Jag undersöker för ett skolprojekt

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Pandim

Jag undersöker för ett skolprojekt

Inlägg av Pandim »

Vi undersöker hur en tesla model Y kommer från råvara till produkt och jag undrar bara om någon av er har några upplevelser eller sådant som kan hjälpa med våran undersökning? :D
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Jag undersöker för ett skolprojekt

Inlägg av jonasl »

Här är ett bra ställe att börja titta: https://www.tesla.com/sv_SE/impact
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Inlägg av Jaegaern »

Pandim skrev: 02 dec 2024 15:08
Vi undersöker hur en tesla model Y kommer från råvara till produkt och jag undrar bara om någon av er har några upplevelser eller sådant som kan hjälpa med våran undersökning? :D
Hjälper gärna med skolarbeten genom att svara på frågor etc, men detta är lite för flummigt beskrivet. Jag vet inte riktigt vad jag skulle svara på.

Vad betyder "från råvara till produkt"? Det låter mer som hur den tillverkas och borde inte baseras på våra upplevelser utan snarare vändas till de som jobbar i fabriken, eller de som tar fram materialet till olika delar i bilen. Objektivt, snarare än subjektivt.

Mvh
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Kinesiska BYD och CATL är de som gör batterier till bilarna. Jag skulle lägga fokus där eftersom det är en stor del av kostnaden för bilen.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Har en känsla av att en del av det här skolprojektet är att hitta den här informationen på egen hand… :)

Men nu har ni ju fått hjälp i tråden med Teslas egen impact–rapport…

Rent allmänt är väl ett tips att avgränsa ner ert arbete så det inte blir för omfattande, så ni hinner bli klara på den tid som ni har på er att göra det här.

Ytterligare ett tips är att göra en planering genom att börja bakifrån från inlämningsdatum. Då får ni en uppfattning om när alla delmoment i ert arbete måste eller bör vara klara för att ni ska hinna få ihop allt till inlämningsdatumet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Skriv svar