som Nova. Beställde en ny fälg på den som jag körde sönder.
@dinsdale tack för info. Har anmält till TH men inte hunnit kolla så mycket mer på det. Alldeles för mycket på jobbet…
@dinsdale tack för info. Har anmält till TH men inte hunnit kolla så mycket mer på det. Alldeles för mycket på jobbet…
M3 LR Quicksilver
- Nenad_Antic
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/nenad18582
Beställde privat en M3 LR röd den 29 oktober, bad dom pausa beställningen till 2 veckor innan jag lämnar tillbaks min förmånsbil.
Veckan innan jag skulle lämna tillbaks min bil mailade jag Tesla och frågade om det var möjligt att hämta upp nya bilen den 12 dec.
En timme senare kommer det ett SMS med att jag har bokad upphämtning den 12 dec kl 15:00
Den 12 dec åker jag iväg till NF Fleet och lämnar tillbaka min förmånsbil (förmån...tål att diskuteras) sen raka vägen till Tesla i Haninge.
Eftersom jag är en nojig person gällande lack och stenskott så kontaktade jag Mr PPF och frågade om det var möjligt att åka till han direkt efter att ha hämtat upp min nya bil för PPF. Självklart fixade han en tid åt mig.. Verkstaden ligger ca 16 km från Tesla, mindre risk för stenskott...
Två dagar senare hämtade jag upp min bil (åkte dit på en lördag enda tiden som passade mig).
Den röda färgen är helt fantastisk i mina ögon... värd att skyddas från stenskott...
Idag så fick jag erbjudande från Trygg-Hansa som gjorde att jag sänkte min månadskostnad med 125kr på försäkringen...
När jag ändå är i farten så kollade jag upp att allt stämde med mitt lån på DNB och där upptäckte jag att jag har 1.49 % ränta på lånet. Trevlig överraskning, får se om dom sänker räntan imorgon då ev riksbanken ska sänka sin ränta...
Bilen då... super nöjd mycket tystare än min förra M3 och fjädringen är mycket mera bekväm och tystare... trots vinterdäck så tycker jag bilen tar kurvorna säkrare och snabbare än förra bilen...
Sen är jag barnsligt förtjust i belysningen i bilen... var en fröjd att åka till jobbet idag när det var kolsvart ute.
Veckan innan jag skulle lämna tillbaks min bil mailade jag Tesla och frågade om det var möjligt att hämta upp nya bilen den 12 dec.
En timme senare kommer det ett SMS med att jag har bokad upphämtning den 12 dec kl 15:00

Den 12 dec åker jag iväg till NF Fleet och lämnar tillbaka min förmånsbil (förmån...tål att diskuteras) sen raka vägen till Tesla i Haninge.
Eftersom jag är en nojig person gällande lack och stenskott så kontaktade jag Mr PPF och frågade om det var möjligt att åka till han direkt efter att ha hämtat upp min nya bil för PPF. Självklart fixade han en tid åt mig.. Verkstaden ligger ca 16 km från Tesla, mindre risk för stenskott...
Två dagar senare hämtade jag upp min bil (åkte dit på en lördag enda tiden som passade mig).
Den röda färgen är helt fantastisk i mina ögon... värd att skyddas från stenskott...
Idag så fick jag erbjudande från Trygg-Hansa som gjorde att jag sänkte min månadskostnad med 125kr på försäkringen...
När jag ändå är i farten så kollade jag upp att allt stämde med mitt lån på DNB och där upptäckte jag att jag har 1.49 % ränta på lånet. Trevlig överraskning, får se om dom sänker räntan imorgon då ev riksbanken ska sänka sin ränta...
Bilen då... super nöjd mycket tystare än min förra M3 och fjädringen är mycket mera bekväm och tystare... trots vinterdäck så tycker jag bilen tar kurvorna säkrare och snabbare än förra bilen...
Sen är jag barnsligt förtjust i belysningen i bilen... var en fröjd att åka till jobbet idag när det var kolsvart ute.
Tesla Model 3 LR Highland
- henel321
- Teslaägare
Stort grattis till bilen! Jag är ju extremt partisk, men håller ju helt med dig om rödfärgen, dessutom skiftar den ju ton något enormt beroende på vad det är för ljus. Däremot ser min redan ut som jag har kört i lervälling efter helgen.Nenad_Antic skrev: ↑16 dec 2024 12:57Den röda färgen är helt fantastisk i mina ögon... värd att skyddas från stenskott...

Menar du att du redan nu har 1.49% i ränta? Intressant.Nenad_Antic skrev: ↑16 dec 2024 12:57
PPF 1.jpg
DNB har inte sänkt något ännu så officiellt ligger den på 1.99% fortfarande.
- Edwin123321
- Teslaägare
Beställt en Tesla model 3 lr rwd (30/10-24) och hade uppskattad leverans 10-22 dec men nu blivit framflyttad till 16-30 december, någon mer som fått framflyttad leverans eller som har kunnat boka upphämtning 

Senast redigerad av Edwin123321, redigerad totalt 2 gång.
- alfons
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel565963
Det räknas antagligen från kontraktsdagen/godkänd låneansökan. Jag signade upp för 1,99 i juli och nu ligger min ränta på 0,99. Sänkningen 21/8 (innan leverans), 2/10 och dubbelsänkningen 13/11.dasu skrev: ↑16 dec 2024 15:32Menar du att du redan nu har 1.49% i ränta? Intressant.Nenad_Antic skrev: ↑16 dec 2024 12:57
PPF 1.jpg
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
Model 3 LR -24
Ah så måste det vara, då förstår jag. Jag signade upp för ca 1 månad sedan.alfons skrev: ↑16 dec 2024 17:48Det räknas antagligen från kontraktsdagen/godkänd låneansökan. Jag signade upp för 1,99 i juli och nu ligger min ränta på 0,99. Sänkningen 21/8 (innan leverans), 2/10 och dubbelsänkningen 13/11.dasu skrev: ↑16 dec 2024 15:32Menar du att du redan nu har 1.49% i ränta? Intressant.Nenad_Antic skrev: ↑16 dec 2024 12:57
PPF 1.jpg
- Dinsdale
- Teslaägare
Ja så måste det vara. Jag trodde det funkade som vid bostadsköp, räntan sätts när lånet betalas ut. Därför såg jag till att ta en lagerbil som jag hämtade ut innan räntesänkningen (har också 1,49% nu). Men det verkar onekligen vara så att räntan istället sätts när låneansökan blir godkänd, bra konsumentinformation.dasu skrev: ↑16 dec 2024 19:09Ah så måste det vara, då förstår jag. Jag signade upp för ca 1 månad sedan.alfons skrev: ↑16 dec 2024 17:48Det räknas antagligen från kontraktsdagen/godkänd låneansökan. Jag signade upp för 1,99 i juli och nu ligger min ränta på 0,99. Sänkningen 21/8 (innan leverans), 2/10 och dubbelsänkningen 13/11.dasu skrev: ↑16 dec 2024 15:32Menar du att du redan nu har 1.49% i ränta? Intressant.Nenad_Antic skrev: ↑16 dec 2024 12:57
PPF 1.jpg
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
- Edwin123321
- Teslaägare
Framflyttad till 18-31 dec nuEdwin123321 skrev: ↑16 dec 2024 16:44Beställt en Tesla model 3 lr rwd (30/10-24) och hade uppskattad leverans 10-22 dec men nu blivit framflyttad till 16-30 december, någon mer som fått framflyttad leverans eller som har kunnat boka upphämtning![]()
Är det någon som har upphämtning Jönköping som fått bokning? Min låg kvar på 18-31/12 igår
Väntar oxo Jönköping, M3 rwd beställd 13/11 uppskattad leverans 19-31/12 fått datumet framflyttat 1ggn
Väntar också på leverans mellan 18e och 31e till i jönköping.
M3 lr quicksilver
M3 lr quicksilver