Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2024.44
Samma här, åkte i 8h igår utan något larmMetamarty skrev:Med 2024.44 strular inte längre TPMS för mig.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Den automagiska avbländningen verkar dock inte fungera bättre med 2024.44 tyvärr, skulle dom inte fixa nåt med den ?
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Den funkar perfekt för mig.
En fråga. Du vet att den bara bländar av just där mötande bil eller bilen framför är och inte stänger av helt?
Tesla Model 3 Long Range Highland
Håller med Matrix ljuset är fantastiskt- en dröm att köra natt

Ljuset bländar inte av - utan ändrar ljusbilden så mötande inte blir bländad.
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Upplever att förvärmning av batteriet inför laddning vid Suc har ökat med senaste versionen. Drar lite mer ström. Någon mer som noterat detta eller bara inbillar jag mig?
MY RWD Vit 2023
Re: Senaste version 202[emoji2[emoji2391]92].[emoji2[emoji2391]92][emoji2[emoji2391]92]
Noterade detta. Förvärmde i [emojiFreez skrev:Upplever att förvärmning av batteriet inför laddning vid Suc har ökat med senaste versionen. Drar lite mer ström. Någon mer som noterat detta eller bara inbillar jag mig?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Troligen inbillning. Eller yttre omständigheter som temperatur ute eller i batteriet.
Batteriets target temp är nog inte ändrad.
Hur mycket energi det går åt beror på hur kallt batteriet är innan.
Hur mycket ström vi behöver för den energin beror på en kombo av tex yttertemp (påverkar hur mycket energi värmepumpen kan ta från uteluften, och hur mycket kupen behöver.
(Skulle tex värmepumpen börjat fungera dåligt av någon anledning så skulle det kunna påverka men det låter inte som en hög sannolikhet att det skullr vara ngt sånt).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Den där nya styrassisten triggade för mig mitt på E4 och en raksträcka och började tokbromsa
Då det är en kraftig sväng på avfarten brevid så antar jag att bilen trodde den var där, man tycker ju att vision borde ha prio över gps som kan vara helt off
Då det är en kraftig sväng på avfarten brevid så antar jag att bilen trodde den var där, man tycker ju att vision borde ha prio över gps som kan vara helt off
Ok jag förstår, det var väl denna text som fick mig att fundera. Har kört dagens sträcka massor med gånger och tycker mig ha en hyfsat bra referens. Upplevde att bilen förvärmde större delen av resan plus 20 mil fast avresetid var inställd med förkonditionering.AAKEE skrev: ↑30 nov 2024 16:45Troligen inbillning. Eller yttre omständigheter som temperatur ute eller i batteriet.
Hur mycket ström vi behöver för den energin beror på en kombo av tex yttertemp (påverkar hur mycket energi värmepumpen kan ta från uteluften, och hur mycket kupen behöver.
(Skulle tex värmepumpen börjat fungera dåligt av någon anledning så skulle det kunna påverka men det låter inte som en hög sannolikhet att det skullr vara ngt sånt).
MY RWD Vit 2023
Den bländar av helt okej, men sen tar det ju typ 10 sekunder för mycket innan den tänder helljuset igen, mycket irriterande.
Sen bländar den ibland felaktigt av för skyltar och annat med, men det kan man leva med.
Nej, så fungerar det inte på min bil, eftersom den inte har matrix-lysen, den växlar bara mellan hel och halv.
Vad kör du för Tesla hårdvaran finns väl i alla MY och M3 sedan typ 2020?
MY RWD Vit 2023
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nej, det stämmer inte. Min Model 3 2021 hade inte de strålkastarna. De kom kanske Q2 2021?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Oscar11
- Teslaägare
repulsiv skrev: ↑30 nov 2024 20:37Ah du har inte Matrix.
Den bländar av helt okej, men sen tar det ju typ 10 sekunder för mycket innan den tänder helljuset igen, mycket irriterande.
Sen bländar den ibland felaktigt av för skyltar och annat med, men det kan man leva med.
Nej, så fungerar det inte på min bil, eftersom den inte har matrix-lysen, den växlar bara mellan hel och halv.
Tesla MYLR -23
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Efter 44 vill bilen inte längre byta fil på Ulvsundavägen (länsväg 279) i Stockholm, även där den är mittseparerad och har planskilda korsningar.
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Som jag tolkar texten så har man optimerat hur batteriet värms *när man kopplar in bilen med ett för kallt batteri*Freez skrev: ↑30 nov 2024 17:01Ok jag förstår, det var väl denna text som fick mig att fundera. Har kört dagens sträcka massor med gånger och tycker mig ha en hyfsat bra referens. Upplevde att bilen förvärmde större delen av resan plus 20 mil fast avresetid var inställd med förkonditionering.AAKEE skrev: ↑30 nov 2024 16:45Troligen inbillning. Eller yttre omständigheter som temperatur ute eller i batteriet.
Det torde inte påverka strömåtgången före inkoppling.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Tror faktiskt man började leverera Matrix till M3 under 2020 men uppenbarligen i till alla bilar.
https://teslaclubsweden.se/nu-kommer-ad ... mjukvaran/
MY RWD Vit 2023
Tesla har släppt release note för holiday update
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Ser fram emot officiell app och nyckel till Apple Watch.frippan skrev:Tesla har släppt release note för holiday update
En del annat trevligt också.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Oscar11
- Teslaägare
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Den tycker jag låter väldigt användbarSet Arrival Energy at Destination

Nyttan kan väl diskuteras men jag får nog ändå erkänna att funktionen ändå håller på att bli full-ändad nu. Misstänker att många, även om ingen vill erkänna det, kommer att testa den på sin respektive etcFart on contact

Driver sajten Car.info
Hur ska man tolka den, som att man kan välja hur mycket kapacitet man ska ha kvar när man är framme vid målet ?
..Det vore ju bra isåfall, nu räknar ju bilen ut att man ska ha nästan tomt batteri vid destination när man åker långt, och kan man inte destinationsladda är det inte bra.
Den ser väl litegrann i kamerorna så lite användbart är det nog men knappast jämförbart med bilar med sensorer för detta.
Model Y LR AWD -24