Knarrande ljud höger framhjul

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

JFK76

Knarrande ljud höger framhjul

Inlägg av JFK76 »

Hej!

Tesla Model Y 2022, Performance, 5000mil.

Har ett återkommande problem med knarrande ljud från höger framhjul när jag kommer i låg hastighet (15-20km/h),släpper gaspedalen och svänger ganska tvärt till vänster. Hade problemet när bilen var ny och Tesla bytte ut någon bult som de sa var problem på alla bilar. Problemet har kommit och gått lite diskret men idag var det tydligt och jag kunde återskapa 3ggr.

Någon annan som haft samma erfarenhet?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Knarrande ljud höger framhjul

Inlägg av Nicke Nyfiken »

JFK76 skrev: 14 nov 2024 17:50
Hej!

Har ett återkommande problem med knarrande ljud från höger framhjul när jag kommer i låg hastighet (15-20km/h),släpper gaspedalen och svänger ganska tvärt till vänster. Hade problemet när bilen var ny och Tesla bytte ut någon bult som de sa var problem på alla bilar. Problemet har kommit och gått lite diskret men idag var det tydligt och jag kunde återskapa 3ggr.

Inget jag känner igen. MYP 2022

Låter det mer i kyla eller spelar temperaturen ingen roll?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
JFK76

Inlägg av JFK76 »

Spelar ingen roll
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Inlägg av NiklasTesla »

JFK76 skrev: 14 nov 2024 17:50
Hej!

Misstänker att det är följande (feldesign på övre länkarm med för lite fett i gummibälgen):

Tesla byter inom garantitid annars kan du fixa själv med fettspruta, molyfett och nålapaterset på Biltema (några hundralappar).

MVH
Skriv svar