Toning bakruta, erfarenheter

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pp3
Teslaägare

Toning bakruta, erfarenheter

Inlägg av pp3 »

Heja på er.
Ca 4månader efter jag hämtade ut bilen under april 2021, valde jag tona bakre sidorutorna inkl bakrutan.

Innan sommaren 2024, gick jag in i servicemenyn och märkte att värmeslingorna i bakrutan funkade inte. I början tyckte Tesla det skulle ha varit toningens fel, så valde ta bort och problemet kvarstod varpå bakrutan byttes ut.

Nu till min fråga, har många har tonat bakrutan på sin m3 och fått problem?
Love_O

Re: Toning bakruta, erfarenheter

Inlägg av Love_O »

pp3 skrev: 05 nov 2024 11:25
Heja på er.
Ca 4månader efter jag hämtade ut bilen under april 2021, valde jag tona bakre sidorutorna inkl bakrutan.

Innan sommaren 2024, gick jag in i servicemenyn och märkte att värmeslingorna i bakrutan funkade inte. I början tyckte Tesla det skulle ha varit toningens fel, så valde ta bort och problemet kvarstod varpå bakrutan byttes ut.

Nu till min fråga, har många har tonat bakrutan på sin m3 och fått problem?
Om det inte fungerade efter toning så har ju troligtvis den som tonat skurit av värmetrådarna. Valde du kanske någon som var ”billig”?
Användarvisningsbild
pp3
Teslaägare

Inlägg av pp3 »

Man skulle kunna tro det men iom bakrutan funkade i ca 3 år utan några konstigheter. allt är möjligt tänker jag.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inlägg av pefreli »

Min solfilm sprack (på förrförra bilen) en varm sommardag när jag hade heltäckande film på bakrutan.

Jag trodde först att det var glaset som sprack då det smällde till ordentligt i bilen men det visade sig bara vara filmen.

På förra bilen blev det därför en halvfilm, vilket inte ser bra ut inifrån…

På bilen jag äger nu har jag ingen solfilm än så länge och tvekar på vad jag ska göra.

Kanske det finns någon solfilm med högre kvalitet som klarar temperaturskillnader bättre?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
Skriv svar