Nja, det finns många olika beräkningar på hur många som dog av dieselgate, med rätt stora variationer, men att det handlar om tusentals dödsfall råder det inga tvivel om.
/fth
Moderator: Redaktion
Nja, det finns många olika beräkningar på hur många som dog av dieselgate, med rätt stora variationer, men att det handlar om tusentals dödsfall råder det inga tvivel om.
Nja, kopplingen är för vag och opersonlig tror jag.
Nu anser nog Elon att han inte lyder under samma lagstiftning som andra iofs.Fredrik j skrev: ↑16 dec 2024 06:33Nja, kopplingen är för vag och opersonlig tror jag.
Utsläppens farlighet beror ju till stor del på var dom sker.
Jag tror inte man kommer undan med 7år när en självkörande bil kör ihjäl någon på grund av brister man visste om men mörkat.
Det är ju ett typiskt exempel på när amerikansk lagstiftning har visat sig skoningslös.
Nu ska du inte vara så petig. Dom förutsåg säkert att aktien skulle gå 100 % när Musk skulle ansluta till Trumps entourage.
Jag konstaterar bara att ARK hade fullkomligt fel när de bedömde att TSLA skulle ha en market cap på 300 miljarder dollar om de sålde 3.2 M bilar om året till en ASP $52k.
De verkar ha varit bättre på att pricka kursen än den här stackaren som nog verkar ha gjort sämsta affären hittills i den här tråden:spacecoin skrev: ↑18 dec 2024 17:41Jag konstaterar bara att ARK hade fullkomligt fel när de bedömde att TSLA skulle ha en market cap på 300 miljarder dollar om de sålde 3.2 M bilar om året till en ASP $52k.
Istället har vi en market cap på 4-5x (1.3T) med 2.2M bilar per år. ASP på $45k ? Hej matematik.
Ja, analys är värt noll.Franz skrev: ↑18 dec 2024 19:31De verkar ha varit bättre på att pricka kursen än den här stackaren som nog verkar ha gjort sämsta affären hittills i den här tråden:spacecoin skrev: ↑18 dec 2024 17:41Jag konstaterar bara att ARK hade fullkomligt fel när de bedömde att TSLA skulle ha en market cap på 300 miljarder dollar om de sålde 3.2 M bilar om året till en ASP $52k.
Istället har vi en market cap på 4-5x (1.3T) med 2.2M bilar per år. ASP på $45k ? Hej matematik.
viewtopic.php?p=823481#p823481
Omöjligt att veta när bubblan spricker, men det kommer den att göra för eller senare. Då går det snabbt utför, vi som varit med på aktiemarknaden några decennier har sett det så många gånger.
Men inte har du väl sett en aktie av den här storleken spricka?
Bara tre år sedan Tesla tappade 75 % på 12 mån. Sen har vi IT-kraschen efter millennieskiftet. Längre tillbaka Nifty Fifty-kraschen på 70-taletFredrik j skrev: ↑18 dec 2024 20:11
Har vi inte? Typ 2/3 av värdet i TSLA försvann mellan ~16 sept 2022 och 6 jan 2023…Fredrik j skrev: ↑18 dec 2024 20:11